Facebook data

1
Swedish Surf Tour & SM 2008
#33686 Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Nu börjar Swedish Surf Tour & Svenska Mästerskapen 2008 ta form, se www.surfforbundet.se (se mitten av vänsterspalten). Mer info kommer uppdateras efterhand.

Vi siktar på att genomföra 8 tävlingsdagar uppdelat på 7 helger. Risk finns att någon dag faller bort pga väder eller avsaknad av sponsor eller arranggör och alla kommer inte att kunna åka på alla tävlingar av olika skäl, så därför är poängberäkning uppbyggd därefter..

Nytt för i år är att vi delar upp open (shortboard) och longboard grenarna på olika dagar.
Nytt är också att vi inför juniorklass (ålder diskuteras just nu).
För damer och juniorer (dam/pojke) så gäller det minst två deltagare för eget heat, annars tävlar man i senior (dam/herr).

Förslag som diskuteras av styrelsen just nu är att precis som förra säsongen så blir vinnaren av Swedish Surf Tor den surfare som tävlat mest och förstås bäst, men med skillnaden att SM och Swedish Surf Tour Final ger 1,5 ggr poängen. Förutsättningen är att SM och Surf Tour Final ej sammanfaller och att det blir minst fyra deltävlingar per gren. Vid tre SST deltävlingar per gren ger endast SM mer poäng i touren. Surf Tour Finalen (open & longboard) är de tävlingar som ligger sist, vilket betyder att den sista tävlingen kan bli den näst sista om den sista inte arrangeras. Allt förr att uppmuntra fler till att deltaga. Landslagsuttagning begrundas ej på SST poäng, vi återkommer till detta separat.

Det finns också en hel del nytt inräknat i den nu högre eventbudgeten, bla att förbundet ger ersättning till filmare och fotograf så tävlingarna blir väl dokumenterade så att sponsorerna får ut mer av samarbetet. Materialet kommer att distribueras av förbundet till mediapartners och allmän media samt förhoppningsvis en grym dokumentär om säsongen 2008.

Precis som förra året kommer alla deltagare få en exklusiv SST tischa, men även SST hood till dem som är med på flera tävlingar. Det gäller även tävlingarnas medhjälpare. 2007 års tischor är försenade, men kommer delas ut under våren.

Ovanstående är inte 100% slaget i sten, men detta har jag och Cagge jobbat ihop för styrelsen och ska ses som grund för arbetet med touren som nu växer fram igen.

SSA tävlingsansvariga är följande:

Ants Neo
Tävlingskoordinator, sponsor och mediakontakt
(ej ledamot)

Johan Cargelius
Tävlingsledare (regler och tävlingsmaterial)

Ingrid Esser
Resultatansvarig, mediakontakt

Erik Lau
Domaransvarig

Logga in för att svara
#33689 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Shit Ants..låter fantastiskt...äntligen kommer SSA igång med riktiga tävlingar osv..ni verkar otroligt taggad nu..förra årets engegemang var super bra och nu kommer det här..heja SSA...(var min svenska lite fel här eller..svårt när man är utlänning:) )

Logga in för att svara
#33690 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Tack Ratman!

Skulle vilja tillägga att allt detta var möjligt och kommer bli möjligt även under 2008 med hjälp av alla som hjälper till. Själv har jag planerat att inte åka på tävlingarna i år då jag ska bli pappa typ imorgon.. men jag kommer från tangentbordet och telefonen koordinera det hela och tillsammans med Cagge delegera så mycket som möjligt. Hela styrelsen är peppad, sponsorerna likaså och media faller in naturligt, vi har växthuseffekten på vår sida med mer oväder, vi räddar break av bara farten, föreningar engagerar sig eller bildas. Det känns som vi inte kommer få svårt att få till domare, fotografer, filmare, funktionärer, tidtagare, flagghållare, arrangörer, tävlingsledare, bucklor, tischor, hoods, bastu och gott humör.

Går det så går det!

Logga in för att svara
#33692 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Logon för SST är grym och skapad av surfsverige.se Petter, men jag undrar om Petter kan modifiera den tex i ny färg eller mer och med 2008 i den? Om du inte har tid lust, så frågar jag om det är okej att någon annan gör en ny logo? Vill se utveckling även i logon.

Jag har haft samtal med Göran Sivertsson som kikar på en lösning att streama tävlingarna live på web. Kanske händer det inte i år pga ekonomi, men det vore häftigt för 2009.

I förslaget finns inlagt ett försök till tävling på känsligt och mer hemligt break. En tävling endast för deltagare och närmaste med hemlig inbjudan, allt för att skydda miljö och locals. Vi önskar komma i kontakt med hemliga locals för detta för att jobba undercover. Tävlingen kommer kablas ut via div mediakanaler som väldigt secret och genomgå nödvändig censur om det behövs.

Logga in för att svara
#33693 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Kul Ants.

