Facebook data

1
Asfaltssurf i Stockholm?
#35874 Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Jag är sedan i höstas nybliven asfaltssurfare. Har precis köpt min första longboard(carve/downhill bräda) och är intresserad av var man finner backar värda att besöka?
Lärde mig åka i Oslo och där finns ju backar åt alla håll och kanter men Stockholm är ju lite plattare...

Har hört talas om Högdalen som jag ska besöka vid nåt tillfälle, men har även hört rykten om att det ska finnas hyfsade rides på Lidingö, någon som vet?

Logga in för att svara
#35885 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Ser att många läser tråden och antagligen tänker "Vem vill ha en newbie på sina spots"´, och inte svarar...
Förstår det, samma mentalitet som att många surfare inte vill dela vågor med amatörer..

Men det verkar finnas en hel del folk som kör longboard här vid sidan av surfandet, så något litet tips borde ni väl kunna ge mig, en stadsdel iallafall? Kan dela med mig av mina spots i Oslo om någon ska dit!

Logga in för att svara
#35887 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Lidingö; Åk med lidingötåget från Ropsten till Baggeby station och åk på gångbanan tillbaka mot stan. Det är ca 2 km utför.........du behöver inte oroa dig för crowd förutom äldre herrar i kostym och arga penisonärer

Sedan har du ju Tanto och några backar på djurgårn som är bra......lycka till

Logga in för att svara
#35888 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

vasa
graphgraph

Stora Essingen, Alvik, Brommaplan,Liljeholmen, Reimersholme,Gärdet. Åk till alla stationer.

Logga in för att svara
#35893 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

kul! jag å min polare ska dra kl 16 å köra.. jag bor på lidngö och dom ställen 4 ställena som gäller är
1:elfvik. ny asfalt från fågelöudde till bondgården.INGA BILAR !! fins ett flyg fält för radiostyrda flygplan. ca 100 meter efter det börjar det roliga. då får du 5 minuters åk och sen behöver du gå 90 sekunder.gå bara upp genom hagen.sen påt igen..

2: aga backen. det är backen från larsberg till aga industriområde. asfalten är jättefin. där kör vi bara om vi är 3 st då man måste gå annars.1 kör bil och 2 glider. denna backa kan även kompliteras genom att starta från toppen på larsberg. (däe ska vi åka i dag) då får man åka i 10-12 minuter och behöver gå i ca 5 minuter. nackdelen är att det är bilar mellan larsberg och starten av aga backen.men dom brukar va snälla å chilla bakom.

3: bilbesikningen. fin asfalt med brant backe. klart roligaste och där man blir mest stokad. går fort. kör man kvällstid e bilar inget problem. dagtid är inge bra.

4.gångvägen från baggeby till bron.(som andreas j berättar om) jag tycker den e för smal. långa åk men för långt att gå tillbaka och jobbigt att köra bil runt. så den e inte den bästa.

5. ruboda till vallen gamlavägen. den är jätte bra och lite trafik. den kör vi när vi e på väg hem från elfvik.

vore kul om du ville haka nån gång.

Logga in för att svara
#35895 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Jag säger bara Nacka. Området är ju bara backar. Som tur är har jag hört att man får schysst rumpa av att gå mkt uppför.
Typ åka från Jarlaberg via Nacka Strand ända ned till Restaurang J. Åk på kvällen när alla kostymer i företagsparken har åkt hem.
Finns även ett p-garage i Nacka Strand som säkert är roligt after work. Bara att ta hissen upp till översta planet igen...

Logga in för att svara
#35898 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

"Finns även ett p-garage i Nacka Strand som säkert är roligt after work. Bara att ta hissen upp till översta planet igen..."

den låter ju så sjukt bra. har du kört där själv??

Logga in för att svara
#35904 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

plåtslagarn skrev:
kul! jag å min polare ska dra kl 16 å köra.. jag bor på lidngö och dom ställen 4 ställena som gäller är
1:elfvik. ny asfalt från fågelöudde till bondgården.INGA BILAR !! fins ett flyg fält för radiostyrda flygplan. ca 100 meter efter det börjar det roliga. då får du 5 minuters åk och sen behöver du gå 90 sekunder.gå bara upp genom hagen.sen påt igen..

2: aga backen. det är backen från larsberg till aga industriområde. asfalten är jättefin. där kör vi bara om vi är 3 st då man måste gå annars.1 kör bil och 2 glider. denna backa kan även kompliteras genom att starta från toppen på larsberg. (däe ska vi åka i dag) då får man åka i 10-12 minuter och behöver gå i ca 5 minuter. nackdelen är att det är bilar mellan larsberg och starten av aga backen.men dom brukar va snälla å chilla bakom.

3: bilbesikningen. fin asfalt med brant backe. klart roligaste och där man blir mest stokad. går fort. kör man kvällstid e bilar inget problem. dagtid är inge bra.

4.gångvägen från baggeby till bron.(som andreas j berättar om) jag tycker den e för smal. långa åk men för långt att gå tillbaka och jobbigt att köra bil runt. så den e inte den bästa.

5. ruboda till vallen gamlavägen. den är jätte bra och lite trafik. den kör vi när vi e på väg hem från elfvik.

vore kul om du ville haka nån gång.

