Facebook data

1
Till er som jobbar med Möllefrågan
#34314 Till er som jobbar med Möllefrågan 17 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Jag, eller åtminståne frugan, håller på med lite liknande frågor. Dvs att vi känner till hur det funkar att få politiker att jobba för ett projekt. Nu gäller vår kunskap inte Sverige så man kanske ska ta ner värdet på detta med typ 70% men det är i alla fall intressant att ha med i beräkningen när ni tampas med idioterna där nere.

Så här funkar det (även i Sverige).
När ett byggbolag får ett uppdrag av staten så erbjuds politikern som ansvarar för projektets genomförande en provision. Det kan handla om likvida medel (pengar) eller resor eller möjlighet att få låna lyxegendom utomlands. Eftersom detta är förbjudet i lag i sverige så sker denna provision nästan alltid som det sistnämnda.
Ofta, inte alltid, är det provisionens storlek eller kvalitet som styr hur hårt politikern jobbar för projektet. Jag tycker definitivt, av de uttalanden vi hört hittills, att politikerna i Möllefrågan verkar alldeles för partiska för att vara enbart demokratiskt valda. Det finns något annat som driver dom.

Om möjligt. Kolla vilket företag som skulle utföra bygget och se vilka typer av transaktioner de gjort vid tidigare byggen - utlandsbetalningar eller lyxmiddagar mm. Jämför sedan med vad politikern har gjort under den tid som upphandlingen gjorts av vågbrytaren. osv.

Sådan information får vilken politiker som helst att dra öronen åt sig

Logga in för att svara
#34320 Svar: Till er som jobbar med Möllefrågan 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Vi borde skicka uppdrag granskning på dem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#34324 Svar: Till er som jobbar med Möllefrågan 17 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Nej men kolla med någon journalist från Sydsvenskan eller GP. HD verkar vara insyltad eller på något vis mer på politikernas sida. Varför skulle de annars skriva som de gör. Generellt brukar man ju stödja de små mot de stora (surfarna mot Politikerna) men HD gör tvärt om... Alla andra tidningar som skrivit om detta har ju varit mer på surfarnas sida än tvärt om, alltså bara Hallands Dagblad som har den motsatta positionen. Eller?

Om surkarten i Mölle hotar med "konflikter" så kan väl vi surfare ta till lite tricks vi med. Eller är jag helt fel ute?

Logga in för att svara
#34335 Svar: Till er som jobbar med Möllefrågan 17 år sen Stoke: 0

stig
graphgraph

eller Mats Odell och Arlandabanan:P

Logga in för att svara
#34346 Svar: Till er som jobbar med Möllefrågan 17 år sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

enligt säkra källor så är det folk med mycket kulor som håller i hatten med detta projekt
vill inte uttala mig för mycket ang. om det är rätt eller fel men vad jag har hört själv så är det folk med pengar som styr detta (lokala förmågor) varav att vi troligtvis inte kommer va så omtyckta där längre

Logga in för att svara
#34348 Svar: Till er som jobbar med Möllefrågan 17 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Pengar med mycket folk... ursäkta... Folk med mycket pengar är oftast väldigt fokuserade på att fortsätta tjäna pengar. Att bli omskriven i tidningar och andra media gynnar inte deras sak och de ser oftast till att snabbt komma ur de projekt som kan sätta dom i den sitsen. Men det är inte helt enkelt.Och det finns alltid idioter som inte förstår sitt eget bästa. MEN, om det är som du säger Freddas så har ni ett rejält ess i rockärmen Men se till att höra av er till rätt journalist, och börja lugnt och försiktigt. Har ni sedan lite namn och kan nämna några oegentligheter som begåtts av de små skånska tjockisar som det antagligen handlar om så kan jag garantera att de tänker efter både en och annan gång innan de söker konflikter...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!