Facebook data

1
Vancover Island
#31150 Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Nan som har nagra erfarenheter?

lurar pa att dra dit i Juni/Juli. Lite skidakning (glacier, whistler o surf, long beach)

Logga in för att svara
#31152 Svar: Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

vill du veta nått om offpisten och klättringen i squomish har jag nått hum.. surfade inte i canada

Logga in för att svara
#31154 Svar: Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

na...blir kanske lite glacier i whistler hogst

Logga in för att svara
#31160 Svar: Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag vet inte om det är sant, men jag har hört att det iblant står ett eskimogäng utanför en igloo där och spelar på flöjtar som de karvat ur valben...

Logga in för att svara
#31162 Svar: Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

mrlau
graphgraph
Donerat Silver

surfade med en vancouver island-bo när jag var på bali. han sa att det är bra surf där. fick inga namn på spots dock...

Logga in för att svara
#31164 Svar: Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

I used to live on Vancouver Island but it is a long way from good snowboarding to the coast. The island itself has some snowboarding but nothing super great. Not like the rockies or the cascades.

Not the best time for surf either so if you do go out to the island you should stay at Tofino, most breaks that work during summer are in that vicinity anyways. The summer breaks spread out the crowd a bit if you go during winter watch out for the locals, some of the worst I have ever seen anywhere.

If you want some shots of the island check out the latest Surfer Magazine with the Peter Devries article. It's all shot there.

This message has been brought to you by BOS

Logga in för att svara
#31204 Svar: Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Tja! kanner ett gang surfare fran VC. Ga in pa min gastbok eller maila sa akn jag ge dig lite tips. ha d!

E

Logga in för att svara
#31217 Svar: Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: 4

bigfat
graphgraph

det finns en del spots runt dar har inte varit dar men vet att det bor en svensk som heter Rick.... brukade aka snowboard med de gamla snowboard gangen runt om i canada. mojligt att han bor pa maui nu. vet ej men han var ratt shoockad nar jag berattade att det surfades i sverige. och att det fanns en hemsida med massor av medlemmar av alla olika slag. tror inte han varit i sverige pa 8 ar. nagon som kanner honom?

som rande runt bergen med honom, johan olofsson och liknande snubbar. jaja

borjade tanka pa det nar jag funderade pa vancover island och nar jag sjalv tanker klamma in det i almenackan. den ar hart pressad nu har nere i west oz. riktigt snabbt tempo hela syd west oz ar i takt med Tokyo

morning conversation with the mate.

-can't be fucked working today!
-same
-yeah fuck that, let's go for a wave!

Logga in för att svara
#31435 Svar: Vancover Island 17 år, 3 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Jag var dar i Maj forra aret. Var bara dar en vecka men fick nagra bra dagar precis soder om Tofino lite over huvud och offshore. Finns en hel del bryt fran Tofino 30 min bil soderut till Lang Beach.
De jag pratade med bl.a. en svensk kille som bodde dar, har for mig att han heter Rick, sa att under sommaren sa ar det mer eller mindre platt och att att om man skulle hitta bra vagor da sa var man tvungen att ha tillgang till bat och surfa reven som ligger norr om Tofino.

Det var valdigt lang-grunt sa vagorna var inte sa kraftfulla men jag kan tanka mig att det kan bli riktigt bra om man hittar bra bankar pa ratt tidvatten. Ar riktigt sugen pa att aka tillbaka under host/vinter ska tydligen vara riktigt konstistent med bra svall da.

Piz, Kapten

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!