"Vi siktar på att genomföra 8 tävlingsdagar uppdelat på 7 helger"

Kankse lite val ambitiost?

Logga in för att svara
#33694 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Se det som att det antagligen blir färre tävlingar än förra året om du endast kör open eller longboard.

Logga in för att svara
#33695 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

????

Logga in för att svara
#33698 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ja det kan bli bara 3st i Open och 3 i longboard = 5 helger eller 3 +4 = 6 helger, beror på väder/arrangörer/sponsorer/medhjälpare.

Logga in för att svara
#33707 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

hmm det blir ju mer helger....

Logga in för att svara
#33743 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Ants är en riktig karl!!

Logga in för att svara
#33883 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ants skrev:
Logon för SST är grym och skapad av surfsverige.se Petter, men jag undrar om Petter kan modifiera den tex i ny färg eller mer och med 2008 i den? Om du inte har tid lust, så frågar jag om det är okej att någon annan gör en ny logo? Vill se utveckling även i logon.

Jag har haft samtal med Göran Sivertsson som kikar på en lösning att streama tävlingarna live på web. Kanske händer det inte i år pga ekonomi, men det vore häftigt för 2009.

I förslaget finns inlagt ett försök till tävling på känsligt och mer hemligt break. En tävling endast för deltagare och närmaste med hemlig inbjudan, allt för att skydda miljö och locals. Vi önskar komma i kontakt med hemliga locals för detta för att jobba undercover. Tävlingen kommer kablas ut via div mediakanaler som väldigt secret och genomgå nödvändig censur om det behövs.

Festligt varre att fa in ett gang glappkaftade tavlingstyper till sitt hemliga bryt...hahaha skulle inte tro att det skulle bli hemligt sa mycket langre.

Logga in för att svara
#34003 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

ErikG skrev:
Festligt varre att fa in ett gang glappkaftade tavlingstyper till sitt hemliga bryt....

Som du själv då

Logga in för att svara
#34007 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jag rekommenderar peak 214 i Laholmsbukten aka mellbystrand.

Jag vet inte riktigt var peaken ligger men pa en bra dag( T.e.x. 35m/s vast som vrider runt till svag 3 m/s ostlig, o det bor handa en helg I augusti?). Sakan alla som vill tavla traffas i Bastad o sa kor vi upp till Lagans Mynning med Gorans traktor. Basta peak vi doper vitill 316?

Vad sags?

(214 ar akso start pa Mollevangens post kod...mmmm mmmolllan)

Logga in för att svara
#34012 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Andiss skrev:
Jag rekommenderar peak 214

Vad sags?

)

DU! kan va rekommenderad...

Logga in för att svara
#34603 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Du kann vare en peak, eller 2!
twin peaks?

Logga in för att svara
#34952 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Du kan vara Trippel nougat

Logga in för att svara
#35045 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Du kan va quatro stagioni!

Logga in för att svara
#35055 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

du kan vara anti pasto(r)!

Logga in för att svara
#35066 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Offtopic?

Logga in för att svara
#35297 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 17 år sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Jag kan visa er mit spot! Sifon 1 en a-frame som bryter stoort på ett rev och bjuder på repor i 200 metersklassen i båda riktningar!

www.eniro.se/kartor.fgh?=watch?+djurö+säluddenjpg.

Logga in för att svara
#36216 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

det kommmer nog bli fett i år asså;)

Logga in för att svara
#36244 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

young surfer skrev:
www.ohana.se

jävla Gaisare!

Logga in för att svara
#38747 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 16 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

§ Det är ej tillåtet att "spamma" forumet med åtskilliga inlägg av samma eller liknande karaktär.

Logga in för att svara
#39559 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 16 år, 9 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

förslaget finns inlagt ett försök till tävling på känsligt och mer hemligt break. En tävling endast för deltagare och närmaste med hemlig inbjudan, allt för att skydda miljö och locals. Vi önskar komma i kontakt med hemliga locals för detta för att jobba undercover. Tävlingen kommer kablas ut via div mediakanaler som väldigt secret och genomgå nödvändig censur om det behövs.
Is Ratman gonna invite us to his secert peak????

Logga in för att svara
#39562 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

hörru! ants din gamle stofil!

hur går det med dessa omtalade juniorklasser?
det kan bli kul!
jag viktor m och kat det sämsta man kan komma är trea och vinner således en bronsmedalj!"

Logga in för att svara
#39567 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 16 år, 9 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

ådén skrev:
hörru! ants din gamle stofil!

hur går det med dessa omtalade juniorklasser?
det kan bli kul!
jag viktor m och kat det sämsta man kan komma är trea och vinner således en bronsmedalj!"

haha det vore kul som bara denn asså!

Logga in för att svara
#39569 Svar: Swedish Surf Tour & SM 2008 16 år, 9 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

klart det blir!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!