Facebook data

1
Dreamland-deadland
#33835 Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 0

P2U
graphgraph

Logga in för att svara
#33837 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

vågen är ju kvar... iallafall

Logga in för att svara
#33847 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Men man kan ju iallafall bo när vågen i fråga? om det inte kommer massa semesterfirare från mjölby som kör trampbåts-race istället

Logga in för att svara
#33848 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Sorgligt.

..."
Dreamland: A lot of people have asked me about whats happening down at the once beautiful beach called Dreamland. Well the word is that all the warungs and café's have been pulled down for a developers dream. Just about all the sand has been washed away and the place is looking very sad, so are the locals who were once making a life down there. Check out photos number 8 and 9 to see how Dreamland looks today
"...

Undrar hur vågen (vågorna) förändrats med sanden.

Logga in för att svara
#33851 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Var dar i januari och mottes av en hemsk syn. Dreamland ar long gone. Sag hej till Wasteland!

Logga in för att svara
#33854 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Humans just can't help themselves can they..
They find a new place, usually a 'paradise'..then they overpolutate, pollute and destroy it, then they move on to the next place and do the same thing..over and over..!! The human race really is a destructive thing.
The problem now is that humans have become so many, and the world ain't getting any bigger, so the paradises are running out..soon there'll be nothing left..
SHAME on what they have done there:angry:

Logga in för att svara
#33856 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

jag o toski var där i mars och vi döpte om det till "nightmareland".

Logga in för att svara
#33858 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

fan grappar, det ar ju vart egna fel, hade vi inte akt dit, hade inga pengar genererats, och ingen explotering behovts for att klara all crowd pressure fran svennebananer som ska surfa bali..

Logga in för att svara
#33871 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Surfers travelling to places don't fuck those places up Andiss...before the big fucken hotel got started at dreamland the surfers were more than happy with the little warungs and banana pancakes...
It's all the fucken dregs that follow the surfers..the normal summer/winter holiday tourists that make the big money boys see $$$$$ signs and then they fuck up the spots....
It's really sad..i remember sleeping on the beach at bingin even up until '85 for days in a row..not 1 warung, no people or surfers..it was truly beautiful..we didn't even surf dreamland..we thought it was a shitty wave compared to bingin and padang padang..hahahaa..bummer they can't do something that blends in with the environment..they destroy the whole reason of going there..

Logga in för att svara
#33878 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Why cant those fucking dickheads all go to fucking Dubai and all this desert lands, there they can built as much as they want...

Logga in för att svara
#33880 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Va där för två veckor sen..... Dom har byggt upp lokaler för dom locals som hade warungs mm (tycker jag va bra gjort) Hotellet ser ju iofs som crap just nu.... Men vågen är inte påverkad.... Tror det kan bli fint när det väl är klart.... men själen kommer nog inte tillbaka....

Logga in för att svara
#33916 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Andiss skrev:
fan grappar, det ar ju vart egna fel, hade vi inte akt dit, hade inga pengar genererats, och ingen explotering behovts for att klara all crowd pressure fran svennebananer som ska surfa bali..

vet inte om det där stämmer riktigt. enligt våran chafför i indo så e bygget påkostat av regeringen. det blir tt rikgt vidrigt område med golfbana och ett gäng lyxhotel för extremt rika turister

Logga in för att svara
#33918 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Av regeringen, ok de kanske vill att en del pengar stannar på Bali istället för att landa i privata fickor. Om det kommer folket till del är det ju bra , men korruption finns ju där.

Det jag vill säga är att problemet är följande :

Vi rika nissar åker till tropiska paradis, vi gillar att sova under ett enkelt trätak, höra vågorna. Vi gillar att bo hos fattiga familjer där maten är enkel men god, gjord med kärlek face to face, enkelhet, naturlig gästfrihet, ingen jävla kypare i fluga och lackskor. Det här är VÅRAT paradis, inte familjernas! Visserligen kanske det har det bättre än innan surfarna kom, då de odlade ris med böjda ryggar hela dagarna. MEN paradiset för dessa familjer är att ha råd att låta sina barn få tillgång till utbildning, bygga ett hus i cement, kunna köpa allt det som de flesta i vårt samhälle gillar att köpa. Gå till MC Donalds. Köpa märkeskläder.
Vi måste respektera att de gillar vår värld.
De vill ha våra pengar!

