Facebook data

1
Köpa surf hotrod
#33599 Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jag har alltid gillat tuffa bilar.Min önske bil har länge varit en 30 tals Hotrod. Och en pickupp ,så man kan lasta brädorna, är så klart fränt. Och nu har jag sprungit på denna 34:a cheva. Den har chev 305 motor th350 låda samt ford bakaxel.Man behöver alldrig mera besikta och den är såklart skatte befriad:) Men den kostar 100papp.Man kan få en fiiin bil för dom pengarna;) Men va faan Ibland så måste man va lie whac#o Jag kan se mig själv dra iväg mot solnedgången på The Endless surfari i Africca.Vad tycker ni andra???? Kom med råd

Logga in för att svara
#33600 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Bilden va för stor.Nu ska det gå bättre:) Hoppas jag.

Logga in för att svara
#33601 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Kan se mig själv sitta åkandes på detta flaket. Iförd halm hatta ,dubbelhagelspruta, drickandes ur en tequila, med en säck ris som ryggstöd, åkandes över Savannen i Afrika ,skjutsandes av en Grommy (som jag hittat på detta forum) från väst . Skellet kusten Namibia till öst kusten Mocambiq om några år:evil: Fan, man får gåshud

Logga in för att svara
#33603 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

jobbigt med reservdelar i afrika annars en ide

Logga in för att svara
#33605 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jag skulle vara alldeles för rädd om bilen och mitt eget liv för att skaffa en sån bil.

Rädd om bilen för att den är så jävla fin och skulle knappt våga ha den ute bland alla vårdslösa bilister, sen skulle jag inte vilja ha den som surfbil för surfbilar tar ju ingen hand om. Vax och sand och grenar och barr och vatten och sunkiga våtdräkter och matlådor överallt.

Rädd om mitt eget liv för med en sån bil börjar man hänga alldeles för mycket på bilmeckarforum och dra ut på såna bilmässor där man visar upp sin bil och klämmer och tittar på andra likadana bilar. Jag skulle med största sannolikhet sluta med surfningen och spendera mer och mer tid med bilning. Jag har en kompis som nyligen skaffat sig en folkabuss från '68. Den ska bil en surfbuss, men han har inte surfat sen han köpte den...

Logga in för att svara
#33606 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Alltid schysst med gamla åk. Mkt jobb dock.
+ att den måste dra en del soppa.
Kommer bli snygga pics med en 25 kg tung woody longboard på flaket!

Logga in för att svara
#33611 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Gör det!!!!

Logga in för att svara
#33617 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Nja:( Jag vet inte:S En sån här bil verkar stöldbegärlig:( Kolla själv:P .

Logga in för att svara
#33625 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

Svensk surfmobil (konvertering till etanol med katalysator samt 5-vxl låda på G)
Det är ute med törstiga bensinbilar hur coola de än är.

Logga in för att svara
#33630 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Köp en folkracebil!

Logga in för att svara
#33634 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Fasen vad jag längtar till skala när jag ser en bilden! /Jesper

Logga in för att svara
#33642 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

nordost skrev:

Svensk surfmobil (konvertering till etanol med katalysator samt 5-vxl låda på G)

Seriost?! Har du konverterat den gamle skorven? Hur coolt som helst i sa fall.

Logga in för att svara
#33643 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

ErikG skrev:
jobbigt med reservdelar i afrika annars en ide Motor och kraftöver föring är moderna grejjer på den här kärran.Chev smallblock (Csb) är världens mest tillverkade motor.Sitter i bilar från 1955 och änn idag. Reservdelar torde finnas hos varenda Gm återförsäljare i dom Afrikanska huvudstäderna.En frisk Csb torde gå hur länge som helst så länge man byter Filter+olja och stift+luftfilter.Det smartaste är att man har en polare som kan handla från Norrlands Custom i Ö-vik.(dom har allt på lager)Och han då skickar till det land man befinner sig i.

Logga in för att svara
#33644 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Esta skrev:
Alltid schysst med gamla åk. Mkt jobb dock.
+ att den måste dra en del soppa.
Kommer bli snygga pics med en 25 kg tung woody longboard på flaket!
Jo visst är det mera jobb med en sån här bil.Men så är det med hobby bilar.Säljaren sa att den går billigt.En csb 305 är ingen muskel motor direkt.Jag har en taksänkt amazon med samma låda och bakaxel fast en mer potent Csb 355:a Den drar 1,1 l per mil.

