Facebook data

12
ISA 2008
#35832 ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

surferboy
graphgraph

nu har det startat! Jag kollade lite på lagen och fan man saknar ju ett svenskt lag!!! När e det dags att skcika dit ett lag med svenskar!!!!! FAN VI KAN JU OCHSÅ SURFA!!!
VI borde årdna en tävling så vi får ett lag till nästa års ISA!!!
Vad tycks ???

www.isaworldchamp.com/

Logga in för att svara
#35834 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

passa dig för tävling svängen pojk! Du såg väl john från cincinati!?

Logga in för att svara
#35843 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Det ar junior vm, latte ar i oz o freddie ar for gammal..

Fanns det nagra andra kids med kaliber som kunde kora eller var intresserade, tyvarr inte denna gang.

Logga in för att svara
#35861 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

surferboy
graphgraph

Andiss skrev:
Det ar junior vm, latte ar i oz o freddie ar for gammal..

Fanns det nagra andra kids med kaliber som kunde kora eller var intresserade, tyvarr inte denna gang.

Med lite träning så funkar det nog! eller:whistle:

Logga in för att svara
#35875 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

En kompis är där nu, Thomas Woods, surfar för Aussie laget. skulle ha åkt men flyttar till portugal i sommar.

Logga in för att svara
#35902 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

surferboy
graphgraph

latte skrev:
En kompis är där nu, Thomas Woods, surfar för Aussie laget. skulle ha åkt men flyttar till portugal i sommar.

´Nice

Logga in för att svara
#35906 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

NU är det dags för ssa att ta sitt ansvar! bjud in oss minderåriga på träningsläger och säkra framtiden för surfsverige!

Logga in för att svara
#35907 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

är det ens möjligt för en svenskboende ungdom att platsa i en sådan tävling? antalet surfdagar man får är ju inte särskilt respektingivande.....

Logga in för att svara
#35915 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

surferboy
graphgraph

ådén skrev:
NU är det dags för ssa att ta sitt ansvar! bjud in oss minderåriga på träningsläger och säkra framtiden för surfsverige!

Äntligen någon på min sida !!!!
alla under 18 kan ju ställa upp!!!!
Om ni med mer erfarenhet, fixar och trixar tror jag säkert ni kan fixa något som åden sa eller något annat....elller?

Logga in för att svara
#35917 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

det ska förståss stå sverigeboende..

Logga in för att svara
#35919 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

surferboy
graphgraph

ådén skrev:
det ska förståss stå sverigeboende..

SÅKLART! förlåt

Logga in för att svara
#35971 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

träningsläger hjälper inget om man inte surfar varje dag. om man surfar varje dag och tränar på det som behövs, då hjälper det.

här i AUS, Så så tränar vi före skolan, efter skolan och 3 dar i veckan under skoltid.
vi har "3 trappsteg" det som vi kallar det.

cognative level- Basics of a sport and skill.

associative level- refines the accuracy of a performing skill that is required.
reduce the skills errors.
understanding why errors are made.

autonomous level- automatic performance.
advanced skill aqusition
makes infrequent errors
responds to skills appropiate situation.

När det kommer till sverige så skulle träningsläger vara helt onödigt. vi har väldigt sällan vågor och för att kunna bli bättre krävs mycket träning, öva på samma trick flera gånger tills man får det perfekt och då har hjärnan och alla never skapat nått som heter "motorpatterns", kroppen och hjärnan är van vid denna rörelse, då behöver människan inte tänka och koncentrera sig lika hårt.
det blir lite svårt i sverige. man hinner inte skapa motorpatterns på korta perioder av surf.

Logga in för att svara
#35972 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

ORD!

Logga in för att svara
#35973 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

BTW, hur lyckades du vara så skicklig på unga dar? var du mycket utomlands?
går i skolan med en gammal klasskompis till dig^^

Logga in för att svara
#35976 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

reser mycket. när jag bodde i sverige, så gjorde jag allt som kan förbättra min surfing.
vad heter denna klasskompis?

Logga in för att svara
#35980 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Latteman! Tjena! Jag surfade lite med Latte i julas och jag kan bara säga att Freddie kommer få sig en ordentlig match om de möts i en tävling!

