|
#3654 |
Ditt längsta åk??? 18 år, 5 månader sen |
Stoke: 14 |
|
Hur långa åk har ni haft? vet inte om vi ska ta det i sekunder, minuter...he he... eller kanske meter. inte så lätt att veta exakt såklart, men på ett ungefär. Jag har inget att skryta med direkt...kanske 15-20 sekunder. hur långt boys and girls? 
|
|
|
|
|
#3657 |
Svar: Ditt längsta åk??? 18 år, 5 månader sen |
Stoke: 1 |
|
med tanke på att man fått +20sek åk hemma, så borde det längsta vara bra mycket längre än så.. iaf tillräckligt långt för att det känns i benen 
|
|
|
|
|
#3658 |
Stoke: 3 |
|
Lååååååång höger på Rincon Point, men det var stort, snabbt, läskigt, så det kändes bara som 1 sekund, då man höll i brädan allt man kunde. Kommer inte ihåg ett dyft, utom att det behövdes inget mer åk den dagen. Långt att gå eller paddla tillbaka också. Ingen tid att njuta, svänga och göra trix där inte (fast ett proffs hade ju gjort det förstås)
|
|
|
|
|
#3666 |
Stoke: 33 |
|
Euu. det finns en lang vanster vag har som naog ar sa 40 sek... blir nastan lite seg i knana... norrut finns en jbay linande hoger som satter igang nar det ar ca 40ft... men det blir inte saofta det inte//
(3 murphys o en flarra vin o det ar redan mandag!!!)
|
|
|
|
|
#3667 |
Stoke: 29 |
Esta
|
I tid har jag ingen aning men juldan förra året fick jag en låång Sverigerepa på Billys insida. Svårt att avgöra hur långt men nånstans mellan 150-200 m, kanske lite längre(?).
Har försökt rita på kartbild, +- ngr decameter...

|
|
|
|
|
#3668 |
|
beijbom
|
Jag räknade mina steg när jag gick tillbaka till pointen i Pacasmayo efter ett åk som aldrig tog slut. 750 meter... och att det va gott och väl överhuvud gjorde inte saken sämre 
|
|
|
|
|
#3669 |
Stoke: 4 |
|
oj, inloggningen funkade visst inte nyss. Jag har nått foto i galleriet ifall ni vill glo. hepp!
|
|
|
|
|
#3672 |
|
Hehe, jag startade tidtagningen när jag väl hittat linjen på en feting i Pavones och jag klarade mig runt minuten innan vågen drog ifrån. 1 minut av järnet downthelinesurfing är jobbit men något jag gärna vill uppleva igen.
Uffe mätte upp "en bra dag" i Åsa från take off till kröken och landande på 220m om jag inte minns fel. På den tiden hade han långt stripit hår och värmde sig gärna med en fuktig morgonrock utanpå våtdräkten medan han drack en skvätt och lutade sig mot sin lätta motorcykel. Har inget med ämnet att göra, det är bara goda minnen som löper amok. God kväll
|
|
|
|
|
#3680 |
Stoke: 0 |
KayP
|
Samma sak här!! Pavones!!
|
|
|
|
|
#3683 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
För mig: Raglan, Superbank, Merimbula Bar, Bells Beach och Wakesurf i Mälaren förmodligen.

|
|
|
|
|
#3695 |
Stoke: 24 |
|
Fått sjukt långa åk på Isla de Lobos och Derecha de los alemanes Båda rev.. Ingen aning på hur länge, Lobos kan ibland kännas som en evighet..
men längsta beachbreakvågen är nog från några mil norr om Hossegor....
|
|
|
|
|
#3702 |
|
rasta, knappelskärs insida, engstrom...
|
|
|
|
|
#3705 |
Stoke: 9 |
Jakob
|
Karitane bar (NZ), Raglan och Medewi...
|
|
|
|
|
#3708 |
|
the pass, suberbank håller ju helt klart för långa vågor...fint som snus! [img]
|
|
|
|
|
#3711 |
Stoke: 16 |
|
|
|
|
|
#3712 |
Stoke: 68 |
|
Ha surfat G-land igenom alla sektioner på 8ft...den är låååång och scary...vet ej hur många sekunder för att man tänka bara att klara av att svänga i tuben för att öka farten tillsnästa tubesektion och rajsa till nästa igen...Uluwatu var bättre förre och '82 surfade jag från Temples hela vägen genom till slutet av racetrack....den var lång oxå och man hela tiden stog i tuben eller rajsade tills nästa ...mmmmmmm
|
|
|
|
|
#3713 |
okar
|
Raglan, La Puntilla eller nån av väddös hemligheter måste det vara, o vi snackar 500 m +
|
|
|
|
|
#3715 |
|
Raglan och en bra dag i Medewi,300m +. Väddös hemlighet är ju bra men inte riktigt så bra .....; )
www.vitvatten.se
|
|
|
|
|
#3779 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
The pass har gett nån lång våg men inte lika lång som pavones, Klar vinnare. Extra + för dess läge långt från allt... iaf runt 2000-2001. Kan tänka mej att de förändrats senaste åren.
|
|
|
|
|
#3788 |
Stoke: 14 |
|
Shit vad många svar....kul som F.. 
|
|
|
|
|
#3826 |
|
Mitt angst ar i fran 2nd reef Steames lane (santa Cruz) hela vagen in till Cowells. Den dagen fick jag bara 3 ak pa 2 timmar men det var det vart. Droppet var meel DOH till THO och sen mattades vage ut ill DOH igenom Indicators och sen HH in till Cowells beach. Jag skulle tipp pa att riden var runt 750 meter elle sa. Benen var djavligt mora nar vage va tog slut. Som tur var sa finns det trappor att ga upp innne pa Cowells beach sa man fick sig en fin vandrin tilbaka istallet for att behove paddla.
|
|
|
|
|
#3836 |
Stoke: 7 |
Cagge
|
Mitt längsta åk var definitivt till Lofoten (med non stop travels). 175 mil enkel !! 36 timmar i en ( förlåt Matthias) , sunkig CH-rysler.

