Din matematikiska formel tycker jag inte riktigt är helt korrekt där.... men bra försök.
Jag tolkar först din formel som att det är bättre att surfa än att prata surfning ( och dynga ) .
Om det ena är positivt o det andra negativt däremot så gör du ju ett motsats förhållande till dessa två begrepp istället för att bara hävda att det ena är bättre.
Dvs enligt din formel kan man ha surfat massor men ändå så tas det ut av antal inlägg här!
Denna inställning kommer väl möjligen ifrån nåt slags dryghetstänkande som vissa svenska surfare verkar lida av ( medicinsk behandling ännu okänd ) alltså att det är coolt att bara sitta o knipa käft o surfa loss iblant. Jag köper denna attityd rakt av då det är fråga om en surfare som inte någonsin är på surfsverige och knappt känner dess existens, men att vara inloggad och sitta o läsa all skit o sen iblant slänga in en kommentar om hur coolt det är att inte skriva här ??

koko!
Dessutom så trackar du ner på surfsverige som fenomen.
Därför vill jag korrigera formeln till att först ta bort den negativa faktorn, poängen för att ha surfat ska inte kunna upphävas genom att göra något annat, det är emot all logik!!! Du kan inte göra något och sen ta bort detta genom att göra något annat! Bara genom att inte ha gjort det borde det kunna vara ogjort.
Jag håller dock med om att det måste bli mer poäng för surf än för inlägg. Mitt förslag är 1 poäng per surfnings dag. Och kaqnske 0,1 poäng per inlägg eller nåt?