Tackar så mycket för alla svar!
Jag har surfat en del men inte jättemycket. Är inte nybörjare, men lär mej mycket fortfarande. Drar inga feta cutbacks än, men det närmar sej.

Surfar väl upp till kanske 1.5 gubbe högt än så länge. Det är väl lite av en förklaring av mina skills.
Det jag är ute efter är som sagt en bräda som jag ska kunna använda för det mesta. Kanske lite Sverigesurf, men främst utland. En bräda som är shortboard men lite mer flytkraft och stabilitet. När jag blir bättre blir det mindre bräda men jag vill ha en att utvecklas med innan jag är redo för att bara köra ~6.3" shortboard.
Främst från mindre vågor på några fot och upp till ganska snälla rev i varmare vatten, typ drygt headhigh. Blir det större och vassare vågor än så kommer jag nog köra på renodlad shortboard.
----------------------------------------------
Hehe, tror på första tipset Sverre! =P Dock är jag här och får inte ens surfa för tillfället

Åkt på möjligt kronisk bihåleinflammation, så jag måste få det utrett först innan jag får surfa igen tyvärr. Så för tillfället får jag bara stå på land och fota mina kära vänner som surfar, inte lite jobbigt! Men, men, så snart jag får klartecken från läkaren blir det surf för hela slanten igen! Så jag passar på att skaffa en bräda när jag ändå är här och kan få en för halva sverigepriset.
---------------------------------------------
Har mailat Newton och ska även besöka Reds så får vi se vad det blir!
Än en gång - tack för alla svar! Mvh//Christer