Facebook data

1
Stavanger?
#33534 Stavanger? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

fredtiger
graphgraph

Har alla lågprisalternativ till Stavanger avvecklats? Hiitar inga lågprisflyg längre. Ingen färja? Antar att det bara är bil som gäller då?

-Fredrik

Logga in för att svara
#33535 Svar: Stavanger? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

almostenough
graphgraph

tåg finns från gbg via oslo för 199 eller 299 NOK. tar 12 eller 16 tim beroende på om man har tur med väntetiderna i oslo...
flyga kan man göra med welcome air från gbg (dyrt) och norwegian från olso (billigare).
sas flyger från sthlm också för 550 enkel...

Logga in för att svara
#33586 Svar: Stavanger? 17 år, 1 månad sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Absolut bäst från GBG är bil via Horten-Moss (färja). Direktfärjan GBG-Kristiansand la dem ner för 1.5 år sedan. Går ju fortfarande en direkt från Danmark, fast det hjälper väl inte direkt.

Från Stockholm är direktflyget till Stavanger snabbast, eller så tar man tåget. Är man flera så är det garanterat billigast att samåka med bil eller minibuss.

Ha det gott
//Göran
---------------------------------------
www.nordicsurftravel.com
www.backdoor.se

Logga in för att svara
#33592 Svar: Stavanger? 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

Jesper
graphgraph

Jag tänkte spinna vidare på denna tråden då jag planerar en resa till Stavanger till Valborg men har dålig koll på vart det är bäst surf i området. Är det någon som har några bra tips eller länkar så man kan läsa på lite innan? Tänkte även passa på att kolla ifall det är nån som har koll på hur consistent surfet är i maj i Stavanger?

Logga in för att svara
#33595 Svar: Stavanger? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

fredtiger
graphgraph

Ok. Tack för svar! Som det ser ut nu kommer jag att ta bilen upp till Stavanger över Valbrog/Kristihimmelfärfshlegen. Kommer i så fall att ha plats för 2-3 passagerare (beroende på bagage och antal brädor). Inte 100% bestämt ännu - men om någon är intresserad så droppa ett svar!

Själv åker jag upp för att hälsa på en fd kollega, men kommer att ta med en bräda eller två och se om det bjuds på lite surf...

- Fredrik

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!