Facebook data

1
Holmenkollen 30 maj - 1 juni
#36227 Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Är lite stoked efter min hittills bästa longboardhelg på holmenkollen i Oslo. Jag träffade några svenskar i svarta backen, ingen som är medlem här?

Ni som kör longboard när surfen sviker, om ni inte redan har gjort det åk till holmenkollen, kan inte tänka mig ett bättre ställe oavsett om man carvar, slidar, kör downhill eller bara vill glida lite.

Logga in för att svara
#36229 Svar: Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Klart man kört Holmenkollen!! grymt skön backe med massor av goda avstickare.. Gillar backen mellan Röa o 2 stopp längre ner med tricken.. Där det e nylagd asfalt.. Sedan e det ju några svängar som också svänger gött..
Om du e i Oslo så finns det några sköna backar upp vid Töjen ( stoppet efter Grönland ) och även en soft skatepark med bowl o mini ramp..

take care...

Logga in för att svara
#36238 Svar: Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Swingkid skrev:
Klart man kört Holmenkollen!! grymt skön backe med massor av goda avstickare.. Gillar backen mellan Röa o 2 stopp längre ner med tricken.. Där det e nylagd asfalt.. Sedan e det ju några svängar som också svänger gött..
Om du e i Oslo så finns det några sköna backar upp vid Töjen ( stoppet efter Grönland ) och även en soft skatepark med bowl o mini ramp..

take care...

Jag bodde i Oslo när jag lärde mig åka så har provat de flesta ställena. Men det finns sjukt mycket ställen att åka på i Oslo, som gjort för longboards. Skateramperna är inte riktigt min grej, jag gillar att glida. gav mig på att försöka slida i helgen, gick sådär. Klarade en 360 på första försöket utan att fatta vad fan som hände, sen gick det mindre bra efteråt och jag är sargad som fan hehe

Logga in för att svara
#36246 Svar: Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag var förvisso i Oslo men höll mig på Aker brygga och öarna i oslo-fjorden. Är det rejält branta backar, eller kan man köra carve där med? Carveboard gillar inte när det är ruskigt brant och kräver rätt mycket bredd om det är brant så man hinner "svänga" ner farten.

Logga in för att svara
#36250 Svar: Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Shit Daniel... är du gjord av Pengar:) Aker brygge o öarna är ju de dyraste ställerna i världens dyraste stad... Min bästa kompis var chefskock på en av resturangerna på bryggan men jag hade inte råd att käka där Blev mesta dels indisk mat på Grönland eller ngt billigt kebab ställe på Grünelucka..

Vissa delar av backen är för branta men det finn gott om breda backar vid sidan om där det e perfekt o carva...

Logga in för att svara
#36262 Svar: Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Nope, tvärtom, skuldsatt. Jag tog en hel öl på aker brygga som jag dessutom inte själv betalade, sen blev det ändå dyrt när jag fick 600 NOK i parkeringsböter. Öarna var gratis, eftersom polarn tog sin båt, blev lite "scurfing" också och fick invigt den nya quad:en i en stökig oslo-fjord i e.m brisen. Inte fan fick man provat den nya våtdräkten, när det var 29 i luften och 19 i vattnet heller, men vem klagar?!

Fresten, en 40cl öl kostade "bara" 70 NOK men tjejerna var det gott om, och undra om det inte är snäppet bättre än Sverige, även om ryktena säger att alla som är servitriser i Oslo är svenskar....fresten vad sägs om valkött i chark-disken, själv fick jag lite avsmak men det var snabbt glömt när jag såg tonfisk-fileterna ligga tillsammans med laxburgare och tjocka feta rosa öring-fileter....mums!

Logga in för att svara
#36268 Svar: Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Landyachtz
graphgraph

Holmenkollen innehåller en hel del backar som är perfekta för carving. Vägarna har i allmänhet bra asfalt och är väldigt breda, det enda är att det är mycket kurvor och att bilarna kör som idioter så det gäller att vara där väldigt tidigt eller väldigt sent.

Logga in för att svara
#36284 Svar: Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Ar det bara jag som tycker att longboard ar en aning gay? Fast det ar antagligen bara jag som ar tontig for at jag skatat for lange... lojligt tabu antagligen...

Logga in för att svara
#36285 Svar: Holmenkollen 30 maj - 1 juni 16 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Ah, angrade vad jag skrev. Kul om folk gillar att aka brada oavsett vad det ar. Sorry... Ar bara lite full...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!