Facebook data

1
surfing korsika, calvi?
#33790 surfing korsika, calvi? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

wahinekai
graphgraph

Hej!
jag ska dra mig mot lite varmare breddgrader, nämligen korsika och tänkte att om det går varför inte släpa med sig brädan! har försökt kolla upp ifall det går, men har inte hittat så mycket, så kanske någon här vet ifall det finns någon bra spot vid Calvi på korsika??

Sara

Logga in för att svara
#33796 Svar: surfing korsika, calvi? 17 år, 1 månad sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Det finns en del spots norr om Calvi, tror dock vissa av dem är rätt svårtillängliga. Du har ett gäng nere i Ajaccio också. Fick faktiskt surf på ostkusten, fast hade ingen bräda, så jag fick ta ngn form av kajakliknade sak och leka med. Kolla in sidan 163 i Stormrider Guide Europe the continent.

Johan bodde där ett tag och har nog lite bättre koll!

Logga in för att svara
#33850 Svar: surfing korsika, calvi? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

ska du åka innan maj månad är passè ska du heltklart ta med dig brädan! Gärna en "sverige" bräda.
Ska du bo i Calvi o inte har bil ska du kolla in spotsen: I calvi bukten 300m bortanför octypussy där floden rinner ut . ta bad tåget till Algajola och aregno plage, detta är förmodligen den bästa spoten man kan nå utan bil om sandbankarna är bra. Bodri plage 600m bortanför Algajola och funkar bara på stora dagar.
de finns ett gäng goa pointbreak längre söder ut som dock är jävligt svåra o hitta

www.swell-line.com/previsions/detail_previsions.php?num_spot=171

Logga in för att svara
#33872 Svar: surfing korsika, calvi? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

wahinekai
graphgraph

tack för alla jätte bra tips!

Det bär av nästa vecka, brädan får hänga med och spotsen ska letas upp, sen så är det bara att hoppas på bra väder så kommer det bli super! Tack igen!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!