Facebook data

1
Olympus Mju Digital 850 SW
#33804 Olympus Mju Digital 850 SW 17 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Någon som har lite erfarenhet med denna kameran?

Logga in för att svara
#33805 Svar: Olympus Mju Digital 850 SW 17 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Olympus Mju Digital 850 SW

Logga in för att svara
#33808 Svar: Olympus Mju Digital 850 SW 17 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Ja. Funkar utmärkt i vatten och på land i dagsljus. Ganska dåliga nattbilder. Är inte i vägen innanför dräkten eller rashen. Lättare än 1030 SW men inte lika robust, och "bara" (motsv) 35mm vidvinkel till skillnad mot 1030 som har 28mm och klarar till 10 meters djup. Bra burst mode, men på låg upplösning. Skölj av i sötvatten varje gång efter användning i saltvatten! Saltet kan sitta kvar och fräta på metalldelarna.
Mitt råd: spring och köp om du prioriterar vikten, annars bör du kolla in den tyngre 1030:an, främst pga den bättre vidvinkeln.

Logga in för att svara
#33812 Svar: Olympus Mju Digital 850 SW 17 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Redax skrev:
Ja. Funkar utmärkt i vatten och på land i dagsljus. Ganska dåliga nattbilder. Är inte i vägen innanför dräkten eller rashen. Lättare än 1030 SW men inte lika robust, och "bara" (motsv) 35mm vidvinkel till skillnad mot 1030 som har 28mm och klarar till 10 meters djup. Bra burst mode, men på låg upplösning. Skölj av i sötvatten varje gång efter användning i saltvatten! Saltet kan sitta kvar och fräta på metalldelarna.
Mitt råd: spring och köp om du prioriterar vikten, annars bör du kolla in den tyngre 1030:an, främst pga den bättre vidvinkeln.

Tack ska du ha för hjälpen. var precis i butiken och kollade båda två. Får väl bara ta ett beslut

Peter

Logga in för att svara
#33831 Svar: Olympus Mju Digital 850 SW 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

magge
graphgraph

har just fått 1030:an, verkar bra av det lilla jag testat. Snabb från power on till bild, tycker jag iaf. MEn har å andra sidan inte så mycket att jämföra med. SEkvensbildtagningen funkar bra om man kör i Hispeed (3megapixelbilder). Blir helt ok bilder om man kan autofokusera i förväg. Man behöver olympus xd-kort för att låsa upp bla panoramfunktionen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!