Facebook data

1
Årsmöte Skånes Vågsurfare - 21 april!
#32853 Årsmöte Skånes Vågsurfare - 21 april! 17 år sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Kallelse till Årsmöte Skånes Vågsurfare

Datum: Måndagen 21 april

Tid: 19.00 (öppet från kl 18.00)

Plats: Moccasin i Malmö

Karta: hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=Moccasin&var=&Vkiid=PsxGevvtxz03Bt%2fkdIr4vQ%3d%3d&Vkid=14606410&isAlternateNumberResult=False

Välkomna till Skånes Vågsurfares första ordinarie årsmöte!

Kvällens huvuduppgift är att välja en ordinarie styrelse, som ska ersätta den nuvarande tillfälliga styrelsen vilken tillsattes vid föreningen start 9 september, 2007.

Som helt nystartad förening har vi inte ett rött öre i kassan. Moccasin Mat o Vin har därför varit så vänliga att upplåta sina lokaler till oss, då de normalt håller stängt på måndagskvällar. För att visa vår tacksamhet uppmuntras alla att beställa en kall öl eller två under mötets gång. Behöver du äta något litet före mötet så öppnar Moccasin redan kl 18.

MEDLEM = RÖSTRÄTT!
För att ha rösträtt på årsmötet krävs betald årsavgift för 2008 á 100kr när röstningen äger rum. Betalning kan göras på plats, från kl 18.

Agenda:
1. Kort presentation av bakgrunden till Skånes Vågsurfare och frågor som drivits under året. (Läs mer på hemsidan www.skanesvagsurfare.se )
2. Val av ordinarie styrelse
3. Övriga, till styrelsen anmälda frågor

OBS!
Förslag på styrelse samt frågor för mötets agenda skickas till skanesvagsurfare@gmail.com SENAST måndagen 14 april!!

* * * Passa på att bli medlem på Skånes Vågsurfares forum där du kan få mer information om våra möten och aktiviteter * * *

Logga in för att svara
#32998 Svar: Årsmöte Skånes Vågsurfare - 21 april! 17 år sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

inte för att vara negativ men era val av tider är ganska dumt anpassade vid varje möte.
om man nu inte vill gå å fråga lov om man får gå från jobb för att hinna ner till ert möte som senast var kl 18 en vardag.
hänger gärna på osv. men hade varit lite bättre att kolla av med dom som är långväga ifrån när det passar dom, nu bor kanske större delen i malmö vilket inte blir ett problem, hade de inte blivit om ja bott där heller men går det inte att ha det en helg istället?

Logga in för att svara
#33000 Svar: Årsmöte Skånes Vågsurfare - 21 april! 17 år sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Vi tyckte att kl 19 var lagom och gav god tid till att ta sig till Malmö, men jag kollar gärna om det finns en möjlighet att senarelägga om intresse finns.

Återkommer om det.

Logga in för att svara
#33002 Svar: Årsmöte Skånes Vågsurfare - 21 april! 17 år sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

freddan skrev:
inte för att vara negativ men era val av tider är ganska dumt anpassade vid varje möte.
om man nu inte vill gå å fråga lov om man får gå från jobb för att hinna ner till ert möte som senast var kl 18 en vardag.
hänger gärna på osv. men hade varit lite bättre att kolla av med dom som är långväga ifrån när det passar dom, nu bor kanske större delen i malmö vilket inte blir ett problem, hade de inte blivit om ja bott där heller men går det inte att ha det en helg istället?

jag tycker du har fel freddan. det är fler människor i sverige som är lediga vardakvällar än lediga på helger.

Logga in för att svara
#33013 Svar: Årsmöte Skånes Vågsurfare - 21 april! 17 år sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Du har ett par poänger där Freddan.

18 mötet var mer av kris natur för att komma vidare med Mölle grejjerna. Vi kunde inte välja dag och tidpunkten fick bli det som passade. Det visade sig att 18 inte passade alls då flera av oss surfade den dagen och mötet blev rejält försenat. Den typ av möte försöker vi inte ha längre och flyttar över diskussionerna till forumet på www.skanesvagsurfare.se istället så fler kan delta utan att vara beroende av tid&plats. När vi ändå har möten så lägger vi ut resultat & protokoll på forumet. Men en hel del av dom som kommer på såna möten har inte reggat sig på forumet eller tvärtom. En del gör varken det ena eller det andra och då är det svårt för oss att hitta arbetsformer som funkar.

Vad gäller årsmötet så går inbjudan ut till över 60 personer och på publika forum som detta. Utan att veta hur många som kommer att dyka upp så gissar jag att det är svårt att hitta en tid som passar alla.

Men som sagt så tycker jag att du har en viktig poäng. Vi bör verkligen kolla på hur vi kan sköta arbetet tillsammans med alla som bor utanför Malmö/Lund/Billeberga. Den diskussionen tycker jag vi tar på vårt eget forum.

Logga in för att svara
#33049 Svar: Årsmöte Skånes Vågsurfare - 21 april! 17 år sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

plåtslagarn skrev:
freddan skrev:

jag tycker du har fel freddan. det är fler människor i sverige som är lediga vardakvällar än lediga på helger.

kanske de men majoriteten jobbar antar jag på vardagarna och har kanske troligtvis ganska vanliga tider 8-17 9-18 eller nåt....
skåne är stort och för att kanske locka till sig så många som möjligt till ett ganska viktigt möte i mina ögon vilket uppkommande också kommer vara så får man ta lite hänsyn

själv känner jag nog ingen som jobbar lör-söndagar förutom min tjej som jobbar lördagar då och då.

aja jag beger mig till forumet för snacka av mig angående detta

själv bor jag i helsingborg och kan enkelt ta mig ner till malmö så ja har inga problem förutom när jag slutar 18. vilket ja inte gör då mötet är. men östra skåne, halmstadbor, norra skåne kanske inte kan glida in kl 18.

ju mer folk som blir hörda desto bättre?

Logga in för att svara
#33764 Svar: Årsmöte Skånes Vågsurfare - 21 april! 17 år sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Hemsidan www.skanesvagsurfare.se/ är nu uppdaterad med agenda, valberedningens förslag till ny styrelse samt stadga.

Väl mötta
Interimstyrelsen

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!