Facebook data

1
hur bor man i Australien på obestämd tid?
#3475 hur bor man i Australien på obestämd tid? 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

beijbom
graphgraph

tjena, dagens dumma fråga:

hur bär man sig åt för att kunna bo i Australien på obestämd tid? Sist jag kollade så var det ettårsvisum som gäller...

Logga in för att svara
#3479 Svar: hur bor man i Australien på obestämd tid? 18 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

marry a sheila

Logga in för att svara
#3481 Svar: hur bor man i Australien på obestämd ti 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Logga in för att svara
#3503 Svar: hur bor man i Australien på obestämd tid? 18 år, 6 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha!

Finns några olika varianter såklart. Vill man vara helt oberoende måste man söka den hårda vägen och söka independent visa och då gäller det att ha ett jobb/utbildning som de bedömer att de har stor nytta av. Det finns på länken som Daniel skrev. När jag sökte för några år sedan var det enklast för sjuksköterskor och vissa hantverkarsyrken. Ett tag var det enkelt med rätt IT-bakgrund, fast det ändrar sig snabbt vilka yrken de behöver mest.

Räkna med att det tar ett år och kostar 10 000 kr att få visat. De har gjort det riktigt krångligt med mycket papper att fylla i för att skrämma bort så många som möjligt...

Om man inte har rätt erfarenhet/utbildning är det nog enklast att göra som Chris sa.

Själv så har jag permanent uppehållstillstånd i Oz, fast bor konstigt nog i Sverige...

Ha det gott
//Göran
----------------------------------
www.backdoor.se
www.surfakademin.se

Logga in för att svara
#3518 Svar: hur bor man i Australien på obestämd tid? 18 år, 6 månader sen Stoke: 4

beijbom
graphgraph

Då va det ungefär som jag trodde. Tack för infon boys!

Logga in för att svara
#3523 Svar: hur bor man i Australien på obestämd tid? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

ollyandersson
graphgraph

ja det kan ju va så att man bara bor. har funkat förr o kommer funka igen garantied!!!!

peace olly... [img]

Logga in för att svara
#3634 Svar: hur bor man i Australien på obestämd tid? 18 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Don't marry an ozzie sheila...they've got feet as big as flippers and they all wear undies that look like those white v front undies that old men wear.....they talk like they have no culture whatsoever BUT they fuck like crazy....Take it from an ozzie...RATMAN

Logga in för att svara
#4358 Svar: hur bor man i Australien på obestämd tid? 18 år, 5 månader sen  

[c]

Hmm, that description would probably fit aussie blokes as well...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!