Facebook data

1
högdalstoppen?
#35550 högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

åker folk longboard där för att det är ett sjukt bra ställe? tänkte dra dit i kväll å prova stället. är det värt att åka dit?

är det svårt att fatta vart man ska åka ?vet bara vart det ligger enligt hitta.se .vart är det bäst parkera bilen?

tänkte spara lite tid med att veta lite innan....

tack på förhand.

Logga in för att svara
#35556 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Åker folk longboard för att det är svårare med en vanlig skejt?

Jag menar, slänger man på ett par mjuka hjul på en vanlig bräda så går det ju lika fort och du kan svänga likadant ändå.

Men du kan också ta dig över en trottoarkant eller en gren på vägen....

Undrar helt seriöst.?

Logga in för att svara
#35558 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

sätter du så stora hjul under en vanlig bräda kan man ju inte svänga många grader innan du får wheelbite och då måste du såga ut för hjulen och sätta bredare truckar och nån riser och plötsligt står du där med en långbård

Logga in för att svara
#35559 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

KayP skrev:
Åker folk longboard för att det är svårare med en vanlig skejt?

Jag menar, slänger man på ett par mjuka hjul på en vanlig bräda så går det ju lika fort och du kan svänga likadant ändå.

Men du kan också ta dig över en trottoarkant eller en gren på vägen....

Undrar helt seriöst.?

Surfar folk longboard för att det är svårare med en shortboard?

Det är ju skönare känsla att åka en longskate än en liten... tycker nog vissa.

Logga in för att svara
#35560 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Seriöst sugen på att testa det stället. Många har sagt att det är sthlms klart bästa för ändamålet.

När tänkte du dra dit? Jag har ingen bil nu, får bli pendeln eller T-bana.

För Kay Polack kan jag bara säga. Inte alla klarar att Ålla vet du, även om vi (jag) skulle vilja. Jag för min del gillar jag lite större och bredare brädor som känns mer som en surfbräda att stå på. För det är ju det man (jag) vill göra egentligen. Substitut ska vara så lika som möjligt anars förlorar de liksom sin mening, eller hur?

Men de som rippar liten (vanlig) skatebräda impar helt klart. Tänk om man var 16, mer eller mindre orädd och kroppen byggd av brosk...

Logga in för att svara
#35561 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Ok..

Ja det ligger ju något i det...

Men argumentet att man inte KAN olla håller väl inte (jag kan inte göra airs när jag surfar så jag surfar longboard)...

Man får väl lära sig! (Ok om man har problem med rygg etc så kanske det inte går)

Men jag skulle vilja hävda att man får mer snowboardkänsla än surfkänska av en longboard....

Men med en mindre skejt så kan du powerslida mm (släppa fenorna,)

Typ nåt sånt va?

Logga in för att svara
#35564 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Skulle vara drömmen att kunna göra dom där grejjerna. Men jag har tyvärr, precis som du skriver, en rygg (nack)-skada som gör att kroppen är lite segare än normalt. Vid tex popupen får jag liksom tänka på vad jag ska göra med men och fötter hela vägen upp vilket ju tar sin lilla tid, inga blixtreaktioner med andra ord.

Så du kan ju tänka dig hur svårt det skulle vara att försöka sig på att få upp en skate i luften... Men faan va kul det ser ut

Har dock jäkligt roligt när jag glider omkring på min förväxta poolbräda (dubbelt så bred som en vanlig långbård) och ser ut som en liten fish med square tail

Logga in för att svara
#35565 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

... Göra med BEN och fötter...

så skulle det stå. Fölåt

Logga in för att svara
#35567 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Har oxå funderat över det där med longboard. När vi var yngre o skejta typ runt 87-88 så körde vi på Malone brädor med G&S eller Kryptonix hjul, Malone brädorna var ju korta som dagens korta brädor men bredare o rundare fast med stora mjuka hjul. Den enda personen med longboard som ja minns från den tiden var den där tjockisen, Skate Master Tate, på SK8 TV.

Logga in för att svara
#35568 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Logga in för att svara
#35569 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Logga in för att svara
#35570 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

Dankerz
graphgraph

vissa säger att storleken har betydelse andra inte....

Logga in för att svara
#35571 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Bjuder även på lite safety tips från Lance Mountain

www.nick.com/all_nick/gas/watch/show_info/sounds/sk8tv_safety.wav

Logga in för att svara
#35605 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Backen på Högdalstoppen startar på Högdalstoppen (dvs den lägsta av 3 toppar). Den är ca 900m lång och slutar nere vid Magelungsvägen. Parkera kan du göra på vägen efter Högdalen Centrum parallellt med Magelungsvägen och sedan följa "longboard-vägen" upp.

För lite info om Highvalley, Highvalley Skatepark och Highvalley Classic se www.highvalley.se

Själv kör jag en kort fet bräda med tail och mjuka små hjul för old school street skating. Min longboard/downhill bräda kastade jag efter steloperationen av ryggen, behövde inte den mer. Men helt klart, skulle jag köra snabbt så skulle jag köra med längre hjulbas dvs longboard. Skiter i om det är hippt eller happt med kort eller long bräda, alla har sin funktion och fördelar/nackdelar.

Fuck peace & war!

Logga in för att svara
#35621 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Tack Kax för den grymma påminnelsen och walk down memory lane. Min första kompletta skate var en Malone (gul, vit å svart eller hur?). Senare fick jag en riktig bräda. Malonen var väl lite av en mellangrej om man jämför med Freesport (skräp) och en sjysst Alva (äkta vara).

Min kompis hade osså en Malone, men redan dagen efter han fått den va han jättebesviken - den hade visst fått punka???? Han måste ha trott att keramikhjul var bra!!

Nu är jag dock mer rätt i tiden - skatar på en Bellows!!!!

Logga in för att svara
#35633 Svar: högdalstoppen? 16 år, 12 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

känner att rulla nerför en enorm backe utan någon form utav störtbur runt sig låter som ett ultimat sätt att få vila upp sig ett par år innan nästa surf..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!