hej!
ja var i australien förra år och hade Sydney som "basecamp", det är ganska enkelt att hitta en jobb där, speciellt i sommaren när ni ska åka. vanligen jobbar resande som barrista, bartender eller kypare, det är en fördel när man har lite farenhet i denna jobben men det måste man inte. viktigt att veta är bara att när man vill jobba i en bar eller någonstans när man får alkohol så måste man göra en kurs "Responsible Service of Alcohol" innan man får börja med jobb.
surfa göra man bäst på "northern beaches" som börja med Manly och fortsätter med typ tio andra stränder med massa av spots. jag tyckte bäst att dom är ganska tomma om man jamför med Bondi till exempel. surf är bättre i höst och vår men det är trots det jättekul att surfa där.
man måste säger att sydney är ganska dyrt men med flygplatsen är det bra när man vill åka omkring... byron bay eller coff's harbour är också fina spots för surfa men jag vet inte hur enkel det går när man vill resa någonstans. VIC har också skön surf med mest känd Bells Beach.
hm hoppas att jag kunde hjälpa dig lite (och att man förstår vad jag skrev lol)
if you have any questions, want to know more or want some tips in terms of travelling around, just go ahead