Facebook data

1
Portugal - norra delen (juli)
#32716 Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

Swello
graphgraph

Gott folk!
Mitt uppe i att planera semestern - det blir flyg till Porto och vi stannar troligtvis i norra delen (runt Porto etc)! (Jag har tidigare varit nere på Algarvekusten, men vet inget om norr)

1. Det är jag (surfar hyfsat väl - om det nu säger ngt)
2. och en vän som inte testat ännu (behöver hyra bräda på plats).
Jag önskar spots som är frequent/classic/gärna liten crowd som funkar för oss båda. Otippat eller hur?

FRÅGOR:

* Någon som har VÅGTIPS från norra delen (eller är det kanske dumt att inte åka ner till Ericeira el Peniche)
* Tips på billiga BOENDE i närheten av surf (tälta kan ev funka bortsett fr förvaring av värdesaker/bräda)
* Erfarenhet av Ryanair, o deras tankar om att de inte tar ansvar för om brädan håller i transporten

Bring it on! Har ni någon erfarenhet därifrån? Tackar!!!

Logga in för att svara
#32753 Svar: Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

David W
graphgraph

Det blåser rätt ofta nordliga vindar som kan förstöra surfet, men ju längre norrut desto mindre blåser det. Bra anledning till att inte dra ner till Peniche/Ericeira. Kolla magicseaweeds historiska data. Jag har själv aldrig surfat norr om Porto men tror att det kan vara grymt.

Boende/surfuthyrning har jag ingen koll på i dom traktena men det lär ju finnas lite överallt. Esposende är rätt känt t ex.

Har flygit med Ryan-Air en gång t o r till Porto, inget hände med brädan men jag packade in den i en fet boardbag med extra liggunderlag längs kanterna och våtdräkter virade runt nos och tail.

David

Logga in för att svara
#32755 Svar: Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

Guincho
graphgraph

Har tyvärr aldrig surfat norr om Peniche men tror nog att det finns många bra spots där. Om du inte har kollat www.wannasurf.com tidigare, gör då det. En bra site att kolla innan varje surfresa. Trevlig resa! /Henrik

Logga in för att svara
#32760 Svar: Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 9

tullkyckling
graphgraph

Tjena!
Jag tycker det är synd om du missar Peniche. Jag har halkat runt där sommar 06 och 07, valda veckor. Hör av dig till Ricardo på penichesurfcamp.com, han fixar nästan allt. Vad jag inte rekommenderar är att ta bussen mellan Porto och Peniche. Den jäveln går förbi minsta lilla fiskeby och tar en eeevighet. Busschaffisen STANNADE till och med för att snacka med en kompis på en liten, liten grusstig.
Inte kul.
Hyrbil är smidigt.

Har i och för sig inte surfat norr om Porto, men hyllar Peniche ändå.
Hursomhelst!
Trevlig resa!

Logga in för att svara
#32799 Svar: Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

svante
graphgraph

Hej!

Surfade i trakterna kring Viana do Castelo juni, juli -92. Ligger visserligen en bit norr om Porto men det går säkert bussar. Surfade söder om floden som rinner ut mitt i stan, en höger som bröt vid en pir + lite blandade peakar. Testade även surfa vid Afife norr om stan (beachbreak) vilket borde passa er.

Bil är bra med det beror så klart på budget.

Bodde i bilen alldels vid stranden, var inga problem då men ingen aning hur det är nu. Peniche/Ericeira är kanon men det kan ju bli lite problem med crowd i Juli. Som sagt kolla www.wannasurf.com

Trevlig resa!
Svante

Logga in för att svara
#32800 Svar: Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

svante
graphgraph

Hej!

Surfade i trakterna kring Viana do Castelo juni, juli -92. Ligger visserligen en bit norr om Porto men det går säkert bussar. Surfade söder om floden som rinner ut mitt i stan, en höger som bröt vid en pir + lite blandade peakar. Testade även surfa vid Afife norr om stan (beachbreak) vilket borde passa er.

Bodde i bilen alldels vid stranden, var inga problem då men ingen aning hur det är nu. Peniche/Ericeira är kanon men det kan ju bli lite problem med crowd i Juli. Som sagt kolla www.wannasurf.com

Trevlig resa!
Svante

Logga in för att svara
#32801 Svar: Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

svante
graphgraph

Hej!

Trevlig resa!
Svante

Logga in för att svara
#33868 Svar: Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

Swello
graphgraph

Tack för era svar!! Jag frågar på lite till!

Någon som har koll på:
* hur det är med möjligheten att hyra brädor där uppe i norra Portugal
* eller känner till ngt bra/billigt ställe att bo på? (3-5 personer)

Klurar på det där med alternativen:
1. fixa boende (skönt men inte lika flexibelt)
2. hyra bil (sova i bil/tält)

Någon mer som har åsikter om det är en god ide att hålla till i norr, inte allt för långt fr Porto (vore smidigt), eller om man bör röra sig närmre Lissabon till de mer kända trakterna (antar det blir risk för mkt crowd)!

Ps. VÅÅÅÅÅR!

Logga in för att svara
#33947 Svar: Portugal - norra delen (juli) 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

labolina1979
graphgraph

Yo

Jag kom just tillbaka från en veckas nybörjarsurf på Teneriffa, magiskt! Funderar själv på Peniche som ska vara riktigt grymt. Så om ni vill ha fler att valsa runt med är det bara att hojta till.

Adios:woohoo:

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!