Logga in för att svara
#33931 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

sverre skrev:
Av regeringen, ok de kanske vill att en del pengar stannar på Bali istället för att landa i privata fickor. Om det kommer folket till del är det ju bra , men korruption finns ju där.

Vi rika nissar åker till tropiska paradis, vi gillar att sova under ett enkelt trätak, höra vågorna. Vi gillar att bo hos fattiga familjer där maten är enkel men god, gjord med kärlek face to face, enkelhet, naturlig gästfrihet, ingen jävla kypare i fluga och lackskor. Det här är VÅRAT paradis, inte familjernas! Visserligen kanske det har det bättre än innan surfarna kom, då de odlade ris med böjda ryggar hela dagarna. MEN paradiset för dessa familjer är att ha råd att låta sina barn få tillgång till utbildning, bygga ett hus i cement, kunna köpa allt det som de flesta i vårt samhälle gillar att köpa. Gå till MC Donalds. Köpa märkeskläder.
De vill ha våra pengar!

jag vet inte om du har sett bygget sverre. jag garanterar dig att detta bygge kommer gå samma väg som det flashiga stora lyxiga köpcentrat 5 min från kuta gick ....nämligen åt helvete! men du har ju helt rätt i att vi vill ha ett enkelt trätak att sova under och lyssna på vågorna. men det dom bygger är golfresorter med lyxhotel, efterfrågan på det e lika med noll.

Logga in för att svara
#33934 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 2

Andrew
graphgraph

Kman skrev:
Andiss skrev:

vet inte om det där stämmer riktigt. enligt våran chafför i indo så e bygget påkostat av regeringen. det blir tt rikgt vidrigt område med golfbana och ett gäng lyxhotel för extremt rika turister

Har hört att det är premiärministerns/presidentens (va han nu e) son som äger hela de området där....innaför murarna dvs....och med tanke på hur det landet fungerar så kanske farsan sponsrat med lite regeringspengar....vem vet!

Logga in för att svara
#33942 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Kman skrev:
sverre skrev:

De vill ha våra pengar!

men du har ju helt rätt i att vi vill ha ett enkelt trätak att sova under och lyssna på vågorna. men det dom bygger är golfresorter med lyxhotel, efterfrågan på det e lika med noll.

VA? Det är ju jättestor efterfrågan på golfbanor, inte från oss men av alla golfare i världen!

Logga in för att svara
#33966 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Med tanke pa hur manga rika ryssar det var i Nusa Dua sa lar det val inte droja innan de hittar till Wasteland ocksa.

Logga in för att svara
#33971 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

sverre skrev:
Kman skrev:
sverre skrev:

De vill ha våra pengar!

men du har ju helt rätt i att vi vill ha ett enkelt trätak att sova under och lyssna på vågorna. men det dom bygger är golfresorter med lyxhotel, efterfrågan på det e lika med noll.

VA? Det är ju jättestor efterfrågan på golfbanor, inte från oss men av alla golfare i världen!

JASÅ? låter som du kan din golf?

Logga in för att svara
#33989 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Nä, jag kan inte mycket om golf. Jag hatar moderatbandy. Men jag kan hur världen fungerar..

Logga in för att svara
#34043 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

sverre skrev:
Nä, jag kan inte mycket om golf. Jag hatar moderatbandy. Men jag kan hur världen fungerar..

hahahahahahaha du kan inte golf men du vet hur världen fungerar hahahahahahaha, jaja ok bra där!

Logga in för att svara
#34054 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Jaja..

Men du har uppenbarligen inte förstått min poäng.

