|
#361 |
Hej då Nordsurf! Välkommen SURFSVERIGE 18 år, 7 månader sen |
|
Theo
|
Det var på tiden men vilket fantastiskt jobb Redax! Worth waiting for....
Nordsurf.com tiden är ute för alltid. Det är ORIGINALET som gäller numera!
Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
|
|
|
|
|
#365 |
Svar: Hej då Nordsurf! Välkommen SURFSVERIGE 18 år, 7 månader sen |
|
Flemming
|
MOHAHAHAHAHA!!! Kunde inte ha sagt det bättre själv!!!
En ny era har påbörjats!!
Vi hedrar Mr Redax med en diger samling veteraner och 50 buteljer rom som ska skölja våra strupar denna afton!
Äntligen känns det som att Väst/öst och norrlandskusten kan förenas till ett!!
|
|
|
|
|
#366 |
|
Matte
|
Grymt fin sida! Kul att kallsupen lever igen!
|
|
|
|
|
#370 |
Stoke: 0 |
Remo
|
Jag kunde inte ta till mig nordsurf, och skrev knappt ett enda inlägg där, hoppas jag hittar tebax hit... känns bra att alla inlägg står på samma sida...
Vilken surf-helg! Blåser som den vilket nog blir 3 dagar surf, tydligen SM nånstans samt Kallsupen reser sig ur askan som en fågel fenix....
|
|
|
|
|
#397 |
|
adisgladis
|
Pappersflyers! Så 1999!
Använd vår soptunna nästa gång!
Välkommen tillbaks i matchen Petter vi har saknat dig!
|
|
|
|
|
#398 |
|
Crille
|
Nordsurf är ju inte speciellt "svenskt" , snarare "övre östermalm" och det tilltalar väl inte många sverigesurfare...?
|
|
|
|
|
#400 |
|
nirre
|
Sjyst sida redax! Det finns gott om platts för 2 svenska surfsidor!
Vi ser gärna att endel gnällspikar byter forum  Det känns lite trist att fortfarande ta emot dissar när vi inte gör mycket annat än att försöka bygga upp och ena den svenska surfscenen. Men som Adis sa välkommen tillbaka!
|
|
|
|
|
#401 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
respekt grabbar! tack för de fina orden. Ser inte heller nått problem med fler surfsidor i svea rike. Tror de flesta tycker det är kul. Välkomna hit alla gnällspikar hehe! Jag gillar er grej, framför allt att ni ordnar resor och happenings för surfare. Mer sådant!
|
|
|
|
|
#409 |
|
adisgladis
|
Haha Crille! Är inte typ alla svenska surfare från ställen som Bromma, Saltis, Täby, Östermalm, Särö, Lidingö och andra fashionabla förorter? Mig veterligen så är det faktiskt så! Själv bor jag på 23 risiga kvadrat i vasastan men skulle gärna ha en 5:a på "öfvre Östermalm" om jag hade råd - bara jag slipper bo granne med såna som dig!
|
|
|
|
|
#411 |
|
Crille
|
AdisGladis:
Vilken tur att vi inte bor grannar då. För du hade nog inte klarat av det!
Det jag menar är att ni har risig attityd mot andra väst/mitten/norrut -surfare, ni säger att ni vill bättre "sveriges surfscen", men det funkar inte med er påklistrade attityd! What goes around comes around och det lär ni märka av inom kort...
|
|
|
|
|
#412 |
|
kim p
|
adisgladis skrev:
Haha Crille! Är inte typ alla svenska surfare från ställen som Bromma, Saltis, Täby, Östermalm, Särö, Lidingö och andra fashionabla förorter? Mig veterligen så är det faktiskt så! Själv bor jag på 23 risiga kvadrat i vasastan men skulle gärna ha en 5:a på "öfvre Östermalm" om jag hade råd - bara jag slipper bo granne med såna som dig!
Låter som att ALLA svenska surfare kommer från sthlm enligt dig....????
Vad hände med Sveg, Hallstahammar, Göteborg, Borlänge, Malmö etc ?
