Facebook data

1
Sundsvall idag
#3214 Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Vilka jävla vågor idag alltså...2-3m vågor imorse..lite stokigt och pålands vind men ballt..kraft..storlek och några rikiga pärlare...många fina vågor faktiskt...sen blev det glass off och cleant 1.1/2-2.1/2 m .....ibland med några ABSOLUT CLEANT OFFSHORE 3m set waves.........riktiga fina bamse cleana vågor...Johan och jag surfade från 8.45 till 15.30.....med 3 x 15 minuters fika pauser, kaffe, vatten och lite mat......jag blev pissnödig och var tvungen att ha kvar resterna hela dagen...våtdräkterna nuförtiden är för bra...borta är de dagarna när man pissade i dräkten för att hålla sig varm...nu är det bara kvar....MEN....DET VAR VÄRT DET.... .......det är inte mer en 7-8 grader i vattnet men jag låg i vattnet på ryggen som en glad och belåten säl..varmt och gott.....Tack för dräkten Göran..tack backdoor.......Peace ....RAT

Logga in för att svara
#3217 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Låter som du fortfarande har adrenalin upp över öronen. gratulerar med en bra dag. själv sitter man fast i Oslo i minst två veckor till:(

Logga in för att svara
#3218 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

henning
graphgraph

HÄrligt!
de va bra här högre upp också, men fyfan vad kallt det blir med 4/3a. det går fan inte.. måste skaffa en riktigt dräkt...

Logga in för att svara
#3219 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Vi var också i närheten.. Fin vridning på avtagande vind!!!

Logga in för att svara
#3221 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Bara att gratulera Norrlandsbröderna!
Måste ha stänkt på bra tidigare idag mellan Sundsvall o Umeå.

Logga in för att svara
#3227 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Wow Ratman! Vilket stoke du bjussar på.

Logga in för att svara
#3235 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Ja, fy fan vad det var bra! Vi måste se till att hooka upp oss med en fotograf också så vi får lite bilder a la G-bay crew.. Norrland IS the shit.

Logga in för att svara
#3245 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Skulle varit skoj o se era bamsingar!
Ha alltid med en kamera när ni drar ut. Spelar ingen roll om det e en värsting eller enkel kompakt (det gör det väl för bildkvalitén men inte för dokumentationen), bara den e digital o att den används. Låt den som för tillfället e på land skjuta iväg ngr skott. Annars blir vi väl tvungna att fara upp till er o dokumentera...

MEN det finns ju oxå dom som inte bryr sig om bilder o bara vill surfa i fred o anonymt...

Logga in för att svara
#3248 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Tjejen jobbade förr i Sundsvall så jag har spenderat några helger där. Klev in i den där vindsurfaffären som ser ut som ett litet skjul men är skitstort. Frågade lite om vågsurfing i området, om det var några som höll på och om de kände nån jag kunde höra av mig till. De tittade på mig som om jag var helt dum i huvet. I Sundsvall kan man inte surfa, bara kajta och vindsurfa.

Kollade sen på lite sjökort och konstaterade att Sundsvall måste ha bra spots. Hade dock ingen bil att åka och reka med. Så det blev aldrig något dopp. Kul nu att få det bekräftat. Grattis till helgens surf!!

Logga in för att svara
#3260 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Vi tog några kort och lite video men problemet är att alla de bästa vågor och sets osv kom när vi surfade...varken Johan eller jag ville står på land och dokumentera när det pumpade in vågor ...det är svårt att tänka att bara stå där när det rollade in jävla fina vågor...

Logga in för att svara
#3265 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Samma sak för oss under Big Wednesday. Det finns ett glapp på nästan 2 tim då det pumpade som bäst men ingen plåtade surf.
Känner igen problematiken med att välja mellan surf o fota. Iofs är min prioritering redan bestämd.
Ett sätt e att nån ickesurfare får haka på.
Jaja, hur som helst måste vi ta oss förbi Hornslandet o dra längre norrut nån dag.

