Facebook data

1
BRÄDVAL SVEDALA
#35347 BRÄDVAL SVEDALA 17 år sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Hej gott folk.

Nu börjar det så smått närma sig hemflytt till hederliga goa Sverige efter en längre tids landsflykt i Stilla Havet. Man har ju så smått börjat fundera på att ändra quivern lite och göra den lite mer Sverige anpassad (dessutom så har nog brädorna sett sina bästa dagar redan). Så om ni har några ideer om lämpliga mått och design på brädor (lutar å en retro fisk för softa dagar och en shortboard av någon sort när det trycker på lite) så skulle det uppskattas. Är 186cm, väger ca 80 pannor och gillar att ta ett glas vin då och då och även långa promenader på stranden. Rökare undanbedes

p.s no offence...men är hyfsad på att sörfa (men stel som en pinne) så expert only please

Mahalo

Logga in för att svara
#35351 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

2 longboards.

En oldschool "log" för att få surfa mer än 10 ggr om året med behållning, och en modern performer när det smäller på.

Welcome home!

Logga in för att svara
#35356 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Beror helt på var i Sverige du tänkt bosätta dig och surfa?

Passa på att beställ några custombrädor och ta med hem.

Kommer nog ta några år innan du slutar frysa? hahaha

Logga in för att svara
#35372 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Jag har hittat min drömsverigebräda!!!!

Amundson 6´2 * 19.5 * 2.5
Lite fishaktig, typisk tysk bräda. För den som vill vara lite coolare än vad man egentligen är... Rak rocker, men med ganska mycket tail och nosdito ...runda feta rails med en hel del volym men ändå ganska skarpa rails i tailen och en swallowtail som tar bort lite volym. En perfekt kompromiss som gör att den inte känns så trög i midjehöga vindvågor samtidigt som det faktiskt går att svänga den...
öhhhh.. skrev jag det där? vad fan vet jag om brädor egentligen... ?? haha
men hur som helst är brädan så pass vanlig att den typ säljs på lidl nere i tyskland. går att hitta billigt även i sverige tror jag.

Glasjobbet är dock kassare än kassast!

Behöver egentligen ingen annan bräda i sverige.. men nån gång ibland kan man använda en vanlig shortboard om man vill vara extracool: 6´3 18 3/8 2 1/4 använder jag max ett par gånger om året.

väger iofs lite mer än dig .... typ 85 kg!

lycka till

Logga in för att svara
#35374 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Själv kör jag följande..
En Quadfish Rainbow speeddialler 5'8" x 20? tjock som fan 23/4"? Fasade tunna halvtunna kanter
Bonzer 6'4 när man behöver åka riktigt fort längs en pallkant nånstans.
5'10" x 19.25" x2 1/4" Nev fish thruster när man försöker rippa:laugh:
6'4" x 183/4" x 2 1/2" Rusty vanlig thruster de få gånger det blir lite större.

Ideer till hemmabyggen: En lite smalare och kanske tunnare variant av Quaden, En Bonzervariant av Rustyn kanske aningen tunnare? En twinzerbräda att köra i Mölle, och sist men inte minst nåt slags bygge med 6 halvdjupa kanaler.

Vad man vill ha för brädan beror lite på vad man surfar för vågor oftast, hur man surfar och kanske hur man skulle vilja "smaksätta" sin surfing framöver?

Vore jag dig skulle jag passat på och fixat med en Rainbow quadfish hem eller nån annan godisbräda som är svår att få tag i här hemma.

Logga in för att svara
#35379 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

En bonzer längs pallkanten säger du Erik....hmm...det kanske vore något.

Kan nog bli att svänga förbi T&C fabriken å plocka upp ett par sproilans nya brädor för $400 stycket. Lutar nu åt en retro fisk 5.8 och en loose kortbräda 6.3 19 till 19 1/2 eller nått sånt. Svårt att slå 2 nya brädor för under 5 papp.

p.s 6'8 kommer ju givetvis att åka med i bagaget om man får för sig att ut å resa

Logga in för att svara
#35412 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Precis som binge skrev i sin artikel i Surfing då, de flesta verkar surfa för små brädor här i sverige!
Eller va fan vet han om surf brädor egentligen?

Logga in för att svara
#35414 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

kax skrev:
Precis som binge skrev i sin artikel i Surfing då, de flesta verkar surfa för små brädor här i sverige!
Eller va fan vet han om surf brädor egentligen?

Jag tycker det är nästan tvärtom. De flesta är jätterädda för lågvolym, men mindre brädor passor små vågor bättre egentligen. Om man inte har svårt att fånga vågor då är det ingen problem att köra en små bräda.

Jag kör 5'4" x 19 1/4" x 2 3/16" och är 172 väger 77k

Logga in för att svara
#35423 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Jag håller nog med Sharkboy. Jag kör en 5´6 nordfish. Första gången jag testade en kort fish blev jag helt såld!

Men sen beror det lite på var i Sverige man surfar. På pointbreaken i södra sverige är det många som kör vanliga performbrädor. Fast igentligen tror jag mest det handlar om personlig smak. Porra vann till exempel SM på en performbräda.

Logga in för att svara
#35431 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Oldschool skrev:
Hej gott folk.

Nu börjar det så smått närma sig hemflytt till hederliga goa Sverige efter en längre tids landsflykt i Stilla Havet.

Mahalo

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=530527eada5132b52af9d01c017beccb

Logga in för att svara
#35438 Svar: BRÄDVAL SVEDALA 16 år, 12 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

sverre skrev:
Oldschool skrev:
Hej gott folk.

Nu börjar det så smått närma sig hemflytt till hederliga goa Sverige efter en längre tids landsflykt i Stilla Havet.

Mahalo

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=530527eada5132b52af9d01c017beccb

Kommer så fort jag kan, men det kan ta ett tag till...man går ju liksom på "Hawaiian time"

Hoppas det är värdiga ersättare du hittat. De har en del att leva upp till!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!