Har du någon koll över huvudtaget???
|
|
|
|
|
#417 |
Redax
Chefredaktör
|
Såja såja... tror Adis bara var lite ironisk i sitt inlägg.
|
|
|
|
|
#440 |
|
adisgladis
|
Ja! Och det är livsfarligt.
Man kan inte bli älskad av alla och det är nog ingen vits att försöka chrma den här gossen till att köpa en nordbräda!
|
|
|
|
|
#441 |
Redax
Chefredaktör
|
Hehe!
Ja ironin är tydligen död sen några år tillbaka påstår vissa, så det gäller att hålla sig i akt min vän.

|
|
|
|
|
#443 |
Stoke: 6 |
Kman
|
"det är nog ingen vits att försöka chrma den här gossen till att köpa en nordbräda!"
hehehehehehehehehehehehehehehehe
|
|
|
|
|
#446 |
|
adisgladis
|
Ironin må var död - men det gör forfarande lika ont att få höra att man har risig attityd mot andra surfare.
JAg har bara en attityd, påklistrad eller inte så är den densamma mot alla surfare oavsett geografisk bakgrund.
Igår satt jag ihophukad under ett träd på Torö, dyblöt, förkyld och dömde SM i över 8 timmar. Det var en tävling jag var med och anordnade och som jag i flera månader försökt ragga folk från hela sverige till - och uppenbarligen lyckats rätt så bra med! Det var verkligen ett SM! Det har kostat mig pengar och en sovmorgon men jag klagar inte.
Så vad fan har du gjort för surfsverige Crille?
|
|
|
|
|
#447 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Grym grymt petter!!! Skönt då kommer man hänga här framöver.
|
|
|
|
|
#450 |
Redax
Chefredaktör
|
Tror inte du ska ta det personligt Adam. Jag tror de flesta vet vid det här laget att du är en sjukt reko person. Jag vet att du gjorde ett grymt jobb på Torö och det är nog alla som var där tacksamma för.
|
|
|
|
|
#451 |
|
Surf = OndbrådDÖD...
|
Nyp igen nu!!
Vems farsa är störst å starkast??
inte fan är det nån av era så nyp igen och må bra istället!!
ha skoj...
fast man kanske ska ha ett graderingsystem i surfmetropolet "Sverige" Där man kan mäta vem som gynnar surfen och inte...Det roliga är att dom som faktiskt är grymma kommer aldrig sätta sin fot i dessa patetiska dispyter. För dom behöver inte hävda att dom är Surf. hmm få se nu...lr det kanske inte är så.....man kanske måste berätta att man är surf....ojoj nu vartt det svårt.
/ Sir. Surfalot [innehavare av 10 surfmedaljer i 47 karats skit]
|
|
|
|
|
#461 |
|
Fred
|
Crille skrev:
AdisGladis:
Det jag menar är att ni har risig attityd mot andra väst/mitten/norrut -surfare, ni säger att ni vill bättre "sveriges surfscen", men det funkar inte med er påklistrade attityd! What goes around comes around och det lär ni märka av inom kort...
Du Crille kan inte du säga lite mer i detalj vad Nordsurfgrabbarna har gjort för dåligt imot svenks surfing och hur de har splittrat surfsverige. Du klagar mycket på nordsurf.com men uppenbarligen har du hängt där en del. snälla sluta upp med dina barnsligheter och väx upp. Jag tycker nordsurf har fungerat mycket bra och hjälpt många nya surfare i sverige. peace // fred
|
|
|
|
|
#465 |
|
Kalle
|
Crille skrev:
AdisGladis:
Trist stil Crille! Fan det här betyder ju bara att det finns två softa surfsidor att hänga på! "What goes around comes around" va e det för skitsnack! nordsurfkillarna är assjysta och gör ett grymt bra jobb som i alla fall jag e tacksam över!
|
|
|
|
|
#466 |
Stoke: -18 |
|
Varför gnälla på Nordsurf? Självklart är det skitkul med flera surfsidor men innan den här sidan vakna till igen vad fanns det för annan surfsida? Och det här med att det inte med att dom skulle ha nån Övfre Östermalm attetyd jag har blivit trevligt bemött av dom från nordsurf t.ex camilo adis inga tendenser till dryghet. Jag tycker inte man ska kasta skit på folk som jobbar idiellt med saker som Sm och att uppdatera en hemsida nästan varje dag.
|
|
|
|
|
#470 |
|
Pelle
|
nirre skrev:
Sjyst sida redax! Det finns gott om platts för 2 svenska surfsidor!
