Facebook data

1
On the tour eller Free surfer?
#35278 On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

Borde skriva på mitt exjobb men pallar inte, utled på´t.

Har istället kommit fram till att jag vill veta om ni föredragit att surfa på touren eller valt att bli free surfer´s, och varför?

Kluven i frågan.

Tour:
+ antagligen rätt feta fester, tävlingsadrenalin, hypat.
- för hypat, stress, ibland mingel med muppar

Free:
+ gött att göra lite mer som man vill, hinner med annat ball utav typen ta komvux kurs i afrikansk dans, odla ananas och jollaw utan att oroa sig över tävlingen imorrn.
- loner?

Logga in för att svara
#35281 Svar: On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

först surfat touren tills det sket sig, sedan free....

Logga in för att svara
#35293 Svar: On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: 25

lars
graphgraph

frisurfare sa klart, bara cruisa runt over hela varlden och surf nar och var du vill..
Vad mer behover du? Touren ar nog stressigt som fan..

Logga in för att svara
#35298 Svar: On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Men hallå. Har ni läst senaste Surfers Path?
En artikel skriver om Chuck Corbett som surfat runt alla Atoller runt Maldiverna, Marshallsöarna, Tokelau mm i ca 30 år. Han äger inte ens ett par skor men har däremot ett helt gäng surfbrädor. Han livnär sig på det han får upp ur havet mer eller mindre men ser ändå ut som en tjock Amerikanare, och trots rundören så rippar han tunga tubande vågor helt solo... För mig så lockar det 5 miljoner gånger mer än de utmagrade surfarna på touren.

Need I say more

Logga in för att svara
#35320 Svar: On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

jag valde frisurfing mot rampljuset..jag är jätte glad att jag tog detta val..jag blev inte rik eller superkänd från surfingen men mina livserfarenheter är värd mycket mer en pengar eller kändiskap tycker jag..

Logga in för att svara
#35321 Svar: On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

alex el gordo skrev:
Men hallå. Har ni läst senaste Surfers Path?
En artikel skriver om Chuck Corbett som surfat runt alla Atoller runt Maldiverna, Marshallsöarna, Tokelau mm i ca 30 år. Han äger inte ens ett par skor men har däremot ett helt gäng surfbrädor. Han livnär sig på det han får upp ur havet mer eller mindre men ser ändå ut som en tjock Amerikanare, och trots rundören så rippar han tunga tubande vågor helt solo... För mig så lockar det 5 miljoner gånger mer än de utmagrade surfarna på touren.

Need I say more

Måste fan börja läsa den igen, grym tidning.

Många av frisurfarna man läser om verkar vara riktiga filurer. Verkar filurigt att inte äga ett par pjucks, skönt och tokigt. Kufigheten, blir de kufiga av upplevelsen eller är de såna sedan tidigare?

Logga in för att svara
#35322 Svar: On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

Ratman menar inte att du är kufig, känner inte dig.

Bara att många jag sett i filmer eller läst intervjuer med har haft dessa drag. Kanske är så att de kufiga är mer intressanta ur medialt perspektiv och därför syns, eller så lägger jag dom på minnet och glömmer andra.

Logga in för att svara
#35323 Svar: On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Senaste åren känns touren lite mer uppstyrd och ställer högre krav på bra vågor m.m än på 90-talet då den måste ha sugit något fruktansvärt mellan varven. Men visst skulle man hellre vara betald frisurfare om man fick välja idag? Men då måste man ju vara en personlighet osså - inte bara grym surfare! Helst fotomodellsnygg liksom om man vill ha pröjs och slippa fiska sin egna middag och gå runt utan skor.

Logga in för att svara
#35324 Svar: On the tour eller Free surfer? 17 år sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Beror nog på hur pass fri man är som frisurfare?
Är det frihet under ansvar eller lyder man husses kommando?
Typ:
Husse: "Nu ska du iväg och käka rev på north shore!
Freeman: "Nä, för nu börjar vintersäsongen på Torö och alla sköna surffester på Södermalm!"
Har man en konflikt då?

Logga in för att svara
#35400 Svar: On the tour eller Free surfer? 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

Aapo
graphgraph

Vilken tour menar ni? Om ni pratar om wct eller även wqs, så tror att frågan är på samma klass som "borde jag flytta till Jupiter eller Uranus". Kommer inte att hända. Och om ni sitter och tänker om det skulle vara skönt att vara freesurfer o resa runt med bara ett par boardshorts, då kommer det inte hända heller - du borde vara där ute just nu

Logga in för att svara
#35403 Svar: On the tour eller Free surfer? 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

På vilket sätt är om det kommer att hända relevant i denna fråga?

Logga in för att svara
#35407 Svar: On the tour eller Free surfer? 16 år, 12 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

ASP Touren latt...WQS kan ju kvitta..

Fa surfa alla de drom bryten sjalv med 1-3 pers...jobbigt ocksa med att kora uppvarmnings lager pa tavarua, 2-3 veckor innan tavlingen borjar...ok full spons med billabong ocksa...

Ofta ar ju manga "freesurfers" ex tour killar eller med tonars tavlings karriar ?.. typ droppat fran wqs eller liknande...nan som vet nan som tjanar ok med pistoler och inte har tavlat?

Annat ok jobb ar ju bat operator i da Mentavies... jobbigt varre...

Logga in för att svara
#35426 Svar: On the tour eller Free surfer? 16 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Hur många av er som vill vara freesurfers är med på swedish tour och hur många som hade velat vara med på touren är inte med på ssa : s tur ?

Logga in för att svara
#35453 Svar: On the tour eller Free surfer? 16 år, 12 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Är det Swedish Surf Tour ni snackar om?

Ha ha, ja det är en mycket seriös tour där ingen kommer undan stressen, hypen, de stora pengarna involverade, media som jagar en, sponsorer som spanar efter bästa produktplacering, dopingtesterna, ja mer kommer med detta!

Fuck soulsurfing!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!