Facebook data

1
Skillnaden mellan olika smajlies
#36144 Skillnaden mellan olika smajlies 16 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

lol är aningen mindre i storleken än laugh. Hur ska vi på forumet tolka dessa skillnader? I vilket läge är det lämpligt med ett lol och olämpligt med ett laugh (och vice verse). Vill inte gärna trampa på några ömma tår... Exempel skulle uppskattas!

Logga in för att svara
#36145 Svar: Skillnaden mellan olika smajlies 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jättebra att du tar upp detta! Det är säkert fler som undrat men inte vågat fråga.

Som vikarierande redax ska jag svara så gott jag kan.

Jag tänkte först visa skillnaden i text : HA HA HA HA HA !! ha ha..

Den stora är mer ett rågarv liksom och den lilla är mer typ ett litet hastigt skratt, att man typ skrattar till lite grann!

Denna är mer lycklig och denna bara lite glad liksom

Logga in för att svara
#36150 Svar: Skillnaden mellan olika smajlies 16 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Tycker sjalv att smileysarna ar klockrena. Rader liksom ingen tvekan om vad man egentligen menar:silly: Eller ar jag nu bara sarkastisk:blink: Antagligen inte:huh: Daremot borde det finnas fler smiliey att valja mellan:P Fast de som finns ar kanske fullstandigt tillrackliga;) Alkar verkligen att anvanda smileys:) Men det gor val alla:laugh: Na, nu ar det dags att dricka sig full och glomma att jag har sariga fotter:angry: Peace outB)

Logga in för att svara
#36151 Svar: Skillnaden mellan olika smajlies 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Gimpen
graphgraph

Hmm... hur kan lolsmajlien vara mindre än laughsmajlien?? Jag är visserligen en amatör när det gäller smajlies men betyder inte lol "lots of laughs"? Borde då inte "lots of laughs" förtjäna en större skrattande smajlie än ett enstaka ynka skratt? Låt höra era åsikter i frågan:unsure:

Logga in för att svara
#36153 Svar: Skillnaden mellan olika smajlies 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

lol = little of laughfs

Logga in för att svara
#36190 Svar: Skillnaden mellan olika smajlies 16 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Om det fanns fler smilys så skulle man slippa all tråkig text. Typ:

(Känner sig utstött)

(Ingen fattar vad jag skriver)

(Känner mig gradvis sämre)

eller lite mer komplicerade:

(Hade det tråkigt hemma i svedala. Å så kom jag på - jag drar utomlands och festar! Sagt och gjort fixade jag en biljett, blev dock inte så billig som jag hoppades. På plats festades det hårt i tre dagar, sen träffade jag en het brud som var helt vild i sänghalmen. När jag kom ur fylleruset morgonen därpå visade sig att den heta tjejen inte var så jätte het...)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!