Vi ser gärna att endel gnällspikar byter forum Det känns lite trist att fortfarande ta emot dissar när vi inte gör mycket annat än att försöka bygga upp och ena den svenska surfscenen. Men som Adis sa välkommen tillbaka!
Ville bara påpeka att det finns fler än 2 svenska surfsidor med aktiva forum...även om de kanske inte är lika välkända av den större massan!
Tycker Nord gjort ett bra jobb medans kallsupen varit under "uppbygnad".....eller legat nere pga för mycket surf kanske 
|
|
|
|
|
#476 |
Stoke: 3 |
okar
|
Nu tycker jag vi alla håller varann i handen o samsas för o citera en klassiker... ha ha ha.
|
|
|
|
|
#478 |
|
hahaha klassiska ord från en klassisk fredspipa!
|
|
|
|
|
#484 |
|
adisgladis
|
Numera besöker jag 3 svenska surfsidor dagligen. Tompa, en kille som verkar bo på Bali har ju startat midtide.com som säkert även den kommer leva kvar då den aldrig samlar damm och verkar ha bra koll på västkusten. Besök den osså!
Konkurrens är bara bra och jag fäller nog inga tårar över att vissa bråkstakar/nätmobbare lämnar oss för gott. Dock kommer jag sakna bråkstaken/rättspatosmannen nr:1 Ants om han bestämmer sig för att flytta hem igen. Lämna oss inte!!!!!
|
|
|
|
|
#487 |
Stoke: 16 |
|
Kanonjobb Redax!
Har saknat kallsupenfolket! 
|
|
|
|
|
#489 |
|
Hampus
|
adisgladis skrev:
Numera besöker jag 3 svenska surfsidor dagligen. Tompa, en kille som verkar bo på Bali har ju startat midtide.com som säkert även den kommer leva kvar då den aldrig samlar damm och verkar ha bra koll på västkusten. Besök den osså!
Konkurrens är bara bra och jag fäller nog inga tårar över att vissa bråkstakar/nätmobbare lämnar oss för gott. Dock kommer jag sakna bråkstaken/rättspatosmannen nr:1 Ants om han bestämmer sig för att flytta hem igen. Lämna oss inte!!!!!
Vad menar du med konkurrens??? Tråkig inställning tycker jag.
|
|
|
|
|
#498 |
trist... 18 år, 7 månader sen |
|
där ser man!
|
fan vad trist att se den här gnälliga attityden på vissa....om det är ni jag träffar i utlandet på mina surf resor så kan man ju lika bra skita i att umgås med svenskar för det verkar som ni inte har nått vettigt att bry er om...finns bara en sak, ha kul!!!! (är svensk själv)
|
|
|
|
|
#510 |
|
adisgladis
|
Alltså! Enligt mig är konkurrens ett positivt laddat ord och bara bra - som jag skrev! Du Hampus kanske föredrar monopol - typ att någon äger en våg och att vi måste pröjsa för surf - är det något sånt du gillar och förespråkar. Berätta lite mer om hur du känner inför ordet konkurrens för enligt mig är det solklart vad det står för - typ att folk försöker lite extra och gör, som i detta fall, en tjänst bättre!
Puss - men ingen kram!
|
|
|
|
|
#517 |
|
Hampus
|
Men man behöver inte se två av samma sort, vad det än gäller som konkurrenter. Bara för att Surfsverige kommit ut med sin sida är det enligt er, genast en konkurrent.
Det är det jag stör mig på.
|
|
|
|
|
#526 |
Stoke: 1 |
|
Absolut! Det var bättre i DDR när man bara kunde köpa TRABANT - helt klart bättre!
|
|
|
|
|
#537 |
Stoke: 2 |
nic
|
okar skrev:
Nu tycker jag vi alla håller varann i handen o samsas för o citera en klassiker... ha ha ha.