Logga in för att svara
#33645 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Willy skrev:
Jag skulle vara alldeles för rädd om bilen och mitt eget liv för att skaffa en sån bil.

Rädd om bilen för att den är så jävla fin och skulle knappt våga ha den ute bland alla vårdslösa bilister, sen skulle jag inte vilja ha den som surfbil för surfbilar tar ju ingen hand om. Vax och sand och grenar och barr och vatten och sunkiga våtdräkter och matlådor överallt.

Rädd om mitt eget liv för med en sån bil börjar man hänga alldeles för mycket på bilmeckarforum och dra ut på såna bilmässor där man visar upp sin bil och klämmer och tittar på andra likadana bilar. Jag skulle med största sannolikhet sluta med surfningen och spendera mer och mer tid med bilning. Jag har en kompis som nyligen skaffat sig en folkabuss från '68. Den ska bil en surfbuss, men han har inte surfat sen han köpte den...
En Chev från 30 talet va bygd av rejält tjock plåt. Den här kärran säljs som Ratrod och ska brukas som en sådan. Den lokala roddklubben kör back rejs på slingriga grus vägar, där ska den få bekänna färg:) På bilbyggar forum hänger jag redan. Bilträffar /dragrace brukar jag besöka typ 2-3 gr/år Är det surf går sånt alltid bort.

Logga in för att svara
#33646 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

nordost skrev:

En Duett är helt klart en tuffsurfbil.Och det där med etanol är intressant.Den Csb 355:a som jag har sen tidigare har lite för hög komp (11,8:1)för att gå bra på 98oktan. Man måste backa lite på tändningen.Jag har kört den motorn på E85 då topplocken är av nyare datum.Kallstarterna va dock ett problem.Så jag gick tillbaks till 98 oktan.Men jag har löst kallstart problemet.En separat liten tank på en liter med 98 okt ,samt en praimer från en ski-doo skoter, som man får choka med vid kallstart.Det gäller att ha ett bra mynstycke som ger en bra duch.Och ingen pinkande stråle av soppa. En duett drar ca 1lit/mil. Med E85 vill den ha 1,3 lit/mil. 30% ökning med E85.Min Csb 355:a som vill ha 1,1 kommer då att vilja ha 1,43. Dvs Rodden drar 0,13 L mer per mil än nordosts volvoduett. . Lite grann får man allt offra sig om man vill äka med V8 muller:side:

Logga in för att svara
#33650 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

sverre skrev:
Köp en folkracebil! Är du tokig Sverre:silly: Om jag kör folkrejs med rodden så kan jag bli av med den för 4500kr. Bättre då att köra Hillclimb för Ratrods då får man behålla bilen;)

Logga in för att svara
#33651 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

alex el gordo skrev:
nordost skrev:

Seriost?! Har du konverterat den gamle skorven? Hur coolt som helst i sa fall.
Man kan köra dom flesta motorer på E85.Kolla in denna länk.Där står det att det är 40% som ökningen är.Är dock 100 på att jag monterade 30% större munstycken. Jag har monterat bredbands lamda på 355:an. Så jag gick efter avgas värdena så jag fick rätt munstycke:) . www.etanol.nu/

Logga in för att svara
#33652 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jesper B skrev:
Fasen vad jag längtar till skala när jag ser en bilden! /Jesper Vad menar du Jesper !!??

Logga in för att svara
#33653 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Skalasand. Dar bilden ar tagen

Logga in för att svara
#33667 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Redax skrev:
Skalasand. Dar bilden ar tagen Aha, det va inte nån bil det gällde:unsure: Kom igen nu:side: Fler synpunkter:pinch: Eller har ni alla blivit lite,,,, När jag har besvarat alla inlägg;) Ja,,,, suck:sick: Det är inte varje dag man går och köper en bil som är 74 år gammal,,,, Här kommer en till bild. Som ni ser så finns det en motor huv till den:) Men den är så klart gälad så regn vattnet rinner igenom när den står pakerad. Sen så ska jag införa en gissar tävling.-Vad får man skruva loss på en bil som är från 1937 och äldre. Enligt svensk lag. Men är så självklart på dagens bilar att ingen tordes komma på tanken att ens ta bort skiten;)

Logga in för att svara
#33668 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

jocke skrev:
[quote]Redax skrev:
Sen så ska jag införa en gissar tävling.-Vad får man skruva loss på en bil som är från 1937 och äldre. Enligt svensk lag. Men är så självklart på dagens bilar att ingen tordes komma på tanken att ens ta bort skiten;)
Ratten?

