|
#33215 |
Cornwall i början av juni? 17 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
Jake
|
Ska till Cornwall i början av juni och tänkte kolla om någon har tips på vart man bör åka resp inte åka. Kan tänka mig att Newquay är galet crowded i juni men det finns ju rätt många olika bryt där så det kanske är ok ändå? Gärna tips på bra och billigt boende också?
|
|
|
|
|
#33216 |
Svar: Cornwall i början av juni? 17 år, 2 månader sen |
|
Cornwall i början av Juni låter mysigt. Räkna dock inte med att det kommer vara så speciellt stora vågor.
Jag skulle rekommendera dig att campa nere i närheten av gwenvor! Där är det helt fantastisk natur och det beachbreak som plockar upp mest svall av alla i hela england.
Många locals brukar åka dit och vildcampa.
Hemligstämplad info säger att det kommer att tryckas en renodlad surftidning uppe i Gävle om en vecka med en stor artikel om Cornwall inuti. Mer info om detta snart på surfsverige.
|
|
|
|
|
#33226 |
Jake
|
Tack för tipsen Thompa! Vet att vågorna troligtvis kommer vara små men förhoppnigsvis så blir det åtminstone surfbart. Har en kompis som jobbar på sydkusten i England som jag ska åka ihop med. Ska kolla upp Gwenvor och sen får jag hänga på dörren när tidningen kommer. Hur är stämningen bland localsen där nere på "campingen"? Är det bara att smälla upp tälten vid stranden?
|
|
|
|
|
#33227 |
Stoke: -1 |
ådén
|
har vart i newquay de 2 senaste somrarna, det är crowded på fistral men förvansvärt få locals som håller till där då de finns andra bryt längre söderut som plockar mer svall..
|
|
|
|
|
#33228 |
ådén
|
hade tur med vågorna inte mkt strlk men cleant!
|
|
|
|
|
#33229 |
ådén
|
.. 
|
|
|
|
|
#33233 |
Jake
|
Ok, låter bra tror jag. Fast om man drar längre söderut dvs Gwenvor och Sennen så är risken är det är mer folk där då ist?
Hur bodde du Ådén?
|
|
|
|
|
#33259 |
ådén
|
eftersom jag hade en trött farsgubbe med mig så var det BB, helt perfekt i allt utom kostnadsynpunkt
snabla dyrt under högsäsong, tror det finns en "camping" i utkanten av stan som är lite billigare
vet ej om denna är öppen hela sommarn eller bar under surftävlingen de hade när jag var där..
|
|
|
|
|
#33260 |
ådén
|
om du har peningar i ansenlig mängd kan det vara bra att boka så snabbt du kan om du vill bo på BB eller liknade!
|
|
|
|
|