Logga in för att svara
#35981 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

latte skrev:
öva på samma trick flera gånger tills man får det perfekt och då har hjärnan och alla never skapat nått som heter "motorpatterns", kroppen och hjärnan är van vid denna rörelse, då behöver människan inte tänka och koncentrera sig lika hårt.
det blir lite svårt i sverige. man hinner inte skapa motorpatterns på korta perioder av surf.

What is left then is : Just enjoy the ride! GRA:woohoo:

Logga in för att svara
#35984 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

stubb
graphgraph

Jag är med som dommare.

Håller med att vi måste satsa mer på de yngre.
+ att vi måste ändra hela vårt tävlings system.
Få svenska surfare vet vad tävlings surfing går ut på. Kommer lämna ngr förslag till SSA, med förslag på förändringar.
De flesta av de bästa surfarna i sverige, surfar ungefär som de sämsta ländernas 16 åringar.
de 2 första dagarna har bjudit på otrolig bra surf.
dåliga våger för tillfälligt, vi har nästa möte 12:30 . tidigast 13, drar tävlingarna igång.
/stubb

Logga in för att svara
#35986 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

stubb skrev:
Jag är med som dommare.

De flesta av de bästa surfarna i sverige, surfar ungefär som de sämsta ländernas 16 åringar.

/stubb

WOOOOOOOOOOOOORD !!! Dags att kanske börja ta sig själva på mindre allvar alla svennebananer! HA HA HA

Logga in för att svara
#35987 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

stubb
graphgraph

Jag tror att vi kan få fram en top 5 surfare(Europa), med rätt focus/coaching inom 5 år.
/stubb

Logga in för att svara
#35989 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

tja nirre man. kommer hem om två veckor. vi får hyra jetski och towa in i små vågor på torö.

Logga in för att svara
#35992 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

stubb skrev:
Jag tror att vi kan få fram en top 5 surfare(Europa), med rätt focus/coaching inom 5 år.
/stubb

NOT !!!

Ska SSA pröjsa boende i Portugal i två år med gratis uppehälle, ja dåså!

Logga in för att svara
#35995 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

stubb
graphgraph

SSA, behöver inte betala 1 öre.
Rätt Focus
wax on, wax off.
/stubb

Logga in för att svara
#35996 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

skumma grejer sverre skriver:S

Logga in för att svara
#35997 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

stubb
graphgraph

Saknar dej Latte, hade hellre coachat än varit dommare

Logga in för att svara
#35998 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

tja stubbs
kommer du vara coach i portugal för da swedish team?

Logga in för att svara
#35999 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

stubb
graphgraph

Tja,
Vet ej än, men har anmält mej.

Logga in för att svara
#36000 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

men vafan såklart du ska vara coach. du va ju den enda som komihåg när saker var.

Logga in för att svara
#36001 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

stubb
graphgraph

Tack ska du ha,
vi ses, om inte innan så kanske då.
/stubb

Logga in för att svara
#36009 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

surferboy
graphgraph

stubb skrev:
Jag är med som dommare.

Håller med att vi måste satsa mer på de yngre.
+ att vi måste ändra hela vårt tävlings system.
Få svenska surfare vet vad tävlings surfing går ut på. Kommer lämna ngr förslag till SSA, med förslag på förändringar.
de 2 första dagarna har bjudit på otrolig bra surf.
dåliga våger för tillfälligt, vi har nästa möte 12:30 . tidigast 13, drar tävlingarna igång.
/stubb

Kolla vi gör redan framsteg! Om du Stubb kan vara coach till några ungdommar så inom 5 år så har vi ett svenskt LAG!!!
HÄRLIG INSTÄLLNING STUBB!!!!!!

Kom ihåg att swingkid har "villavillekulla"Om vi pröjsar honom kan man fixa typ några veckor i costa rica och träna ??

