Facebook data

1
Behöver tips på surfdestinationer
#33827 Behöver tips på surfdestinationer 17 år sen Stoke: 1

PistolPete
graphgraph

Jag behöver då tips på surfdestinationer då jag och en polare tänkte dra iväg en längre tid framåt hösten. Det bästa är om det är i europa och att det finns böjlighet till nått litet jobb när pengarna tryter. Irland och norge lockar ju mig med svensk surf i benen men min kära vän vill nog till varmare trakter men är det någon som har koll på norge jobb/surf mässigt då målet är att surfa så mycket som möjligt o bara få ihop pengar så man klarar sig, irland har jag själv redan ganska bra koll på. Sen en fråga till någon som surfat marocko? Bra vågor? Billigit/dyrt ?...tänkte nämligen eventuellt åka dit först eftersom polaren vill ha lite värme. Hur funkar typ portugal/spanien frankrike jobb mässigt på hösten? måste man kunna språken perfekt kanske.

Vart lite rörigt men hoppas att någon förstår iaf!

Hade gött!

Logga in för att svara
#33839 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Biaritz

jobb exempel allmänt : bartender, barista, jonglör, glassförsäljare samt smugglare.

Logga in för att svara
#33841 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 17 år sen Stoke: -4

lena
graphgraph

Hej pistolen
Jag haller med Sverre om smuglare om du skall till frankrike pa hösten. Du kan hitta jobb här pa sommaren, men vintern är inget om du behöver jobba, dock är det otroligt fina vagor:-D
Lycka till!

Logga in för att svara
#33879 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 17 år sen Stoke: 1

PistolPete
graphgraph

smugglare låter ju onekligen väldigt lockande, har du någon större erfarenhet av den branchen sverre? Vilka gods är det som gäller liksom? Hur är det med boende i frankrike Lena? Nu är det ju faktiskt inte så att jobb är ett måste håller på att jobbar in en smärre resebudget så det ska nog gå men går det hitta boende för någon/några månader för en inte allt för stor summa pengar?

Logga in för att svara
#33882 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Allt! Jag har smugglat egyptiska daddlar, fikon, tyska marsipanfigurer, holländska tulpaner i olika färger, Ryska gummor i 8 olika skal, svenska dalahästar från Dubrovnik baby, Rolexklockor från Bali, pipor, antikviteter, plantor, p piller, kineser,

Ja, det har blivit mycket genom tiderna, vad som gäller just nu är BOS förbehållet , men du kan få lite bra tips där vi inte just nu är involverade,

engångsgrillar, thailändsk whisky, torsk och moraknivar

Logga in för att svara
#33937 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 17 år sen Stoke: 1

PistolPete
graphgraph

Måste säga att jag tror stark på en kombination av mora kniv och engångsgrill, lite som en svensk armekniv liksom. Annars kan man ju alltid vinna på lotto men det är ju inte lika hederligt som att smuggla

Logga in för att svara
#33941 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Nä, att ha vunnit på lotto är inget att vara stolt över.

Logga in för att svara
#37185 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 16 år, 10 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Men förutom allt smugglande var det inga som hade bra tipps? Tex Spanien?? sep-nov

Logga in för att svara
#37219 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 16 år, 10 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Well, Fuerteventura är som bäst då med mindre vind o glassy wavesB) och swellsäsongen startar i sept tills April..

Logga in för att svara
#37223 Svar: Behöver tips på surfdestinationer 16 år, 10 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Låter ju inte helt fel de!! Vad ligger hostel boende/månad ca och annan överlevnad?

//bazmei

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!