Facebook data

1
Surfspots på västkusten
#32154 Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

CMalm
graphgraph

Hej hopp alla glada
Väldigt ny på surfingen här hemma och har direkt efter min hemkost från down under skaffat mig en våtdräkt så ja kan komma ut i vågorna.
Lilla problemet är bara att jag inte känner till så jätte många ställen här hemma och undrar om det är någon som skulle vilja dela med sig med lite mer erfarenhet.
Grymmt tacksom för all hjälp man kan få!

glöm inte "SHARING IS CARING"

Peace love and understanding!!

Logga in för att svara
#32155 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Logga in för att svara
#32156 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Logga in för att svara
#32160 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

"kom ihåg sharing is caring" !!!!

you crack me up

Logga in för att svara
#32181 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

CMalm
graphgraph

ojj vad deprimerad jag blir.
Är det såhär surfmentaliteten ser ut här hemma blir jag väldigt besviken... =/

Den uppfattning jag har erfarit av surfare jag träffat är öppna personer som mer än gärna hjälper andra så fort det ges tillfälle. frågar man om hjälp får man hjälp. "people help people" och "no worries mate" brukar vara 2 grundstenar.

hoppas verkligen detta är undantag och att det finns någon medmänniska där ute..

Besviken...

Logga in för att svara
#32182 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

arbetar igenom surf profilerna c-malm..kolla vart de håller till och kontakta deras privata email som du kan hitta längst upp i deras egen sajter..då kanske hitta du lite hjälp..folk vill inte skallrar öppet på surfsverige..faaan det finns över 1000 medlemer..prova göra det jag föreslå.. lycka tillB)

Logga in för att svara
#32184 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

CMalm skrev:

Den uppfattning jag har erfarit av surfare jag träffat är öppna personer som mer än gärna hjälper andra så fort det ges tillfälle. frågar man om hjälp får man hjälp. "people help people" och "no worries mate" brukar vara 2 grundstenar.

hoppas verkligen detta är undantag och att det finns någon medmänniska där ute..

Besviken...

if that disappoints you, wait till you see the vibe in a crowded west coast line-up

Logga in för att svara
#32189 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

mohahah, välkommen till landet där varenda våg räknas även då den är knähög!

Logga in för att svara
#32216 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

CMalm
graphgraph

Tack RATMAN
du har en bra poäng i vad du säger. tänkte inte på det.
skönt med ett vettigt svar iaf, blev rätt mörkrädd av resten..

Logga in för att svara
#32218 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Tja. Det e som RATMAN säger. Med så många medlemmar här, pratar man inte öppet om de få surfbara bryt som finns här i Svedala.

"Är det såhär surfmentaliteten ser ut här hemma blir jag väldigt besviken... =/"
På nätet kan det vara så. Lika bra du vänjer dig. Du e inte den förste här som 'får på moppo' genom att öppet ställa frågor om bryt. Men det kunde du inte veta...

"Den uppfattning jag har erfarit av surfare jag träffat är öppna personer som mer än gärna hjälper andra så fort det ges tillfälle. frågar man om hjälp får man hjälp. "people help people" och "no worries mate" brukar vara 2 grundstenar."
Det har oxå varit så för mig med ngr undantag. Alltid lättare vara på plats än vid ett tangentbord. Och den hjälpen har uppskattats. Jag minns en helg på WC då Craig, Fader och... och... hmm, det var en till men jag har namnafasi. Iaf så hjälpte dom oss och det glömmer jag inte! (& my lips are sealed)

Det gäller att inte ge upp. Sök dig till surfbutiker och andra ställen där surfare o annat havsfolk håller till.

Merde! (vilket kan betyda 'Lycka till')

Logga in för att svara
#32227 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

GonadMan
graphgraph

Tjena CMalm,

No Worries mate! Det finns trots allt några officiella spots utefter kusten. Åsa är ett av dom - vissa stunder dock något överbefolkat. Kåsa i Varberg är ett annat. Mölle på sydvästkusten kan väl knappast klassas som ett secret spot det heller. Så där har du några sköna spots.