Det gäller sveriges surf framtid!!
//Emil

Logga in för att svara
#36020 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

nu när vi ändå är här, någon som törs ha en ensam jag på ett camp eller liknande(helst svensktägt)?
päronen vill inte åka men sommarjobbspengarna skall gå någonstans hade tänkt mig någon form av boende och helst coachning:blush:

Logga in för att svara
#36021 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

latte skrev:
reser mycket. när jag bodde i sverige, så gjorde jag allt som kan förbättra min surfing.
vad heter denna klasskompis?

tips? har mycket fritid....

Logga in för att svara
#36030 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

surfa surfa surfa och surfa.... det är mitt tipsB)

Logga in för att svara
#36034 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Surtouren var kanske SSA's första steg mot bättre tävlingssurfare i Sverige och hårdare konkurrens. Resten kommer till efter det. Vi får hoppas alla jävla sura egoist looser surfare också hjälper till med att lyfta surf-sverige. När jag ringer runt för att ordna touren så hör jag fortfarande alltför mycket "locals only" attityd och de flesta säger att de gillar att det blir tävling, men de vågar inte bryta attityden som man måste tydligen måste ha, att surfing är så jävla "soul".

När vi kom till Mölle förra året så vill ingen ha oss där, kom inte hit lät det till en början.
När vi försökte ordna Varberg tävlingen så var vi inte välkomna, kom inte sa de.
Fler sa att de ville, men sa också att de inte vågade gå emot strömmen.
Stockholm (Sthlm Sub Surfers) = aldrig probelm
Norrland (Salusand Soul Surfers) = aldrig problem

Resultat, efter initiativ till att få till touren så kom både Skåne och Varberg med önskan om att få arrangera tävling och göra det bättre. Precis vår tanke!

Så var kan vi arrangera (helst av föreningen eller tillsammans med förening) på andra ställen i Sverige?

Tipsa mig anonymt om du inte vågar!

ants.neo<&>surfforbundet.se

Logga in för att svara
#36035 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Kör alla tävlingar i Sälen Kommer iaf bli jävligt consistent

Logga in för att svara
#36036 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

ants man, det är lite roligt att du tar upp det där med "locals only".

vi är fyfan sverige inte AUS eller Haw där man åker på styck om man gör fel, om dessa så kallade "locals" ska vara så hårda, så tycker jag att dem ska komma ner hit till AUS och se hur en riktigt stjärtklappning går till. kommer få alla så kallade hårda och tuffa swedish surf locals att se patetiska ut.

swedish surf tour kör tävlingar vart som helst, när som helst. där Allemansrätten gäller:kiss:

Logga in för att svara
#36044 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

latte skrev:

vi är fyfan sverige inte AUS eller Haw där man åker på styck om man gör fel, om dessa så kallade "locals" ska vara så hårda, så tycker jag att dem ska komma ner hit till AUS och se hur en riktigt stjärtklappning går till. kommer få alla så kallade hårda och tuffa swedish surf locals att se patetiska ut.

swedish surf tour kör tävlingar vart som helst, när som helst. där Allemansrätten gäller:kiss:

WORD!!!

Logga in för att svara
#36048 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

latte skrev:

Ja visst är det lustigt.. Ja jag tycker en hel del surfare i Sverige suger bajsballe och är fega.

Vad det gäller locals utomlands så är det bara bajs. Har aldrig haft problem med det. Brukar bara paddla ut och hälsa på de "coolaste" eller ta min våg direkt och sedan hälsa glatt.

Fuck locals, soulsurfing, peace and war!

Logga in för att svara
#36052 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ants skrev:
Surtouren var kanske SSA's första steg mot bättre tävlingssurfare i Sverige och hårdare konkurrens. Resten kommer till efter det. Vi får hoppas alla jävla sura egoist looser surfare också hjälper till med att lyfta surf-sverige. När jag ringer runt för att ordna touren så hör jag fortfarande alltför mycket "locals only" attityd och de flesta säger att de gillar att det blir tävling, men de vågar inte bryta attityden som man måste tydligen måste ha, att surfing är så jävla "soul".

När vi kom till Mölle förra året så vill ingen ha oss där, kom inte hit lät det till en början.
När vi försökte ordna Varberg tävlingen så var vi inte välkomna, kom inte sa de.

