Facebook data

1
Man ä bra ena dagen, skitkass andra...
#33791 Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Är det nâgon mer än jag som har upplevt följande:

Ena dagen, oftast den första under en surftripp, sâ funkar allt kanon liksom. Popupen sitter hyfsat (för att vara mig) och man svänger hit och dit och man är seriöst stokad. Sen paddlar man ut dagn efter och inte faan funkar nâtt. Vem i helvete har bestämt att det ska vara sâ (för mig i alla fall)?

Är det ingen annan som upplevt detta?

Logga in för att svara
#33795 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Så är det för mig med nästan alla sporter. Tro det finns en psykologisk förklaring till det hela.

Första dagen är jag sjukt taggad och lite nervös och därför extra fokuserad. Jag tar i lite extra och är lite mer koncentrerad på uppgiften. Förväntningarna är inte heller så jättehögt ställda för det är ju trots allt första gången och det var ett tag sen jag surfade sist. Lämnar stranden med ett gäng bra åk och en känsla av att "det där var ju inte så svårt".

Andra dagen. Hänger lite på stranden, chillar med BOS, snackar skit om Gerrie (med Gerrie såklart) och skryter om gårdagens vågor och hur jävla lätt det är att surfa. Paddlar ut efter ett tag och sätter mig i lajnapp. Det kommer en fin våg och paddlar in på den och allt skiter sig. VAFAN!! Men i ärlighetens namn så är det inte så konstigt att det går dåligt andra dagen för jag är inte lika fokuserad. Fokus är allt.

Sen kanske man också dras med en sjuk träningsverk från gårdagens pass...

Logga in för att svara
#33800 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

=)

För mig var det faktiskt tvärtom nyss när jag var iväg en vecka.

Första dagen gick ingenting alls. Det första jag kände när jag paddlade ut var "Fyfan" och "Shit, vart har alla muskler tagit vägen??". Ingen styrka öht. Fångade inte ett skit. Helt slut av att bara paddla ut.

Andra dagen gick bättre, även om träningsverken satt där. Sen blev det faktiskt bara bätre och bättre.
Trots träningsverken verkade musklerna hitta tillbaka till formen, "muskelminne" eller nått.

Sista dagen var kungligt bra. Det jobbiga när man kommer upp i form och lyckas sätta några sjukt sköna åk sista dagen är att man bara vill stanna längre

Logga in för att svara
#33806 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ja surfing är märkligt. Oftast presterar jag klart bättre under tävling utan träning, men det gäller aldrig surfing där inte ens träning verkar hjälpa vid tävling. Jag är nog en riktig soulsurfer vad det gäller surfing

Logga in för att svara
#33840 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Sen finns det nog vissa som är kassa jämt...

Logga in för att svara
#33842 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Haaa haaa, självklart känner jag igen mig! Det är ju det som är det otroligt knäckande med surfen, man tror att man har det under kontroll, men utan nagon förlklaring alls gar det at skogen och man surfar som en kratta.

Logga in för att svara
#33852 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

sverre skrev:

Jo, allt är relativt. Jämfört med Kelly Slaktare sâ ser det antagligen ut som att de básta i Sverige är näst intill allergiska mot vatten. Men hâller nog med dig om att jag inte hâller nâgon högre klass

Men problemet förföljer mig. I gâr spelade jag Biljard och vann väl 3 av 7 rundor. Spelade igen idag och fick faan inte ens ner en enda boll (lätt överdrivet)... Att jag var rejält igàng pâ Wiskey och öl igàr har ABSOLUT inget med det att göra.

Logga in för att svara
#33855 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Om du kanner att du kommer ha en kass session..saj att du sumpar 3 forsta vagorna..paddla in o ta en brejk. O paddla ut igen..

brukar hjalpa...

Logga in för att svara
#33857 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

lena va hande med rastalooken?

Logga in för att svara
#33865 Svar: Man ä bra ena dagen, skitkass andra... 17 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

alex el gordo skrev:
sverre skrev:

Jo, allt är relativt. Jämfört med Kelly Slaktare sâ ser det antagligen ut som att de básta i Sverige är näst intill allergiska mot vatten. Men hâller nog med dig om att jag inte hâller nâgon högre klass

Men problemet förföljer mig. I gâr spelade jag Biljard och vann väl 3 av 7 rundor. Spelade igen idag och fick faan inte ens ner en enda boll (lätt överdrivet)... Att jag var rejält igàng pâ Wiskey och öl igàr har ABSOLUT inget med det att göra.

Pool spelar man som bäst efter 3 starka.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!