|
#32844 |
Strandstädning nu på söndag 6/4 17 år, 1 månad sen |
Stoke: 12 |
Fader
|
Snön har smält bort, våren är här!
Kom och städa stränderna med Surfrider Foundation, Skånes Vågsurfare, Torös Vänner och Stockholm Sub Surfers på Söndag 6:e april.
Åsa Stenudden kl12
Kåseberga Hamn kl11
Torö - Ören kl11
Detaljer kommer under veckan.
stay stoked, Matt
|
|
|
|
|
#32847 |
Svar: Strandstädning nu på söndag 6/4 17 år, 1 månad sen |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#32849 |
Stoke: 6 |
|
jätte bra och så.. men på torö fattar jag inte riktigt vad som ska städas.
men bra grej.
|
|
|
|
|
#32855 |
Stoke: 11 |
|
Fader skrev:
Snön har smält bort, våren är här!
Kom och städa stränderna med Surfrider Foundation, Skånes Vågsurfare, Torös Vänner och Stockholm Sub Surfers på Söndag 6:e april.
Åsa Stenudden kl12
Kåseberga Hamn kl11
Torö - Ören kl11
Detaljer kommer under veckan.
stay stoked, Matt
Fan. Jag jobbar...
|
|
|
|
|
#32856 |
Stoke: 28 |
|
Flera av vår kära breaks befinner sig på naturskyddat områden. Jag är själv extrem petigt när det gäller sånt - i Gävlebukten sköter alla surfare sig exemplariskt i min bedömning likaså på Torö där man har svårt att finna sånt som surfare lämnat efter sig. Städdag låter lite som att opps - vi bör städa upp efter oss ... en vinkling mot vordnad för stranden/havet kunde exemlifera hur vi ser på det hela?
|
|
|
|
|
#32858 |
|
|
|
|
|
#32861 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#32862 |
|
|
|
|
|
#32863 |
Stoke: 30 |
|
Gazzer skrev:
Flera av vår kära breaks befinner sig på naturskyddat områden. Jag är själv extrem petigt när det gäller sånt - i Gävlebukten sköter alla surfare sig exemplariskt i min bedömning likaså på Torö där man har svårt att finna sånt som surfare lämnat efter sig. Städdag låter lite som att opps - vi bör städa upp efter oss ... en vinkling mot vordnad för stranden/havet kunde exemlifera hur vi ser på det hela?
I think by picking up other peoples trash, we are making an example. It doesn't need to be your trash for you to pick it up. I didn't start the fire, it's always burning since the world's been turning.
This message is BOS approved.
|
|
|
|
|
#32864 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Kom ner till Kåseberga om ni inte har nåt skräp på hemmaplan..där finns väl tonvis med skit.
Mängden skräp hänger väl lite på hur nära skeppsfarlederna bryten ligger, farleden går ju precis förbi utanför sandhammaren.
Södra Öland är rejält skräpigt också, har sett en hel del udda skit därnere mjölkkartonger, fisklådor och spritflaskor från samtliga östersjöstater, tv och radarmonitorer, lysrör, fiskenät, bojar, sjömärken osv osv.
Det värsta i Östersjön är tyvärr det man inte ser som DDT, PCB, Bromerade flamskyddsmedel, dioxiner, tungmetaller.
|
|
|
|
|
#32867 |
Fader
|
I have to write this again:
This kinda reminds me of the strange conversation I had today with Hallands Länsstyrelsen; the woman I spoke to was almost against us cleaning Åsa and the surrounding nature preserve because she had already hired people to do it this summer! F**king absurd! I reassured her that plenty of shit will float up on shore by then! She quikly changed her position realizing how silly she sounded. she then proceeded to applaud our efforts and agreed to support. The fact of the matter is that its not necessarily our mess, but if we gather to show our commitment to making our wild places pristine and as clean as possible others will take notice and do the same - EVERY DAY! So, there may not be enough trash for 30, 50, 100 surfers and families to pick up on Sunday but you can be sure that when we leave there won't be anything at all!
|
|
|
|
|
#32869 |
Stoke: 30 |
|
Gazzer just got:

|
|
|
|
|
#32871 |
Stoke: 143 |
|
Städa stränder,,  Hahaha ja nu fattar jag.APRIL,APRIL:pinch: 
|
|
|
|
|
#32898 |
|
En stor eloge till Sharkboys levande inlägg samt till Faders KRIGSMÅLNING!!!
|
|
|
|
|
#32910 |
Stoke: -10 |
|
Får man verkligen sparka barn så där? De kan ju få blåmärken de små kräk.. jag menar snuttegullen.
|
|
|
|
|
#32926 |
|
lite barnaga får man se mellan fingrarna med...

|
|
|
|
|
#33061 |
Stoke: 11 |
|
|
|
|
|
#33091 |
Stoke: 0 |
|
Jag ska till Kåseberga och städa stranden!
I miljöns tecken bör vi samåka!! Jag har bil och kör från Malmö vid 09.30 snåret..
Ring om ni vill åka med och dela på soppan:
0734 - 42 94 61
|
|
|
|
|
#33103 |
Stoke: 49 |
|
Har inte varit på Torö på ett par månader så jag tänkte åka ner och ta en fika på stranden. Kanske kolla hur min lilla nya SUP-bräda känns i hyfsat osaltat vatten om med gummityngd gubbe på, och självklart kolla om det finns nått skräp att plocka. /JB
|
|
|
|
|
#33143 |
Fader
|
Arrived at Åsa this morning, windstill, spegelblank. Don't go there that often in these conditions. Very peaceful. The clean-up at Åsa was extremely effective. we weren't so many ,about 25 if you include the aussie & french groms but everyone there kicked ass. We collected 30 big bags of trash plus as sorts of strange crap, lots of plastic packaging with chinese text, twisted metal, fishnets, a tire, front of a car, a huge pipe system (also with chinese text) that must have come from a big ship. Lots of old rope. Yann & Åsa dragged an old broken windsurfboard from the island to our camp. Even found a little baggie with cannibis leaves on it as well as a syringe! Jimbob found a full beer.
The clean-up in Åsa has turned into really positive cooperation between surfers and the woman who owns Stenudden. A politician herself, who has had a lot of conflicts with surfers/windsurfers over the years. She has threatened many times to block off the private road down to the harbor. Now we are talking and she is delighted to have her name in the newspapers attached to the clean-up. We hope to continue our talks especially since she will dropping more big boulders in the water in order to reinforce the pier. Don't want another Mölle situation.
Big thanks to everyone that showed up. special thanks to Göran from Backdoor who made the event even better with the tent and BBQ burgers for everyone. The weather held for most the of the time. By the time we were packing up 6 hours later, the sun was out and smiling down on us. pics coming soon.
|
|
|
|
|
#33203 |
Stoke: 0 |
djé
|
tack för allt Mat o alla andra som var med i åsa! det behövdes och det var väldigt bra organserat.
|
|
|
|
|