Facebook data

1
Surf vid Cascais?
#34553 Surf vid Cascais? 17 år sen Stoke: 0

KLARA
graphgraph

Hej hej surfsverige
Fick just ett jobb utanför Lissabon, i Cascais, över juni och juli!
Nån som vet om det går att surfa i Cascais eller blir det uppåt mot Ericeira jag måste ta mig för att få surf?
Vore ju nice med nått nära så ja kan surfa om mornarna : )
/Klara

Logga in för att svara
#34556 Svar: Surf vid Cascais? 17 år sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Har surfat knähögt där, hade ingen surf på hela veckan däromkring medan det fungerade uppåt Ericeira mycket bättre fler gånger. Juni/juli är är det vad jag förstår små vågor vid Lissabon..

Logga in för att svara
#34578 Svar: Surf vid Cascais? 17 år sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

Tja

Kul att du fick jobb där men varför bara juni och juli?

Närmaste spotet heter Guincho och är populärt windsurfspot men det vågsurfas även en del där, jag har själv aldrig gjort det. Efter Guincho norrut ligger en hel del bra beachbreaks, såsom t ex praia da maca eller praia grande. Praia grande är sjysst, tar kanske en halvtimme att köra från Cascais. Guincho tar bara typ 10 minuter att köra till. Du ser på wannasurf.com vilket typ av swell som krävs för dessa stränder.

Du har ju också stränderna in mot stan, längs kusten från cascais sett, såsom carcavelos men den stranden är otroligt crowded. Kl 9 en lördagmorgon kan det vara helt proppfullt i vattnet.
Är swellet större, vilket troligen inte kommer att inträffa i sommar, och du kan surfa bra finns det en riktigt bra våg närmare stan än carcavelos en fin point men alla som är där e duktiga så det blir svårt att ta vågor.

På helgerna eller efter jobbet kan du åka till Belem och över bron till costa da caparica som har mest vågor under sommaren i Lissabonområdet.

Hare så kul!

Logga in för att svara
#34630 Svar: Surf vid Cascais? 17 år sen Stoke: 0

Andre
graphgraph

Cascais har ganska hyfsat surf. Det var där jag började surfa. Sök dig längs kustvägen norr ut så hittar du 2-3 bra surfspots. Förutom surfing så finns det en rad väldigt bra skimboard spots som är värda ett besök om du nu är intresserad av skimboardingB)

Logga in för att svara
#34634 Svar: Surf vid Cascais? 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

skimboard är istället för surfing som sparkcykel istället för skateboard

Logga in för att svara
#34772 Svar: Surf vid Cascais? 17 år sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

waveboard istället för sparkcykel..

Logga in för att svara
#34987 Svar: Surf vid Cascais? 17 år sen Stoke: 0

KLARA
graphgraph

TACK för infon! Grymt bra! Nu känns de mycket roligare att åka! Har fattat att de e lite fel säsong för surf, men anledningen att ja drar när det roliga börjar e att ja flyttar till Valparaíso i Chile i augusti, nån som har vart där o några grymma tips?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!