Facebook data

1
Strandskyddet NU JÄVLAR!
#31485 Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

NU HAR DE DILDO UPPSTOPPADE BORGARSVINEN TA MIG FAN GÅTT FÖR LÅNGT UT PÅ PLANKAN. NU SKA DE TIPPAS ÖVER Å BLI HAJMAT. DET ENDA DE DUGER TILL, BORGARSVINEN!

De har nu lagt ett förslag som ska göra det lättare att bygga vid stränder. Kommunen ska få bestämma istället för länsstyrelsen!

Det här måste SSA gå in och PROTESTERA MOT!

Tillsammans med windsurfare, kitesurfare, kajakpaddlare, fiskare, nudiströrelsen, jetskiåkare o fan o hans moster!

Först Torö o dess puckon, sen Mölle och nu ett sånt här lagförslag!!!

STÖRSTA HOTET MOT ALLEMANSRÄTTEN I MODERN TID !!!!!

Logga in för att svara
#31486 Svar: Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

fatjoe
graphgraph

Word!

Logga in för att svara
#31487 Svar: Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Lugn i kallsongen. Jag tror att detta gäller inlandskommuner med många sjöar. Vad jag förstod så skall skyddet av havskusten stärkas från Strömstad till Uppland. Vi får väl se! Troligen finns det kryphål så de rikaste kan köpa upp kustremsan och bygga herrgårdar, privata golfbanor och pooler. Förslaget kommer trotts allt från nuvarande regeringen.

Logga in för att svara
#31488 Svar: Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Sedan är det så att majoriteten av svenska folket vill utestängas från stränderna. Annars hade inte Reinfeltd vunnit!

Logga in för att svara
#31490 Svar: Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

jag förstår din dillemna sverre...det skulle bli jätte synd om kommunerna tog fel rilktning och överbebyggde massor fina ställen..däremot tror jag inte att allmensrätten skulle bli påverkad på något sätt..Jag förstår principen bakom den existerande lag och principen är bra ..men.....
Som jag förstår blir det ingen förändring av 'avstånd till vatten ytan' påverkat..dvs att alla sjöar, hav osv har en översvämnings gräns ganska långt bak från själva vanliga vatten nivån....allmensrätten skulle oxå bli fasthållen..jag tror vad regeringen menar är att, till ex, häruppe i norrland finns det massor av sjöar och några som kan faktiskt har någon typ av bebyggelse hyffsat nära vatten utan att förstöra miljön och omgivningen..
Vi har ett problem häruppe därför någon idiot snubbe som sitter på kontor i stockholm och har ingen aning om hur det ser ut häruppe sitter och bestämma över vad han igentligen har ingen aning om..Jag tror med allt tryck över miljön osv (som är nu aktuell) räcker till att de 'flesta' kommuner skulle ta extra hänsyn till hur någonting ska byggas (om det ska byggas alls)och hur denna bebyggelse skulle påverka omgivningen..
Let's face it who would want to live in a place that was destroyed by development ????!!! En gång var det kanske kul men inte längre och vi häruppe är stolt över våran otrolig natur..Vi som bor här skulle alldrig tillåta någon typ av miljö försämmring!!!!
Vi har haft jätte problem med denna (gammal) bestämmelse häruppe för många år och jag tycker att ,(och jag är väldigt miljö och omgiving 'medveten'), det skulle förbättre situationen orhört mycket om de ändra lagen..kommunerna fortfarande har ett stort ansvar till lokal befolkningen som blir starkare och starkare som mijöaktivister......mmmmmm...food for thought...

Logga in för att svara
#31494 Svar: Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Logga in för att svara
#31495 Svar: Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Som Per sa gällde det bara insjöar. Längs kusten skulle det snarare bli tuffare regler. Får hoppas att Torö fortsätter vara tillgängligt eller förhoppnigsvis blir ännu mer tillgängligt.

Logga in för att svara
#31496 Svar: Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Ja vi får hoppas att du har rätt Ratman!

Det är kväll nu och min damp har lugnat sig lite... Därför vill jag ta tillfället i akt att passa på o säga att jag inte är nån extrem vänster snubbe och att jag respekterar borgare.

Kanske det inte var så farligt om inte avståndet till vattnet ändras!

Jag vill ändå uppmärksamma en sak noga! Kommunerna vill såklart ha mer makt. Kommunerna utgör den största garanten för folkstyret i Sverige.

Det finns däremot två stora nackdelar med kommunstyret.

1 Det är ofta lekmän som sitter där med ingen eller liten kunskap.
2 Ett kommunalt beslut kan vara hur uppåt väggarna olagligt som helst och ändå stå sig! Om ingen överklagar med kommunalbesvär gäller beslutet!

Vi får isåfall hoppas att kommunerna är sunda, inte hamnar i jävsituationer och att komuninvånarna hela tiden kontrollerar Kommunens beslut i sådana frågor! Observera att dessa beslut anses offentliggjorda då de sätts upp på kommunens anslagstavla i kommunhuset, så det förutsätter att svensson går dit o kollar då och då!

Logga in för att svara
#31503 Svar: Strandskyddet NU JÄVLAR! 17 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!