Resultat, efter initiativ till att få till touren så kom både Skåne och Varberg med önskan om att få arrangera tävling och göra det bättre. Precis vår tanke!

Så var kan vi arrangera (helst av föreningen eller tillsammans med förening) på andra ställen i Sverige?

Men Ants har det inte gatt upp for dig att aven du ar en egoist. Du grinar och gnaller allvarligt talat som en femaring som inte far den dar godisbiten pa vag ut ur icabutiken.
Ar det inte dags att inse att ni som vill tavlingssurfa ar en liten minoritet av alla som nu surfar runt var langa kust?
Kul att ni haller pa och sa om ni gillar det men dom flesta ar nog mer ute efter lite lugn och ro, naturupplevelse osv an att ha en surfcirkus klattrande runt pa varenda sten och kobbe langs kusten med huvudjagarkameran i hogsta hugg.

Att kalla dom som inte gillar detta for javla sura egoist loosers ar ju bara for mycket, snacka om att kasta sten i glashus.

Logga in för att svara
#36055 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ants - du har nog aldrig problem med locals for du aldrig surfar...

Logga in för att svara
#36056 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

NI ÄR ALLA JÄVLA IDIOTER OCH FATTAR INGENTIN; DRA ÅT HELVETE HELA JÄVLA SUREFSVERIGE!!

FUCK OFF EGO SURFERS!

Logga in för att svara
#36058 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ErikG skrev:
Ants skrev:

Men Ants har det inte gatt upp for dig att aven du ar en egoist. Du grinar och gnaller allvarligt talat som en femaring som inte far den dar godisbiten pa vag ut ur icabutiken.
Ar det inte dags att inse att ni som vill tavlingssurfa ar en liten minoritet av alla som nu surfar runt var langa kust?
Kul att ni haller pa och sa om ni gillar det men dom flesta ar nog mer ute efter lite lugn och ro, naturupplevelse osv an att ha en surfcirkus klattrande runt pa varenda sten och kobbe langs kusten med huvudjagarkameran i hogsta hugg.

Att kalla dom som inte gillar detta for javla sura egoist loosers ar ju bara for mycket, snacka om att kasta sten i glashus.

word!

Logga in för att svara
#36059 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ants skrev:
NI ÄR ALLA JÄVLA IDIOTER OCH FATTAR INGENTIN; DRA ÅT HELVETE HELA JÄVLA SUREFSVERIGE!!

FUCK OFF EGO SURFERS!

word !

Logga in för att svara
#36060 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jag ska ocksa sluta surfa sa jag kan bli sadar harligt arg.... RRRRRRRRRR!

Logga in för att svara
#36061 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Vad snackar du om, varför skulle jag ha slutat att surfa, din JÄVLA IDIOTJÄVEL!!! OCH vad fan har du att göra med saken, vem fan är du egentligen din lilla lilla fitta med kukballe!

MUhah ha ha aaaaa

Logga in för att svara
#36062 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ants skrev:
Vad snackar du om, varför skulle jag ha slutat att surfa, din JÄVLA IDIOTJÄVEL!!! OCH vad fan har du att göra med saken, vem fan är du egentligen din lilla lilla fitta med kukballe!

MUhah ha ha aaaaa

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORD NOW WE TALKING GOOD TALK !!!

Logga in för att svara
#36063 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jag har sagt det förr och säger det igen. Alla som tar åt sig kan suga åt helvete era jävla bajskorvar!

Logga in för att svara
#36065 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Erik din lilla kommunist, den största loosern av alla, sitta och onanera själv någonstans i någon vik i väntan på secret suoperhemliga vågor!

Andiss, dra till Irland och tro att du har något kvar att hämta i Sverige. Stanna kvar där du är och drick din bajskorvmörka guineessss

Logga in för att svara
#36066 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Skriver du som ants eller som SSA representant...eller vet du inte var skillnaden gar?

Surfilisurf!

Logga in för att svara
#36067 Svar: ISA 2008 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Angående Ants två senaste inlägg:

HA HA HA Det krävs stor begåvning för att kunna använda sig av svordommar på det kreativa vis som Ants just har visat ett utomordentligt bra prov på!!!

BOS visar sin uppskattning

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!