Facebook data

1
hjälp med begreppen
#32161 hjälp med begreppen 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

rio247
graphgraph

Hej,

jag är ny med det här med surfning, skulle någon kunna hjälpa mig att reda ut begreppen: longboard, mini mal, fish, funboard och shortboard?

Vad tycker ni jag ska köpa för något, är 191 cm, 85 kg och har surfat några enstaka gånger på 7'8 ft bräda, vilket gått bra.. Vill ha en bräd som är förlåtlig men samtidigt något att utvecklas på under ett år.. innan jag återvänder till sverige..

tacksam för svar

Logga in för att svara
#32162 Svar: hjälp med begreppen 17 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

rio247 skrev:
Hej,

jag är ny med det här med surfning, skulle någon kunna hjälpa mig att reda ut begreppen: longboard, mini mal, fish, funboard och shortboard?

Vad tycker ni jag ska köpa för något, är 191 cm, 85 kg och har surfat några enstaka gånger på 7'8 ft bräda, vilket gått bra.. Vill ha en bräd som är förlåtlig men samtidigt något att utvecklas på under ett år.. innan jag återvänder till sverige..

tacksam för svar

Vilket land befinner du dig i just nu? Dina frågor är lite för generella och skulle kräva stort engegemang än vad som är praxis på ett forum. Jag föreslå att du kontaktar närmaste surf shop (eller två) och ställer dina frågor, känn på brädorna, kolla genom de olika modeler mm - när du fått ett grund uppfattning om vad det hela handlar om och undrar sedan över mer specifika aspekter kan du återkomma med de här. Många kommer med frågor angående specifika brädtilverkare eller senaste modellen mm. Bra va?!?!

Stay Stoked! Gaz

Logga in för att svara
#32297 Svar: hjälp med begreppen 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

longboard = lång bräda
minimal = liten mal
fish = fisk ( inte mal dock)
funboard = jätteskojig bräda
shortboard = kort bräda

Logga in för att svara
1