Facebook data

1
Skicka bräda från centralamerika
#35934 Skicka bräda från centralamerika 16 år, 11 månader sen Stoke: 7

stoffe
graphgraph

Tjena gänget! Är det någon som har erferenhet av att skicka hem en bräda från centralamerika (eller från mexico)? Ska ut några månader till hösten men får ej hem brädan då jag har hemresa med BA! Är det någon som har provat skicka en bräda?
Tacksam för all info man kan få...

Logga in för att svara
#35936 Svar: Skicka bräda från centralamerika 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jo, du vet, det finns post även i Centralamerika. Även centralamerikanare skickar saker iblant, ris tex!

Vad sägs om min radikala och helt egenpåkommna idé om att gå till ett postkontor och be att få skicka hem skiten!

Tejpa in skiten i bubbelplast etc.

Det brukar finnas två sätt att skicka hem, ett snabbt dyrt med flyg och ett långsamt, med båt.

Men tro det eller ej! Du behöver inte gå till en flygkapten och snacka eller en matros o snacka i hamnen, nä gå till ett postkontor...

Logga in för att svara
#35940 Svar: Skicka bräda från centralamerika 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

surferboy
graphgraph

sverre skrev:
Jo, du vet, det finns post även i Centralamerika. Även centralamerikanare skickar saker iblant, ris tex!

Vad sägs om min radikala och helt egenpåkommna idé om att gå till ett postkontor och be att få skicka hem skiten!

Det brukar finnas två sätt att skicka hem, ett snabbt dyrt med flyg och ett långsamt, med båt.

Men tro det eller ej! Du behöver inte gå till en flygkapten och snacka eller en matros o snacka i hamnen, nä gå till ett postkontor...

tänkte just på det.. asso tänk om dom tror du e terrorist och vill skicka en bomb ( det hände faktiskt min kompis pappa när han flög)

Logga in för att svara
#35942 Svar: Skicka bräda från centralamerika 16 år, 11 månader sen Stoke: 7

stoffe
graphgraph

sverre skrev:

Haha helt sant! Det var i och för sig det jag tänkt göra men undrar om det är någon som provat det och fått hem en lagningsbar bräda.
Ska kolla med fraktföretagen också men det kostar säkert mer än en ny bräda!
Tack i alla fall!

Logga in för att svara
#36012 Svar: Skicka bräda från centralamerika 16 år, 11 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

stoffe skrev:
Tjena gänget! Är det någon som har erferenhet av att skicka hem en bräda från centralamerika (eller från mexico)? Ska ut några månader till hösten men får ej hem brädan då jag har hemresa med BA! Är det någon som har provat skicka en bräda?
Tacksam för all info man kan få...

Min erfarenhet av posten i Costa Rica är att

A: ett brev tar minst 5 veckor på sig
B: det brukar saknas godbitar ur brev och småpaket när de väl komer fram

Är du villig att riskera det så rekommenderar jag att du skickar, men jag skulle ALDRIG skicka utan att ha en bra papplåda att skicka en väldigt väl vadderad bräda i.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!