"We shall overcome..." *sjunger*
|
|
|
|
|
#548 |
Stoke: 1 |
|
adisgladis skrev:
Kul att det inte bara är "locals" som besöker sidan! Go Midtide!
|
|
|
|
|
#551 |
|
Huka er för nu flyger pajerna
Finns faktiskt en surfsida till som är någorlunda levande och det är vågsurfavdelningen på www.surfzone.se
|
|
|
|
|
#600 |
|
adisgladis
|
Sedan finns ju ww.vitvatten.se osså! Massa grymma initiativ alltså!
|
|
|
|
|
#617 |
|
Swedish Mountain
|
som Adis säger så är och kan konkurrens vara mycket positivt.. också i detta fall.
Två hemsidor som vill vara bättre än den andre (för det är det väl egentligen inget hymmel om). Båda jobbar mer och förbättrar..= Vi nätsurfare får två bättre hemsidor att rida på+ingen börjar våga ta betalt för tjänsterna. (I detta fall tror jag i och för sig att ingen skulle ha gjort det oavsett.. att ta betalt)
Jag tycker Surfsverige går om Nordsurf, inte minst med tanke på det suveräna communityt. Nordsurf gör och har gjort ett mycket bra jobb samt ett relativt oberoende jobb med tanke på att dom i grunden är en märkesrelaterad sida.
Kommer nog att besöka båda
/lonely
|
|
|
|
|
#618 |
Redax
Chefredaktör
|
Vår ambition är inte nödvändigtvis att vara bättre än någon annan surfsida. Vi finns inte på nätet för att tävla mot någon, det skulle vi aldrig orka med. Precis som på Kallsupentiden gör vi vår grej och sen får andra göra vad de vill med sina sidor. Vi samarbetar gärna med så många som möjligt för att kunna förse Sverige med högkvalitativ surfrapportering. Och att ta betalt för denna tjänst har vi aldrig ens haft en tanke på haha. Förhoppningsvis så får vi så småningom in lite slantar från annonsörer, men jag tvivlar stark på att det är några enorma summor det handlar om. Det är mer för att vi ska kunna ta oss tid att jobba med sidan och hålla den uppdaterad som detta är nödvändigt.

|
|
|
|
|
#757 |
Stoke: 4 |
Hasse
|
Och som vanligt känns det som allt kretsar om Sthlm. Tänk på att det finns ganska många surfare på västkusten oxå. Och där är det väldigt lite "tjafs" jämfört vad det verkar vara i Sthlm. Nej fram för mer Soul i surfing.
|
|
|
|
|
#761 |
Stoke: -1 |
|
puuuhhh.... att ni orkar....
|
|
|
|
|
#764 |
|
jag TROR att det är lite det som är idén med surfsverige... precis som det var med kallsupen... att skapa en gemensam mötesplats för surfare från hela landet. oavsett om man surfar torö eller sk**et eller lillsnäck eller badkaret. sen att det blir mycket stockholmsjidder (läs: ssa + nord) är ju mest för att vi gillar att bråka så mycket i hufvudstaden... se det som harmlös underhållning mellan surfen!
|
|
|
|
|
#773 |
Stoke: 0 |
Remo
|
Om vi västkustsurfare vill komma fram mer e det väl bara att posta några trådar och hoppas att nån svarar, det kan vi ju inte begära att stockholmare skall göra åt oss.
|
|
|
|
|
#775 |
|
hoppsan, det var inte meningen att avslöja några breaks... trodde dom jag nämnde var del av allmänbildningen...
|
|
|
|
|
#846 |
|
Det där spotet badkaret har jag alrdig hört talas om, finns det med på sjökort? 
|
|
|
|
|
#851 |
Redax
Chefredaktör
|
cosmocat skrev:
hoppsan, det var inte meningen att avslöja några breaks... trodde dom jag nämnde var del av allmänbildningen...
Vill man ha surfare från hela landet här, så ska man nog låta bli att nämna ovanstående spot i en post som propagerar för just detta. 
|
|
|
|
|