Sen finns det ett antal riktiga guldkorn till spots mellan nämnda ställen...men det hör till sporten att leta reda på dessa. Search and you will find mate!

Logga in för att svara
#32229 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

Icke att forglomma ar ju Steninge. vastkustens parla. Dar ar vi inte radda for utomsocknes utan valkomnar garna surfare och delar glatt med oss av vagorna.
Minns sommaren 2004 da det kom en utomsocknes. Han paddlade ivrigt ut pa fel stalle och fick paddla motstroms i en timme trots att vi sa at honom att surfa pa andra sidan viken...
om du ar dum sa maste du vara tuff, eller hur ar det?
kan ju tillagga att han inte fick en vag...

Logga in för att svara
#32233 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

jonis skrev:
Icke att forglomma ar ju Steninge. vastkustens parla. Dar ar vi inte radda for utomsocknes utan valkomnar garna surfare och delar glatt med oss av vagorna.
Minns sommaren 2004 da det kom en utomsocknes. Han paddlade ivrigt ut pa fel stalle och fick paddla motstroms i en timme trots att vi sa at honom att surfa pa andra sidan viken...
om du ar dum sa maste du vara tuff, eller hur ar det?
kan ju tillagga att han inte fick en vag...

ja den strömmen är ju mysig..

Logga in för att svara
#32238 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

CMalm skrev:

Besviken...

I don't know what you are whining about, i gave you a good tip with eniro.se. We have found several spots through their satellite images. There is a good vibe in the water in sweden and it is quite frankly because everyone cracked down on people outing spots on the open forums. Now you come bringing all the bad vibes back. Oj va deprimerade jag blev.

Logga in för att svara
#32247 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

CMalm
graphgraph

ok im sorry charkboy "if i brought the bad vibes back" by asking for help. as if i would know!
And i can't see the big deal in ASKING for surfspots in an open forum?
I reckon an open forum is a good place to be seen isn't it?
Also, if someone wants to help me they can always tell me in private if they don't want everyone else to read what they have to say, right?

and thnx for the tip with eniro, it can be helpfull!

Tack resten också för dem småtips man får

Glad påsk!

Logga in för att svara
#32257 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Inte mkt att bry sig om vad folk säger här på forumet, i vattnet brukar de flesta vara trevliga om man är ödmjuk. Åk till de kända spotsen först och sen kommer du få mer info om vad det är bra om du har rätt inställning...

Stavanger bjöd på bästa surfet någonsin igår, bilder kommer senare, nu ska vi på det igen...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#32300 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

CMalm skrev:

Är du känslig?

Besviken...

Logga in för att svara
#32301 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

CMalm skrev:

Besviken...

Är du känslig?

Logga in för att svara
#32417 Svar: Surfspots på västkusten 17 år, 1 månad sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Hej och hopp C malm.Du har nu fått några tipps, på surf ställen. Och,vart fan på västkusten bor du ????på????Men,,Ta och gör som Ratman föreslog.Kolla in nån medlem här på Surfsverige och PM:a dom till att börja med. Naruligtvis så vill du välja nån som är i din ålder.Men dom kanske inte har tid med dig för att dom,,1 Är nånstans och knarkar.2 Och dom vill inte ha med en Grommis som du att göra. 3 Dom tycker att 4 pers på Rödhällan är crowded. 4 Du kanske har föräldrar som tryckt idig en guldslev i munnen,så att du läspjajr kojnstigt. 5 Dina föräldrar tryckte aldrig ,inn nån guldslev i munnen på dig.Därför dom va hederliga arbetare.Och alla surfarer där du bor är Brats surfare och läspjar konjlist så dom vill inte ha med dig att göra Nr 6 .Välj nån gammal kuf som inte klarar av att säga NEJ.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!