Facebook data

1
Hjälp wanted, Fuerteventura!!!!
#35672 Hjälp wanted, Fuerteventura!!!! 16 år, 12 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Lägeheten vi har haft vårat hostel Villiavillekulla har gått mot sitt slut... Ett fantastiskt år med sköna dudes o surfdamer som sett till att vi nästan alltid varit fullbokade. Vi har haft en grymt kul säsong med bra väder, bra surf och grymma roadtrips och det känns tungt att lämna min favvolägenhet i hela världen.
Nu flyttar jag o Pelle ut ur Villavillekulla om en vecka men jag har ngt mkt större i tankarna....
Namnet kommer ändras och en större lägenhet är förhoppningsvis på G så ni som redan bokat sommar o höst här nere kan vara lugna.......

Nu behövs det ngt här som jag inte har, nämligen pengar. Ett så kallat start kapital. Deposition till hyan m.m. Hade jag bara haft 20 000kr på mitt konto hade detta inte behövs och då hade jag kunnat köra hela grejen själv. Men nu ger jag chansen till dem som känner för det.

Min fråga är om det finns någon därute som är sugen på att flytta ner och hjälpa till med hostellet. Eller ngn som vill investera lite i den här idén... Företag som privat person.

Med ytterst lite reklam var vi mer eller mindre fullbokade hela året och nu vill jag ta steget längre och satsa på hemsida, banners på olika europeiska surfsidor ( även kite o vindsurf denna gång ) m.m.
Kommer även kontakta lokala surfskolor och arrangera trips m.m.
Såvida det inte finns ngn svensk utbildad surfinstruktör med körkort som är sugen på ett jobb här nere.

Ett år med näst intill gratis boende o massa surf, sol m.m..........
Tack vare hostellet jobbade jag bara 7 månader förra året med ett snitt på 15 timmar i veckan och hade en månads res semester medan jag spenderade resten av tiden bland vågorna här på Fuerte..
Så finns det någon som inte vill jobba mkt o surfa ännu mer och dessutom få in en del pengar så går det bra att kontakta mig på:

surf5_0@hotmail.com

tribesession@hotmail.com

eller Johan Otterdahl på Facebook

MVH: Johan Swingkid Otterdahl

Logga in för att svara
#35674 Svar: Hjälp wanted, Fuerteventura!!!! 16 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Faaaan vad grymt!

Faaaan vilken dröm!

En sån chans kommer inte igen!

Me, no, kan inte överge husvagnen. Min Touretts sätter käppar i hjulet också.

Lycka till!

Logga in för att svara
#35675 Svar: Hjälp wanted, Fuerteventura!!!! 16 år, 12 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

September surf

Logga in för att svara
#35676 Svar: Hjälp wanted, Fuerteventura!!!! 16 år, 12 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

juli surf

Logga in för att svara
#35695 Svar: Hjälp wanted, Fuerteventura!!!! 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

Linn
graphgraph

FÖRSTA TJING!!!!!!!!!!! Vi ska snacka business du och jag! Hörs ikväll......

Logga in för att svara
#35698 Svar: Hjälp wanted, Fuerteventura!!!! 16 år, 12 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Finns väl EU bidrag av olika sorter?

Logga in för att svara
#35716 Svar: Hjälp wanted, Fuerteventura!!!! 16 år, 11 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Fuck EU!!!

Hejsan allihopa.. Skickar nu ut ett mail till alla som svarat och verkar intresserade av hela surfhostel verksamheten här på Fuerteventura..
Vill säga att jag är djupt imponerad över att ha fått så många svar på bara ett dygn.
Som det nu verkar skulla jag kunna ta steget mkt större än vad jag räknat med. Mina frågor till alla er är nu dessa:

Hur mkt pengar skulle ni kunna tänka er investera?
Vad skulle ni göra för att hjälpa till att göra det till ett grymt hostel?
Hur skulle ni vilja att hostelet såg ut?
Vilka priser skulle gälla för t.ex en veckas boende?
Är B&B en bra idé?
På vilket sätt tycker ni det skall marknadsföras?
Är ni villiga på att flytta hit och hjälpa till?
Hur mkt och vad förväntar ni er tjäna på en investering och under hur lång tid?
Varför tycker ni det verkar som en bra idé?
Hur stort tycker ni hostellet skall vara? Hur många personer max i veckan m.m.?

Har varit och kollat runt på hus o lägenheter de senaste dagarna och kan säga att här finns hur mkt ledigt som helst.
Just nu är bästa tiden att fixa ett hostel också innan högsäsongen drar igång i Juli..
Senast inom 1-2 veckor kommer jag fixa, lägenhet, hus.. Beroende på hur snabba svar jag får och beroende på hur mkt pengar som kan tänkas investeras.. Jag är inte intresserad av att köpa ngt men för att hyra ett stort hus så behövs det deposit pengar och pengar till första hyran...
Jag tror att detta kan bli grymt.. Här finns bara ett fåtal hostels och de är väldigt skabbiga och relativt dyra.. Vad som saknas är ett fett hostel för surfa som vill komma ner o chilla en vecka o få ut så mkt som möjligt. Jag kommer själv att vara bosatt på plats och hjälpa till med allt från renovering, inköp, städning till surfguide m.m.

MVH: Johan Otterdahl

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!