|
|
|
|
|
#3840 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Cagge skrev:
Mitt längsta åk var definitivt till Lofoten (med non stop travels). 175 mil enkel !! 36 timmar i en ( förlåt Matthias) , sunkig CH-rysler.
Haha, den var bra!
|
|
|
|
|
#3860 |
ATA
|
...till knappel mitt i natten, sov två timmar i bakluckan, inga vågor. Tillbaka till flempan kolla prognosen, drog norrut till sik som inte funka, åkte till väddö o leta runt, fick tillslut några brösthöga i engströmsviken i typ 30min innan swellet dog. 17 timmar i en v70 o de regnade fan konstant, loosade även en fimp i jackan så den börja brinna.... Annars the pass på fyra fot med mjölksyra och skrikande publik i 300 meter.
|
|
|
|
|
#3906 |
Svar: Ditt längsta åk??? 18 år, 4 månader sen |
|
2005 Medewi, 4m face och surf hela vägen från pointet till strandkanten under högvatten. Längd ca. 300-400 tiden: tillräckligt lång för att få mjölksyra i benen.
|
|
|
|
|
#4022 |
|
latt Boca Barranca i Costa Rica. Sjukt langa ak... fick hoppa av halvvags p.g.a mjolksyra... och da ar jag sjukt stark 
|
|
|
|
|
#4080 |
|
The Pass, fick vågen en en bra bit utanför locals only klippan och nästan hela vägen in till Main Beach, skulle gissa på drygt 800 m...
Tyvärr åkte jag aldrig till Double Island Point norr om Noosa som sägs kunna bjuda på 3 km rides....
Nån som kört den?
//Göran
|
|
|
|
|
#4129 |
Stoke: 6 |
Kman
|
passet! fick vågen jäms med klippan och körde ner till main beach.
|
|
|
|
|
#4166 |
Stoke: 2 |
dana
|
tja göran,
surfat double island point, inte scorat den epic, men den är riktigt lång... surfat dne helt solo faktist, dock jävlgit sharky känsla, fraser ligger ju strax norrut... mycket klippor och typ 2 km in till sjävla stranden när man väl hoppat av pointen, men en skön och kul våg, så har du chansen, dra! har lagt upp en bild på en liten dag in mitt galleri
surfsverige.se/index.php?option=com_comprofiler&task=userProfile&Itemid=96&tab=getprofilegallerytab
mimn längsta våg och förmodligen en av de bästa var på en galet crowded och perfekt 4-5ft superbank, från snappers rock-rainbow stranden och slutligen rånitad inne i tuben precis utanför greenmount point grymt! sen har jag nog några as från burleigh i minnet...
peace dana
|
|
|
|
|
#4225 |
Stoke: 1 |
|
ohhh burleigh!!!! å currumbin!!!! fick sig ett par fina repor där back in the days!!!!
|
|
|
|
|
#4281 |
KayP
|
Även Matapalo har bjudit på långa repor... (då vågen byter från höger till vänstervåg)
|
|
|
|
|
#4720 |
|
Nåd sluta nu .Vilken terror och samtidigt vilket pep .
Sitter här med halvfräs på söndag morgon och bara myser vid visionering av alla dessa rides.
ALOHA BOYZ
|
|
|
|
|
#4791 |
okar
|
Inte nån som surfat Scorpion Bay, som ÄR världens längsta våg enligt utmätningar då?
Kan ha min längsta ride framför mig inom några veckor i J-Bay... den sägs va en god kandidat för super repor... Time will tell. 10 days and counting...
|
|
|
|
|