Haha, jag bor i Baggeby, eller Bodal direkt brevid. Har provat nya brädan lite lätt på cykelstigarna här och så, hade tänkt köra den mot ropsten någon dag när jag har god tid till jobbet för jag jobbar på gärdet.

Jag är lätt på att köra på eftermiddagar och kvällar. Jag har dock jour denna vecka så är hemma vid 3 tiden sen jobbar jag hemifrån från 18 till 22 så det blir knivigt denna vecka om ni inte vill köra mellan 3 och 6 någon dag. På Fredag ska jag upp till Oslo och åka hela helgen med några polare, var på Kahalani och köpte nya hjul idag så brädan sitter som klistrad i marken!!!

SKicka ett sms när ni ska åka någon dag.

Logga in för att svara
#35909 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

plåtslagarn skrev:
"Finns även ett p-garage i Nacka Strand som säkert är roligt after work. Bara att ta hissen upp till översta planet igen..."

den låter ju så sjukt bra. har du kört där själv??

Tjena!
Nä, det är det jag inte har gjort tyvärr. Fick tanken nu bara!
Skulle behöva kolla lutningen, har en aning som säger mig att det kan vara något för plant.
Men generellt borde väl p-hus funka utmärkt, så länge man inte fastnar i grillen på en oncoming SUV.

Logga in för att svara
#35916 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Vi körde rätt mycket p-hus i Oslo, hade tt precis där vi bodde som var 3 våningar i en lagom tight dubbelfilig spiral ner. Brukade köra ett par vändor när vi kom hem från krogen och efter jobbet och så, standard ställe när det var kasst väder.

Logga in för att svara
#35944 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

är sugen på att köpa en asfaltsurfbräda (longboard)! vad ska jag köpa för någon?'
kom med tips!

Logga in för att svara
#35954 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Det fins ganska många ställen som säljer brädor i Sverige, men har man tålamod att vänta på frakt från USA är sortimentet grymt mycket större. En hyfsad bräda, som jag anser att min är, kostar 2000 och uppåt i Sverige. Dock får du samma bräda för kanske 1000-1200 i USA men då tar frakten nästan upp resten av pengarna så det är vilket som.

www.daddiesboardshop.com har ganska mycket till bra priser, där köpte jag min.

Sen kan jag ju alltid rekomendera Kahalani Boards vid medborgarplatsen i Stockholm, har köpt lite småsaker där och det är trevliga killar som faktiskt gör en del egna brädor som verkar intressanta. I vilket fall som helst verkar de kunna sin sak så hör med dem.

Logga in för att svara
#35961 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Malte
graphgraph

köpte en "surfstik" för ett tag sen.. grymt kul, kan inte längre tänka mig att åka "vanlig" longboard längre,.. carving is the shit, men smaken är ju som stussen.. men kan starkt rekomendera den..

Logga in för att svara
#35988 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Malte skrev:
köpte en "surfstik" för ett tag sen.. grymt kul, kan inte längre tänka mig att åka "vanlig" longboard längre,.. carving is the shit, men smaken är ju som stussen.. men kan starkt rekomendera den..

Jag körde rätt mycket på både surfstik och carveboard(den stora) i höstas. Håller med om att det är grymt skönt men jag tröttnade lite på att de är så grymt svåra att kontrollera när det går fort, lätt hänt att man flyger av. Carveboarden däremot är ju skitkul när man inte har tillgång till fin asfalt, går ju hur bra som helst att köra på grus eller gräs.

Logga in för att svara
#35990 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Landyachtz skrev:
[quote]Malte skrev:

Sen har jag även upptäckt att det finns longboards som är lika grymma på att carva samtidigt som de har samma egenskaper som en vanlig longbard.

Min "Landyachtz Drop Carve" till exempel är ett bra exempel. Den är låg så den funkar bra när man kör fort. Den är utskuren så man kan ha precis hur stora hjul som helst och med de truckarna(Bear Grizzly 184mm) jag har på carvar jag lika bra som med en surfstik. Dessutom har den en liten kick så jag kan ta mig upp för eventuella trottoarkanter och sånt. DESSUTOM kostar den mindre än en surfstik.

Logga in för att svara
#36064 Svar: Asfaltssurf i Stockholm? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Andreas J skrev:
Lidingö; Åk med lidingötåget från Ropsten till Baggeby station och åk på gångbanan tillbaka mot stan. Det är ca 2 km utför.........du behöver inte oroa dig för crowd förutom äldre herrar i kostym och arga penisonärer

Jag tog en repa nerför där efter jobbet idag, har aldrig varit där förut och antog att det skulle vara en rätt smooth ride men det gick ju som fan i mittenkurvorna där höll på att åka av rätt ut i vattnet haha. Men det var kul, även om det som Plåtslagarn säger är lite väl smalt för att göra annat än att bara stå på, lite väl tight att smygcarva när det är staket precis vid kanten.

Åker normalt från Baggeby när jag ska till jobbet men jag förlorar ju inte mer än någon minut på att dra den backen varje morgon och antingen kicka till Ropsten eller hoppa på tåget vid Torsvik.

Gött tips, tackar!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!