Jag hatar också när paradis ( för oss ) blir exploaterade och förstörda ( för oss )

Saken är bara den att de människorna som bor där för jämnan har andra perspektiv på vad ett paradis är.

På Bali kanske inte några pengar kommer folket till del och det är för jävligt i så fall. Möjligen kommer däremot rika personer som kommer dit indirekt komma folket till del.

Kanske måste vi för att behålla paradis gå samman och köpa upp sådana områden för att bevara dem! Ungefär som att köpa regnskog!

Att sitta här i Sverige o hata människorna som hugger ner amazonas regnskog är så jäääävla puckat!
Om man har en familj att mätta kan jag lova att regnskogen spelar naaaaaaada roll. Naaaaaaaaada.
Nä, då får vi betala priset det kostar att inte utnyttja!

Logga in för att svara
#34055 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

sverre skrev:
Jaja..

Men du har uppenbarligen inte förstått min poäng.

Jag hatar också när paradis ( för oss ) blir exploaterade och förstörda ( för oss )

Saken är bara den att de människorna som bor där för jämnan har andra perspektiv på vad ett paradis är.

På Bali kanske inte några pengar kommer folket till del och det är för jävligt i så fall. Möjligen kommer däremot rika personer som kommer dit indirekt komma folket till del.

Kanske måste vi för att behålla paradis gå samman och köpa upp sådana områden för att bevara dem! Ungefär som att köpa regnskog!

Att sitta här i Sverige o hata människorna som hugger ner amazonas regnskog är så jäääävla puckat!
Om man har en familj att mätta kan jag lova att regnskogen spelar naaaaaaada roll. Naaaaaaaaada.
Nä, då får vi betala priset det kostar att inte utnyttja!

jag håller med allting du säger i ditt inlägg verkligen.....MEN:

enligt dom jag pratade med där så kommer INTE "folket" få jobb på dessa hotell och golfbanor. det rättvissaste skulle ju vara att anställa dom som hade warungerna på stranden men det kommer inte ske. dom jobben som uppstår går till folk "utifrån" så lokalarna blir rövknullade bigtime....MEN:

det var ju faktiskt inte det som vi pratade om här tror jag utan jag sa att hela bygget kommer gå åt helvete vilket jag tror (inte vet). jag tror inte att golfarna kommer att hitta dit. jag påstår mig inte kunna golf även fast jag spelar då och då och jag påstår mig inte heller kunna hur världen fungerar men den ganska stora drös jag känner som spelar golf var skeptiska till att åka på en golfresa dit för att det i stort sett bara finns en bana och golfare är ju lite som surfare dom vill ha variation och mångfald. MEN:

för att återgå till det sista du skrev så har du helt rätt....självklart! även fast det inte var det vi pratade om.

Logga in för att svara
#34060 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

De golfare du känner ja!

Men tänk dig alla nyrika kineser som inte fattar nånting av golf. De kommer flygas in på löpande band och släppas med falmskärm över Bali. På ryggen har de sin golgbag. Genast när de landar på banan börjar de slå bollarna hit och dit. Hit och dit. När en ny kines kommer ifrån luften ropar man fåååååååååååååL!

Logga in för att svara
#34061 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Det är Tommy Suharto (son till fd diktatorn) som sägs stå bakom projektet. Han sitter bakom lås och bom för att ha planerat mörda den domare som var på väg att fälla honom för korruption. Trevlig kille

www.balipecatu.com

Trist att stället förstörs men folk lär vara beredda att betala mer för att bo på schysst hotell jämfört med att ligga och bli biten av sandflugor och bli galen på sanden som letar sig in i varende kroppsvrå. Lagom till att jag vant mig vid vågbruset så brukar jag ha fått nog av sanden...

Logga in för att svara
#34224 Svar: Dreamland-deadland 17 år sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

sverre skrev:
De golfare du känner ja!

ja dom golfare jag kanner!!

ang kineser sa e ju det kraftiga spekulationer men jag utesluter inte att det kan handa.

fåååål..........

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!