Grattis Göran.Att vara sin egen är nog det bästa,så länge man kan "komma loss". Och att ha eget i surfbranchen gör att man kan få surfa en hel del:)

Men,nu va det Klättermus som stack ut hakan;)

Det råkar nämligen vara som så att. Det är jag som är hans nya Halvbas/försteman:)

Så det var således jag som bestämde att surf va onsdagens projekt:P

Enda bekymret va när jag skulle förklara för min chef varför vi inte varit och köpt nya nollnollas 25amp säkringar.

Så här ligger det till. Jag ska börja om på det företag som jag jobbade åt under åren 95-04.Då direkt åt Kvaerner power (fd Götaverken Göteborg) Numera Metso Power.Visserligen via en lokal firma här i Skellefteå, som heter Mortec. Vi kommer att bli ett gäng på 2st licsvetsare +5-6 montörer.Vi har dock behov av fler svetsare.Så om det finns nån här på Surfsverige som har eller har haft eller kan lägga lic på Pinne samt Tig. En 288-3 så finns kan jag fixa jobb.Du behöver inte bo i Skellet.Utan jobben är över hela landet. V 19 är vi i Piteå.V 20-21 Skutskär(Gävle). Ibland så är det utlands jobb.4 veckor i Norge ger 21,000skr bara i Traktamente.Sydafrika är dock bra mycket lägre (Ofta jobb där)då det är hur dyrt det är att leva och bo i landet som bestämmer traktnivån.Och all utlands trakt är så klart skattefritt. Lönen är 130kr /tim för montörer och högre för svetsare.(ej bestämt nivå ännu) När man dessutom åker iväg på jobb,så startar klockan när man sätter sig i bilen.

Betald restid + milersättning.Här kommer en bild på klättermusen (Jag föredarar att kalla honom Clarken) under sin första arbetsvecka under min ledning.Ps Va tur att han redan ägde en våtdräkt +bräda så klart annar torde han ha frysit uttabara hellvittis.