Facebook data

1
Våtdräktsköp i utlandet - Garanti i swe?
#34351 Våtdräktsköp i utlandet - Garanti i swe? 17 år sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Ex. Billabongs garanti gäller world wide, men vem är återförsäljare i Sverige? Hittar inga svenska återförsäljare på billabongs hemsida... Har de svenska butikerna (www.surfersparadise.nu säljer exempelvis billabong) som säljer våtdräkter inga skylldigheter vad gäller garantiärenden?

Någon som kan reda ut det här, eller mer specifikt i mitt fall - ngn med praktisk erfarenhet av reklamationsärenden där våtdräkten är köpt utomlands men reklamerats på ex. Surfers Paradise i VBG? Har det tagit en jäkla tid, eller annat strul?

Logga in för att svara
#34356 Svar: Våtdräktsköp i utlandet - Garanti i swe? 17 år sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Generellt sett så ska våtdräkten lämnas in i det land där den köpts. Nu har jag ingen erfarenhet av just Billabong som återförsäljare. Men de flesta butiker lär fråga efter kvitto för att se var den är köpt. Sen så finns det oftast ett serienummer i som man kan spåra vart dräkten är såld också.

Men som sagt vet inte hur Billabong hanterar det, jag refererar till Xcel som är väldigt svåra med reklamationer över lag. Sista dräkten tog ett år att ersätta, vilket är tråkigt.

Ha det gott
//Göran
---------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!