Facebook data

1
Jag behöver tips för surfsemester i Biarritz!
#31937 Jag behöver tips för surfsemester i Biarritz! 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

surfmorsa
graphgraph

Jag har blivit med surfare i familjen! Två tonårsgrabbar på 13 och 15. Högsta drömmen för dem är att åka på surfsemester till Biarritz i sommar. Tacksam för tips på billigt och bra boende i eller i närheten av Biarritz eller kanske någon annan plats längs franska eller spanska kusten där man hittar bra nybörjarvågor. Har hört att även San Sebastian kan vara intressant... Allt från camping till studios är intressant, eller kanske till och med husbyte. Vi har attraktivt sommarhus och/eller permanentvilla i Skåne att byta med. Tacksam också för tips om bra surfskolor där man kan ta lektioner under semestern. Vi planerar att åka två första veckorna i juli.

Tack på förhand alla inbitna surfare!

Logga in för att svara
#31938 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

billigt och bra på högsäsong!?! . hhmmm . NOT - ända Billigt och Bra jag känner till är hard campingar med beach i närheten - det nog svårt att hitta ställen som INTE går att surfa på för nybörjare - Ge bäst utdelning för pengarna. Follow your nose surf safari aldrig bommat för mig alla fall. Just go - you'll find what you're looking for.

Logga in för att svara
#31942 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Kolla med patrick<->friendsofaloha.com, 070 756 50 01, han har surf camp (på Biarritz camping, sedan 20 år), surfari, surfskola (nyttjar lokala surfare!). Mer prisvärt än så går knappt att få under mer ordnade former..

Logga in för att svara
#31947 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Patrick är dessutom en grymt schysst kille. Kommer inte ångra er om ni pratar med honom. Jag träffade honom och Henio Skaldin där nere förra året och de har minst sagt bra koll på vart och när man ska åka på olika prognoser. De brukar ha tält uppsatta på Biarritz camping (om man inte orkar ta med sig eget) och de har grejer att låna ut om man inte har egna. Biarritz camping (tycker jag) är den fräschaste och skönaste campingen. Lite lugnare, ganska stora tältplatser och toaletter som de städar två ggr om dan. Den ligger ca 10 min gångväg från I´lbiarritz och kanske en halvtimmes promenad till stan.

Tror det är en bra ide att försöka boka camping under högsäsong. Vi har iofs haft tur två år i rad men i år fick vi sova första natten fem mil upp i bergen och sen sitta från kl.05 till kl.11 för att va säkra på att få en plats. Med andra ord, ring först.

Lycka till och glöm inte att testa plateu du mer nere vid hamnen. Jum jum!!

Logga in för att svara
#31952 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

koolt morsa må jag säga!!!

Logga in för att svara
#31954 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Biarritz! 17 år, 1 månad sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

kan även promota england och newquay som nybörjarställe vart där 2 gånger nu och åker dit i sommar igen! riktigt snälla vågor även på lite storlek och mkt bra stämning i lineup.

Logga in för att svara
#31955 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

caper
graphgraph

Logga in för att svara
#31966 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år, 1 månad sen Stoke: 6

bimHanna
graphgraph

va där förra året med familjen, ska nog dit iår igen, vi bodde på ett hotel i biarritz, 5 min från stranden & skit najs utsikt. nybörjar vågor finns överallt, bara att hålla sig på insidan, surfskolor finns de gott om.
tydligen va de billigt att flyga med sterling, om de nu stavas så, runt 500:- per skalle

Logga in för att svara
#31969 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Biarritz! 17 år, 1 månad sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jag och tvillingbrorsan ska dit´. vi är snart 14 och ska dit i juni med surfakademin men vi ska bo på ett annnat ställe inte surfakademins hotell! typ hyrt en villa med pool 200 meter från vattnet för typ 5000 eller mer kanske kommer inte ihåg.
vi flyger dit med sterling och tar med våra brädor om det går

lycka till med grabbarna!

Logga in för att svara
#31972 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Biarritz! 17 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Här kommer ett par tips som kanske kan vara nått.

I Bidart, några kilometer söder om Biaritz, finns en camping som heter Pavillon Royal som har en hyfsat lättsurfad våg och inte helt knök med folk heller. Billigare än så kan du knappast bo eftersom du slipper pendla med bil till surfet.
www.pavillon-royal.com/pavillon-royal/

Norr om Biaritz, rakt ut från Bordeaux ligger ett ställe som heter Carcarns. En liten lugn turistby vid havet där man kan bo ganska billigt, gubben som har surfshopen i stan har lägnheter som är bra för familjer, även en camping finns. Vågorna är super och det finns surfskola.
www.wannasurf.com/spot/Europe/France/Gironde/carcans/index.html

Men vill kidsen ha lite mer surf-flärd så är det Biaritz och Hossegor som gäller. Rejält dyrt blir det hur man än vrider och vänder på det, för en familj i alla fall

Logga in för att svara
#31991 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Biarritz! 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

surfmorsa
graphgraph

Vilken fantastisk respons!! Tack för alla tips. Fortsätt och mata in tips om ni har fler. Det ser ut att kunna bli en riktigt bra semester det här.

Logga in för att svara
#32635 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

flips
graphgraph

kollade in friendsofaloha.com, verkar skitnajs, men det är lite luddigt, någon som vet hur det är, typ om man bokar för att komma en speciell vecka, där stå inga tider eller telefonnummer eller nått.

vilket tror ni är bäst friendsofaloha.com eller med surfakademien?
om man bara är ute efter bra surf och trevligt folk och lite organisering för två 16 åriga tjejer?

Logga in för att svara
#32641 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Biarritz! 17 år, 1 månad sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Som nämnts ovan är Carcans riktigt trevligt. Mimizan, Biscarosse och Vieux Boucau är andra bra ställen. Favoriten är den senaste, VB. Bra vågor 30 minuter norr om Hossegor. Ganska stillsam semesterby men bra vågor. Camping och caravans vis stranden.
Inne i Spanien (Baskien) skulle väljer jag Zarauz (4-5 mil väst om SS) framför San Sebastian. Lägenheter i stan eller campa på Talai Mendi vid stranden. Inte lika ofta vågor på sommaren som i Frankrike dock men goa "pinchos".

Logga in för att svara
#34223 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år sen Stoke: 0

Jeppa Hallabaloo
graphgraph

Hej Flips,

du är välkommen att höra av dig till mig eller Patrick om du har frågor ang Friends of Alohas camps i Biarritz. Vi kommer att öppna i mitten av maj och kör en bit in i september.

Vi håller till på Biarritz Camping där ni möter folk från hela världen. De flesta väljer att stanna söndag till söndag men vi är flexibla så ni kan komma och åka när ni vill.

Kontakt: jesper@friendsofaloha.com eller 070-190 10 33

/Jeppa

Logga in för att svara
#34238 Svar: Jag behöver tips för surfsemester i Bia 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Jeppa Hallabaloo skrev:
Hej Flips,

du är välkommen att höra av dig till mig eller Patrick om du har frågor ang Friends of Alohas camps i Biarritz. Vi kommer att öppna i mitten av maj och kör en bit in i september.

Vi håller till på Biarritz Camping där ni möter folk från hela världen. De flesta väljer att stanna söndag till söndag men vi är flexibla så ni kan komma och åka när ni vill.

Kontakt: jesper@friendsofaloha.com eller 070-190 10 33

/Jeppa

Jo att e.., har ni nån avdelning på campingen där man bara behöver möta svenskar!?
Skulle vilja åka ner men att behöva möta massa utlänningar känner jag inte för!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!