Facebook data

1
Värdesaker
#36585 Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

gunnarsson
graphgraph

Jag och tjejen planerar att åka till Biarritz och surfa i ett par veckor i slutet av sommaren. Jag skulle mer än gärna ta med mig kameran, men vågar man verkligen ha något som är värt närmare 20000 på ett sånt ställe? Ena veckan tänkte vi dessutom tälta hos Friends of aloha, och tält är ju inte särskilt svåra att ta sig in i. Hur brukar ni göra?

Logga in för att svara
#36604 Svar: Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Vart i Biarittz, sett flång nya brädor värda +50tkr försvinna på några timmar i låsta utrymmen. Kör alltid "hotell" där man kan gömma saker. Aldrig förvarat dyrbara saker i bilen under surf, kanske chansat enstaka ggr förvisso. Det gäller att inte "skylta" med prylarna, lättare sagt än gjort. Kanske gubbsen på aloha campet har låsta utrymmen du kan få gömma din dyrgripar i?

Logga in för att svara
#36609 Svar: Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Friends of aloha e super safe.. Hade alla mina whisky flaskor, mp3, kamera, brädor m.m. i tältet..
Det e alltid folk där och det finns även vakt m.m.
Hälsa Stubbs!

Logga in för att svara
#36617 Svar: Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: 2

Skuggan
graphgraph

Halloj! Brukar köra hotellgrejen. Prata med hotell och be om att få lägga in det i receptionen. Det brukar faktiskt fungera jättebra trots att man inte bor där. Visst, en vit lögn typ att man ska bo där alt. att man har en vän som bor där skadar inte, men på det stora hela kanon. Säg att du e pressfotograf om inte annat. Då är du garanterat hemma. Och om du dessutom mejler i förtid, så är det 100% säkert!

Lycka till

Logga in för att svara
#36627 Svar: Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

vi hade inbrott i vår bil när vi var där på mindre än 10min typ
polare gick ifrån bilen för att röka å joina upp oss, vi stack tillbaks åt bilen...rutan paj och saker stulna

man ska ju alltid va lite extra säker när man är ute å reser

Logga in för att svara
#36658 Svar: Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

gunnarsson
graphgraph

Jag är lite lätt paranoid när det gäller såna här grejer, trots att (eller kanske på grund av) att jag aldrig har råkat ut för något själv. Att lämna kameran på ett hotell låter ju smart, jag ska maila ett par stycken och kolla läget.

Logga in för att svara
#36675 Svar: Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: 1

Mirre_Formosa
graphgraph

I Taiwan, när vi precis anlänt och vill fånga morgonsurfet innan vi sätter upp tält å dyl, så slänger vi packningen på stranden helt utan uppsikt. Nemas problemas. Där ja surfar i södra delen av ön åker vi oftast tillgrannstaden för å käka på kvällarna. Brädorna ligger då alltid utanför tältet å vilar upp sig inför morgondagens surf....och aldrig får de fötter.

När ja tar skaten ner till scootern så lägger jag den godtyckligt på scooterparkeringen. Den är alltid kvar.

Om jag hade fått en krona för varje gång jag glömt nyckeln i dörren eller scootern så hade jag rumpknullat ingvar Kamprads kapital vid det här laget. Aldrig blivit av med något.

Jag har glömt väskan på ett äckligt mcdonalds i ett knökat Taipei under nyårsafton och återvänt någon timma senare utan att den rört sig en millimeter.

I costa rica låste vi dörren å gömde värdesakerna men likt förbannat är man ändå en dyr kamera och kär laptop fattigare.

Logga in för att svara
#36688 Svar: Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

gunnarsson skrev:
Jag och tjejen planerar att åka till Biarritz och surfa i ett par veckor i slutet av sommaren. Jag skulle mer än gärna ta med mig kameran, men vågar man verkligen ha något som är värt närmare 20000 på ett sånt ställe? Ena veckan tänkte vi dessutom tälta hos Friends of aloha, och tält är ju inte särskilt svåra att ta sig in i. Hur brukar ni göra?

Vi brukar inte ha en kamera för 20 000 kr på en surftripp.

Logga in för att svara
#36689 Svar: Värdesaker 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Daniel skrev:
Vart i Biarittz, sett flång nya brädor värda +50tkr försvinna på några timmar i låsta utrymmen. Det gäller att inte "skylta" med prylarna,

Va fan om du stod o tittade på i några timmar medan du såg brädorna länsas kunde du väl ha ringt snuten eller BOS?!

Appropå att skylta med prylar så har BOS ett knep:

Du har en kamera av märket euroshopper som du har inhandlat på en tysk bensinmack. När du parkerar bilen vid surfet så busvisslar du och skriker sen medan du håller upp kameran i luften: Detta är min jättedyra kamera som jag gömmer under däcket!

Sen lägger man sin 100 000 kronors kamedra i handsfacket!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!