SharkBoy skrev:
Pontus skrev:
1.25 och 2.50 in i filmen om ni inte orkar lyssna på den kassa låten..
leker med tanken om att göra en revolutionerande shape
men seriöst, tror ni man skulle kunna få fram en bräda som var bäst anpassad för just en högervåg? t.ex. bättre pumpegenskaper på ena sidan brädan, o att snappa tillbaks brädan i en cutback lättare än på den andra sidan, där man hellre vill ha en tail som får brädan att skära djupt för att få tryck upp mot vågen, jag bara spekulerar högt här nu..
definitely, man kor helt olika pa frontside an mot backside, men man ska nog inte fucka rockern upp ifran en sida till den annan, darimot kan man anpassa railen. en tjockare rail gar bra for mig backside eftersom man ar tyngre pa halarne, och en tunnare rail passar frontside for mig eftersom man ar lite mer kanslig pa taerne
intresting, ja jag tänkte också att man ska låta bli rockern. det är isåfall talien man kan mixtra med, och railsen..
föresten när jag var i mexico o surfade, omkring zihuatanejo, så lånade jag en bräda av en local, de va ett känt par bröder från hawaii sa han som hade shapat den, men efter att han tagit ut dem på ett galet rev o ena killen höll på att dö ville han aldrig se brädan igen, så han fick den.
anyway, den hade massa små infrästa gropar på undersidan, "som jas planet" han sa att det gjorde stor skildnad eftersom det blev luftluckor under brädan och den blev grymt mkt lättare under fötterna. jag kunde inte känna det för jag var inte tillräckligt grym, men jag tyckte det lät jävla bra.
groparna var typ 3cm breda och 6cm långa. o ca 3 mm djupa. och flest längre bak på brädan och mest centrerade.
någon som sett nått liknande?