Facebook data

1
Coffin bag på flighter?
#31599 Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Är det någon som vet hur det funkar med väskor som innehåller flera brädor jämfört med att flyga med flera enkla fodral. Betalar man samma pris för en coffin bag med tre brädor som för ett vanligt fodral med bara en i?

Någon som testat detta på Ryanair, eller någon som överhuvudtaget flugit med bräda på Ryanair?

Logga in för att svara
#31600 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Jag vet att det står att ryanair tar sport-equipment för 566kr TOR till London så det borde gå att få med sig brädor iaf men tänkte kanske någon hade erfarenhet av det och helst coffin bag (även på andra bolag).

Logga in för att svara
#31601 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

mogson
graphgraph

Vi flög Ryanair från Gbg till Dublin med brädor i höstas. Betalade avgiften för "sport-equipment" via deras web i förväg. 5 brädor i två boardbags + våtdräkter utan några problem vare sig på dit- eller hemresa. Andra kompisar har samma erfarenheter. De väger inte din boardbag så det är bara att lasta på... Nästa gång tar jag inte ens med separat väska - lastar allt i boardbagen.

//M

Logga in för att svara
#31603 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Excellent! Tack så mkt för infon mogson! Det är sånt här som gör surfsverige helt oslagbart. Svar som löste alla mina bekymmer på 1,5h.

När man ändå håller på. Någon som har något tips om bra coffin? Funderade lite på oceanearths wheelie för tre brädor. De har haft den på magicseaweed fast den var slut just nu.

Logga in för att svara
#31609 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

mogson skrev:
Nästa gång tar jag inte ens med separat väska - lastar allt i boardbagen.

//M

De senaste åren så har inte brädorna kommit med samma flight som jag 3 gånger. Så det största möjliga handbagaget med flipflops och annat ovärderligt i rekommenderas.

Boardbags med hjul är skönt på marmorgolvet i avgångshallen men de väger rätt mycket i sig själva (FCS). Å sen, hur långa sträckor brukar vi behöva bära? En slimmad trippelväska utan hjul blir mitt val nu när min löjligt stora och tunga mega five wheelie har gjort sitt.

Å Ryan är inga problem vad jag har erfarit.

Logga in för att svara
#31623 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

mogson
graphgraph

Helt rätt Jimbob! Vad jag menar är att man kan nöja sig med handbagage + boardbag och skippa väska för incheckning eftersom Ryan tar extra betalt för dessa.

Logga in för att svara
#31645 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Jake du kanske kan låna farsans coffin, det går in en långbård + 2 vanliga i den så den e väldigt stor. Den ligger bara på vinden oanvänd ändå... Vart skall du flyga?

Logga in för att svara
#31648 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

På AirFrance hade jag turen på min sida i vintras när min dubbelbag med en 7.2a och en 6.6a vägde ett kilo mer än gränsen per paket. Jag slapp dock betala för två efter lite övertalningar. Det stannade på 150 Euro!!! Sjukt mycket i alla fall ju. Tänk att få betala för två....! Kolla noga med flygbolaget, de har olika polys beroende på var du åker ifrån. I DR fick jag betala 150 Dollar istället.. Skumt, men jag klagade inte.

Logga in för att svara
#31722 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

Jake skrev:
Jag vet att det står att ryanair tar sport-equipment för 566kr TOR till London så det borde gå att få med sig brädor iaf men tänkte kanske någon hade erfarenhet av det och helst coffin bag (även på andra bolag).

They sorta charge per board bag. i always have 2 boards in 1 board bag.not coffin. just a normal board bag. they never really ask how many boards, just how many bags. It will be interesting to see how it goes with Ryan Air and a coffin bag, I reckon they are gonna have a cow when you try to check in a coffin bag.
I flew TOR with Air France last summer and only paid 400:- with 2 boards. But I can get my 6'2" MR twnnie and a 6'3" thruster into a normal OAM travel bag. Good to travel with and got me covered in lots of condiditions.

Logga in för att svara
#31759 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Lee !! Kommer du inte ihåg när vi åkte ner till Portugal med en JÄTTEcoffin med en longboard, en shortboard + ditt dubbelfodral med 2 brädor inpulat. Såg ut som en misil. Vi pröjsade bara för en bräda 50€ ToR ( med TAP) Måste ha vägt 40 kg, tur att den hade hjul.

Logga in för att svara
#31771 Svar: Coffin bag på flighter? 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Ok, vi får väl se hur det går då...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!