Alltså, det är ju lite corny att paddla plattvatten men va fasiken gör man?
Någon som har lust att sticka ut och paddla i Stockholmstrakten? Kul om vi får ihop ett gäng... och mindre risk att man blir överkörd av kanotister mfl.
Kanske Saltsjöbaden eller? Nått med lite renare vatten än runt Södermalm... var ute förra året och kom in i ett stråk som luktade extremt mycket urin... uööösch!
Å så helt från det blå kommer här även en filmrekommendation:
> Semi Pro
Vad ni än gör, se den. Väldigt kul, om man gillar att skratta alltså. Inte direkt för er som föredrar typ "Nyfiken Gul" med Lena Nyman eller "G som i gemenskap" med Uggla alltså. En klassiker är född!
vi skulle ju kunna hoppa i strömmen eller ngt?
samtidigt protestera mot något... luddfilter i torktumlaren!
på tal om det, vem var jeppen som stod i tv och gagga om torö! Jonas hette den filuren(nej inte rockaway)
Ähh va faan va tråkiga ni är. Jag tycker nog det är töntigare att sitta hemma och fingerpulla datorn, speciellt om man bor i husvagn... eller hur Sverre Fan mannen, du lär väl ha slitit ner texten på tangenterna vid det här laget som du skriver här på forumet... Som tröst kan ju tilläggas att jag lider av samma syndrom själv, men jag vill göra bot. Alltså - Let's go paddling boys an girls!
Kanske blir coolt om vi är typ 200 pers i vattnet och fyller halva Mälaren där vi ligger och plaskar
Men hallå!! Poängen med att paddla med surfbrädan är ju att man håller den muskelaturen igång, alltså att hålla i jävla åra eller paddel gör ju ingen glad. Nej jag ska ut och plaska med surfbrädan. Nån som vill haka?
Nedlåtande kommentarer från Sverre kommer inte ens läsas
Jao!!
Jag och två vänner har paddlat två dagar i rad nu, och ska även ut imorn.. mycket bra träning och skönt att hålla igång lite... skönt att plaska runt i det fina vädret oxå, men VISSA sitter hellre inne och skriver massa skit....
håller med dej el goro!!!
[SpRaKtOy] skrev: Jao!!
Jag och två vänner har paddlat två dagar i rad nu, och ska även ut imorn.. mycket bra träning och skönt att hålla igång lite... skönt att plaska runt i det fina vädret oxå, men VISSA sitter hellre inne och skriver massa skit....
håller med dej el goro!!!
HA HA HA
Ja jag sitter hellre inne än att se ut som en säl som ligger och plaskar på en surfbräda i totalt platt vatten..
Om jag iblant känner för att paddla ändå så gör jag det där ingen ser mig..
Bilder? Men hallå. Vi vill ju bara hålla kroppen igång, söker alltså inte ryggdunkar för eventuella bravader. Inga bilder men skiter totalt i om halva Stockholm ser mig, så länge som jag slipper paddla i deras urin.
alex el gordo skrev: Bilder? Men hallå. Vi vill ju bara hålla kroppen igång, söker alltså inte ryggdunkar för eventuella bravader. Inga bilder men skiter totalt i om halva Stockholm ser mig, så länge som jag slipper paddla i deras urin.
Ja jag har förstått det, men du måste tänka på surfsporten och synen på den i allmänhetens ögon. Vi kan inte riskera att bli betraktade som idioter och att det sprider sig till Mölle konflikten..
Alla som inte är surfare som besökt surfsverige lär ju för länge sedan ha förstått att vi ÄR riktigt korkade, speciellt efter att ha läst dina kommentarer... och mina. Så jag känner inte att jag ger oss något rykte som vi inte redan har... Trodde förövrigt att vi surfare inte brydde oss om hur andra ser på oss, att vi inte påverkas av annan ytlighet än den yta havsgudarna ger oss i vågat format. Där fick jag allt till det.
Det går inte ens att jämföra coolheten mellan boogieboard och inlines å ena sidan och paddla surfbräda å andra sidan.
Även om vi vanliga surfare såklart är mycket coolare än dessa andra avarter så ska vi väl inte lägga oss milsväg under dessa genom att paddla plattvatten?
Dessutom om man tittar till det som egentligen allt går ut på, dvs att ha roligt, så måste ju boogieboard och inlines vara extremt mycket roligare än att paddla plattvatten..
Men som Alex den store har antytt så handlar det om att träna upp paddelmusklerna och inte om att ha kul.. så ... här står styrketräning mot coolhet.. Jag anser att den styrka man får i paddelmusklerna inte uppväger den coolhet man förlorar..
alex el gordo skrev: Alla som inte är surfare som besökt surfsverige lär ju för länge sedan ha förstått att vi ÄR riktigt korkade, speciellt efter att ha läst dina kommentarer... och mina.
Nåja! Tala för dig själv du!!! Jag anser mig helt normal, det är andra som är konstiga.. som Thåström mycket riktigt sjunger i slutet av denna rockvisa..
Jag vill dra mig till minnes att alles våran Ants en mörk natt beställde en produkt från TV-shop som lä,pade sig ypperligt för paddelmuskler?
är detta ett fantasifoster från min sida efter att ha sniffat för mycket sko deo eller stämmer det?