Facebook data

1
Dreamland update?
#33435 Dreamland update? 17 år sen Stoke: 0

andrea.
graphgraph

Hej!
Jag är på väg tillbaka till Bali igen och undrar om någon vet hur det är på Dreamland numera. Har den där snubben, som bygger hotell och golfbana, tagit över hela stranden eller kan man fortfarande njuta av en Bintang på Robby and the Kid?

Logga in för att svara
#33436 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Vet inte riktigt men det verkar va ganska kört för alla dagdrönare väl?

Bingin är väl näste man till rakning..

tänk på att turismen från alla nyrika asiater kommer öka markant...Bali blir nog mer och mer kinesägt skulle jag tippa?

Även araberna ligger i startgroparna för att investera på Bali och Lombok.

De små näringsidkarna har nog inte så mycket att säga till om skulle jag tro, det är väl rätt många svartbyggen på tex Bukit??

Fråga Tompa här på forumet han borde veta mer.

Logga in för att svara
#33438 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Fråga Adamski också han sköter lite affärer där nere just nu för BOS räkning...

Faaan alltså.... skrämmande det där med 1 000 000 000 kineser som ska åka på charter snart!!!! FUCK!

Logga in för att svara
#33444 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Man kan ju vända på det också...Sverre det borde finnas enorma möjligheter för BOS att göra affärer. Se upp för triaderna bara..

Logga in för att svara
#33450 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Hey - jag undrar samma sak eftersom jag tänker leva indianliv där under maj och början av juni.

Tompa beskrev det som ett helvete av grävmaskiner och inhägnat i ett tidigare inlägg.

Lurkade runt bland resebloggar igårkväll och på rapporter från icke-surfare verkar det som om det är tillträde till stranden och vattnet iallafall. Har någon en update om klipp-kojor och warungs?

Logga in för att svara
#33451 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Logga in för att svara
#33452 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Logga in för att svara
#33453 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

R.I.P. ?

Logga in för att svara
#33456 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Stranden i Indonesien är enligt lag allmäning, men sen hur mycket det verkligen gäller när nån slänger upp fett med $$$ är ju en annan sak..

Jag surfade för många år sen en våg på Sumba som man nu inte längre har tillträde till pga en s.k ecoresort som kostar 300 usd natten.

Resorten går inte ner till stranden men försöker man hoppa i och surfa kommer det enligt hörsägen vakter från resorten och motar bort en.

Surt som fan men Indo är Indo detta lär säkert hända på många fler ställen i framtiden.

Logga in för att svara
#33469 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Dom borde ha länstyrelser i Indo med.

Logga in för att svara
#33475 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
Fråga Adamski också han sköter lite affärer där nere just nu för BOS räkning...

Faaan alltså.... skrämmande det där med 1 000 000 000 kineser som ska åka på charter snart!!!! FUCK!

Som Gudfadern sager sa tar jag hand om lite BOS affarer i narheten av dreamland. Faktum ar att jag var dar idag, hela omradet ar numera agt av samma bolag och det finns inget annat an byggarbetsplatser osv. Men skit i det, vagorna finns kvar och de lar ju inte skara av folk fran stranderna, da kommer de att fa balanesiska demoner pa sig. Har inte sett sa manga kineser dock Sverre (hm, kanske ar japanerna jag sett egentligen kineser). Enligt min analys av turistfordelingen: 36 % Australier, 24 % Japaner. 20 % Svennebananer (jo, bali ar det nya Tailand) Overiga procent bestar av diverse sjuka lander som Norge och Tjeckien sa det ar inte ens vart att namna.

BOS for LifeB)

Logga in för att svara
#33480 Svar: Dreamland update? 17 år sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

En gång nær jag sov dær vaknade jag av att en råtta/mus krøp øver mig.. Tror det var på "Jimmys"

Alltid lika underhållande att se de ældre mænniskorna som kom på dagsutflykter då de skulle ut och bada i lågvatten.. haha upspolade fram och tillbaka 2-3 gånger..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!