Logga in för att svara
#33669 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Esta skrev:
[quote]jocke skrev:
Redax skrev:
Sen så ska jag införa en gissar tävling.-Vad får man skruva loss på en bil som är från 1937 och äldre. Enligt svensk lag. Men är så självklart på dagens bilar att ingen tordes komma på tanken att ens ta bort skiten;)
Ratten?
Hahahahaah. nä det va fel:)

Logga in för att svara
#33670 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 0

Ryltenius
graphgraph

kolla denna

Logga in för att svara
#33671 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

man kanske får skruva bort nummerplåten kanske elller bromsarna!! hahah:woohoo:

Logga in för att svara
#33675 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

viktor m skrev:
man kanske får skruva bort nummerplåten kanske elller bromsarna!! hahah:woohoo: Jajjamensan Viktor du har nästan rätt;) Du får ett 1/2 rätt då man på 20 talet tyckte det va okej med bromsar på bakhjulen och reg plåten kunde man placera lite vart man ville;) Men det är inte det svar vi söker.Det finns en ledtråd.Om ni studerar den länk jag la in från you tub då "tuffa bruden" tjuvar en liknade Ratrod,Och kollar på bilderna på denna:P Vad fattas Vinnaren får en pilsner när vi träffas på ett bryt nånstans i framtiden:)

Logga in för att svara
#33681 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jocke skrev:
viktor m skrev:
man kanske får skruva bort nummerplåten kanske elller bromsarna!! hahah:woohoo: Jajjamensan Viktor du har nästan rätt;) Du får ett 1/2 rätt då man på 20 talet tyckte det va okej med bromsar på bakhjulen och reg plåten kunde man placera lite vart man ville;) Men det är inte det svar vi söker.Det finns en ledtråd.Om ni studerar den länk jag la in från you tub då "tuffa bruden" tjuvar en liknade Ratrod,Och kollar på bilderna på denna:P Vad fattas Vinnaren får en pilsner när vi träffas på ett bryt nånstans i framtiden:)

nooooowww jag an inte gå in på youtube datan fuckar då men jag gissar igen nyckellåset eller??
rätt bra med 1/2 rätt ändå! haha

Logga in för att svara
#33691 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Nej. Nyckel låset är inte det svar vi söker. Är det igen som kommer på det. Ska jag komma med fler led trådar ???

Logga in för att svara
#33696 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Motorhuven, men den hade du redan nämnt eller?...

Logga in för att svara
#33697 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Nej.Inte motor huven.Den bil som tuffa bruden själ saknar.Och Rat rodden jag är sugen på har,,,,,, Nu är vi nere på 3 poängs nivå;)

Logga in för att svara
#33700 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Täckta bakhjul kanske? (typ skärmar...)

Logga in för att svara
#33703 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Ekläpp skrev:
Täckta bakhjul kanske? (typ skärmar...) Vi har en VINNARE:) Det är fullt lagligt att köra utan skärmar fram och bak om bilen är en 37:a eller äldre.

Logga in för att svara
#33785 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Car for sale. 5000 kr. Contact me here. With a one year old I just don´t have the time or the coin.

Logga in för att svara
#33786 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Logga in för att svara
#33787 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Logga in för att svara
#33788 Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Logga in för att svara
#34481 Svar: Köpa surf hotrod 16 år, 12 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Att köpa eller inte köpa,,,Det är frågan,,,, Tänkte titta på den, når jag drog till Lofoten ,nu under Valborg,,Men då, det inte va några våger så bidde det inte,,, Så jag har gett upp det hela,, Men så ringde en polare, idag som jag har diskuterat köpet med tidigare,,, Han va nu i Gelka och tyckte KÖP,KÖP,KÖP.Ungefär som när jag prata med honom senast.Så det blir nog han som tjackar den nu .Då han är intreserad och jag tyckte att det va en bra ide:) DELAD GLÄDJE DUBBEL GLÄDJE:laugh:

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!