Facebook data

1
Foto
#36356 Foto 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

Här kan man ju få skriva några tips om surf plåtning och så om man vill.
Tänkte nämligen ge mig på det nu i sommar/höst.
tacksam för alla tips.

Logga in för att svara
#36364 Svar: Foto 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

BOS informerar.

Du kan antingen satsa på teleobjektiv o fota från stranden eller att fota i vattnet med ganska vid vinkel. Det förstnämnda alternativet kan ge ett lite platt intryck, det senare ett skevt intryck.

Om du kombinerar bådadera kan du få både platta o skeva bilder!

Ljuset är svårt!

P.S. Såg du grymmebilderna från Biaritz i den tidigare tråden här?

Logga in för att svara
#36365 Svar: Foto 16 år, 11 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

pentax optio w60 är på gång. vidvinkel (28mm), 10 mp, 5x optisk zoom och vattentät till 13 ft i två timmar. ett intressant alternativ till olympusen som tar kassa bilder (tycker jag).

Logga in för att svara
#36383 Svar: Foto 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

okej. om jag ska ha en vatten påse lr vad man kallar det för ngt=P vart hittar man en sådan?
hehe jag kör med en nikon d200..

Logga in för att svara
#36387 Svar: Foto 16 år, 11 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Scandinavian Foto har vattenpåsar från Ewa-Marine, tror dem kostar drygt 1000 kr. Själv så har jag en Pentax Optio och då kan man ha den med sig ut när man surfar. Större chans att få fotat då. Men vill man ha riktigt bra bilder så ska man satsa på systemkamera + hus såklart.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#36391 Svar: Foto 16 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Som jag sagt tidigare: Tänk på att du även kommer plåta (eller?) med klumpiga handskar på, om du ids hoppa i svenska vatten på senhösten o vintern. Det blir då inte lätt att trycka på småknapparna...
Jag tror mer på en vanlig digital kompaktkamera och tillhörande undervattenshus med stora knappar. Men då brukar det bli ett par tusen kr extra...

Bäst att ratta över till manuell fokusering (om möjligheten finns), uppskatta avståndet så kameran tar bilden 'direkt' när du pressar avtryckaren i stället för att autofokusen ska harva fram o tbax, inte hitta skärpan, och då blir det ju ingen bild.

Ljusa även upp displayen. När jag plåtade i Costa Rica, såg jag nada i kameran. Funkade bättre sen jag ändrat displayen.

Hur det än blir, så e det alltid kul att se pics tagna från vattnet.
Lycka till!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!