Facebook data

1
OZ 08/09
#33874 OZ 08/09 17 år sen Stoke: 0

Malte
graphgraph

Ja å en polare ska dra till australien och bita oss fast i sex månader, med avsresa i november, så långt e bestämt, men ja vet inte riktigt var man ska slå läger först, ska åka omkring me men måste ha ett basecamp, fixa jobb osv,..e ute efter skönt gung och skön surf såklart.. funderar på byron-bay,. har varit i q-land och i södra men ha hört att nsw ska va grymt me..finns det nån som kan tipsa lite, skulle va najs..
FRIDENS//

Logga in för att svara
#33884 Svar: OZ 08/09 17 år sen Stoke: 0

nads
graphgraph

hej!
ja var i australien förra år och hade Sydney som "basecamp", det är ganska enkelt att hitta en jobb där, speciellt i sommaren när ni ska åka. vanligen jobbar resande som barrista, bartender eller kypare, det är en fördel när man har lite farenhet i denna jobben men det måste man inte. viktigt att veta är bara att när man vill jobba i en bar eller någonstans när man får alkohol så måste man göra en kurs "Responsible Service of Alcohol" innan man får börja med jobb.
surfa göra man bäst på "northern beaches" som börja med Manly och fortsätter med typ tio andra stränder med massa av spots. jag tyckte bäst att dom är ganska tomma om man jamför med Bondi till exempel. surf är bättre i höst och vår men det är trots det jättekul att surfa där.
man måste säger att sydney är ganska dyrt men med flygplatsen är det bra när man vill åka omkring... byron bay eller coff's harbour är också fina spots för surfa men jag vet inte hur enkel det går när man vill resa någonstans. VIC har också skön surf med mest känd Bells Beach.
hm hoppas att jag kunde hjälpa dig lite (och att man förstår vad jag skrev lol)
if you have any questions, want to know more or want some tips in terms of travelling around, just go ahead

Logga in för att svara
#33904 Svar: OZ 08/09 17 år sen Stoke: 3

palo
graphgraph

skit i sydney. bara massa crowed. wollongong har mkt mkt bättre vågor. tycker itne du ska utgå från vart du vill kunna jobba utan vart du kan få fina vågor. så skit i sydney. dra sen söderut i nsw. missa inte narooma, durras. fina waves runt där. om du har tid så åk över till tasmanien. skit vacker natur bra gratis camp och bra vågor. men de e kallt i vattnet.

ha så gött

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!