Som sagt, kul att ni hittat bamsingar! Dom finns ju där ute o Norrlands kust e inte fullrekat... än.

Logga in för att svara
#3279 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Esta: Klart ni är välkomna upp och fota oss! Men lite av det bästa är att endast vara typ 3-4 pers i vattnet där alla känner varandra så man slipper hassla för vågorna.. Men det vet väl ni med

(man vill ju inte ha nåt torö..)

Logga in för att svara
#3288 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Vi i Skellefteå fick bra våger under Fre oxå.Patrik ,Kennet och jag va ute på Longheadland.Det va det största jag surfat där.Som vanlig ingen som fotar.Det va rejält med hög vatten, vilket verkar få både höger o vänster att funka bättre.Drog en avstickare ut till Squareisland för lite surf på jocko´s.Fick lite olust känsla av att surfa där själv.Lite Baengobroek.Fick ta mig i kragen för att paddla ut.Fick några fina innan kylan började göra motoriken seg.

Logga in för att svara
#3289 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Johan skrev:
Esta: Klart ni är välkomna upp och fota oss!
Men lite av det bästa är att endast vara typ 3-4 pers i vattnet där alla känner varandra så man slipper hassla för vågorna.. Men det vet väl ni med

Allright! Då kommer vi upp med stor buss, stylister o sminktjejer o fixar en fotosession...
Allvarligt, ingen fara för crowd i Norrland. Lätt att bli nojjig över en invasion surfare söderifrån men inte många e dom tappra som sätter sig i bil o kör flera timmar för att få surf i våra hemtrakter.
Det finns en ö utanför er kust jag har spanat på ett tag nu. Den ön o dess kust ser onekligen spännande ut! Kanske skulle samarbeta om hur man tar sig ut dit?...

Logga in för att svara
#3301 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Frexi
graphgraph

Jag är fortfarande så jävla less för att jag inte fick ledigt.... Det var väl kanske bästa dagen på året i gv?! även om jag hade grym surf förra helgen så låter det ju som att ni hade ännu bättre.. Nästa gång tar jag med mig kameran + teleobjektivet och tar lite bilder när ni surfar.. Jag har ju inte lika bra våtdräkt som ni har så jag lär väl börja frysa och går upp före er ändå

esta, menar du alnön? jag bodde där förut och har sett massa stora fina vågor innan jag började surfa.. har dock alltid dragit till ställen jag vet är bra när det pumpar på.. Nästa gång det blåser ost- sydost ska jag fan åka runt och kolla lite där...
Veckan ser ju ganska fin för oss i sundsvall

Logga in för att svara
#3302 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Nä det var inte Alnön jag hade i tankarna.
Du har mail...

Logga in för att svara
#3304 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 2

dropdeadfred
graphgraph

Är det någon som ska ut på måndag, ser ut som det kan bli lite vågor?
Börjar få lite surfabstinens nu när det inte är så kallt och ingen snö....

Hur var vattennivån i lördags? Såg i Gucken att det vara bara ca 5 cm kvar till gräset.

/fred

Logga in för att svara
#3308 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

"Ett sätt e att nån ickesurfare får haka på."

aha, du menar Willy eller hur?

Logga in för att svara
#3313 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Vatten nivån var extremt hög....Men Frexi...det var inte den bästa dagen vi har haft i GVN...2 veckor innan vi träffade er på plats hade vi en riktigt bra surf session med endå större vågor och mycket mer kraft i vågorna så att jad surfade med min vanlig öppet havs 6'4"...den dan var riktigt bra...jag försökte surfa med min 9'6" malibu oxå den dan men det var definitift inte mal surf ...men i fredags kunde man ta alla vågor med mal om man ville...inte lika chunky...som första gången..det hände att man har tur ibland...

Logga in för att svara
#3315 Svar: Sundsvall idag 18 år, 6 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

coolt med skön surf... blir ju trtt på att vara bosatt i sthlm..
någon som rekade smitta under detta trevliga swell? måste varit grymt där? ska frsöka ta mig upp så fort jobb å blåsten synkar... kanske denna helg?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!