|
#36666 |
Flygskadad bräda 16 år, 11 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Kom hem från en resa för ett par veckor sedan och fick med mig brädan i det här skicket.
Brädan är knäckt mellan fenboxarna och ser riktigt bedrövlig ut.
Letar efter någon som kan reparera brädan som är i epoxi. Helst i Stockholmsområdet.
|
|
|
|
|
#36667 |
Svar: Flygskadad bräda 16 år, 11 månader sen |
|
så här ser det ut

|
|
|
|
|
#36668 |
|
|
|
|
|
#36671 |
Stoke: 15 |
|
Ser ut som du har en Surftech bräda?! Men lagningar i Stlhm och frågor kring det här på forumet har unisont besvarats tidigare med DePontes....sen hur han är på epoxy arbeten vet jag inte. Lycka till!
|
|
|
|
|
#36674 |
|
Måste bara fråga om du fick någe kompensation? samt vilket bolag du flög med? Hur packade du brädan?
Tiotusen frågor eller. Är bara nyfiken, reste lite i höstas med min bräda i olika länder och bemötandet skillde sig avsevärt mellan olika bolag.
hoppas du hittar någon som kan fixa det.
|
|
|
|
|
#36676 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
josses ska till en hel del vald for att knacka en sandwichbrada pa det sattet...
Inte helt latt att laga en san skada iom att den sitter i omradet mellan fenboxarna... Lycka till
Ang ersattning vet man ju aldrig var man overhuvudtaget kan fa ut pengar, ofta far man enbart ut nagra futtiga dollar per kilo..
|
|
|
|
|
#36677 |
Stoke: -234 |
|
krale skrev:
så här ser det ut
DU måste vara ganska knäckt med en sådan knäckt bräda!?
|
|
|
|
|
#36687 |
Stoke: 1 |
|
man får fan jobba på lite om man vill trasha en expoxybräda så mycket på land (eller i luften) 
|
|
|
|
|
#36691 |
Jake
|
Shit, ser illa ut. Har sett en värre dock, min kompis bräda hade ett 20cm långt och 5cm brett hål i sig plus ett otal dingar efter en flygning till chile. De sa först att de inte tog något ansvar för skador men när vi visade skadorna fattade tom de att det inte gick att snacka bort. Såg ut som den åkt igenom en vedflis. Tycker generellt att man får räkna med skador men det där måste som sagt krävt mycket våld och då kanske det kan vara läge med kompensation. Det gäller ju även vanligt baggage. Hoppas det löser sig.
|
|
|
|
|
#36699 |
|
Jag är rätt knäckt själv också. Det var en riktigt trevlig Santa Cruz-bräda som fick sätta livet till. Gillade den skarpt.
Håller på att bearbeta flygbolaget nu. Flög med United från USA. Brädan fastnade på Heathrow och kom ett dygn senare. Troligtvis har något hänt där.
|
|
|
|
|
#36700 |
|
Den var packad med ett lager bubbelpast, tjock papp runt rails och extra papp i nos och tail med en boardbag runt allt. Tror att det är svårt att skydda sig från riktigt kraftig misshandel som den här.
Har en idé om att låta Uffe Larsson i Varberg som gör underverk med vindsurfingbrädor kolla på den.
|
|
|
|
|
#36701 |
|
Jo han e faktiskt jävligt bra, han tog hand om den knäckta nosen på min gamla amundsen...
tycker iofs att du ska kolla me Junior först i alla fall om du inte redan gjort de...
|
|
|
|
|
#36707 |
Aapo
|
|
|
|
|
#36730 |
Stoke: 8 |
|
hoppas det löser sig surt det där asså...
|
|
|
|
|
#36742 |
Jake
|
Aapo skrev:
Borde vara möjligt att fixa till nästan 100%
På finska forumen var det lite "bättre" foton i fjol. Courtesy of TAP Portugal.
www.kallviksurf.net/onshore/index.php?act=ST&f=2&t=1231
Dra åt helvete! Värsta någonsin! Någon som vet hur det slutade? (Är inte så bra på finska.)
|
|
|
|
|
#36746 |
Aapo
|
Jake skrev:
Aapo skrev:
Dra åt helvete! Värsta någonsin! Någon som vet hur det slutade? (Är inte så bra på finska.)
Han hade lyckligtvis en bra försäkring, fick full ersättning.
|
|
|
|
|
#36747 |
Stoke: -10 |
|
De däringa bagage-packaran är ena nedrans typer.
En polare skulle på en längre vsurftävling och hade med sig typ allt. De betalade för bagaget så man kan ju tycka att de skulle ta hand om det då... Tvärt om. Det verkar som om att packgubbarna blev riktigt sneda när de såg trippelbagen med de lite större courseraceingbrädorna (På den tiden var de lika långa som en långboard) för de hade ett stort hål rakt igenom samtliga brädor. Men det slutade inte där. En eller två resväskor hade också var sitt hål rakt igenom. Samtliga kläder hade sålunda fått inbyggd aircondition... Man måste blir rejält förbannad om man ska klara att göra hål rakt igenom en jäkla resväska. De fick dock ersättning, men tävlingen gick inte så bra.
Ang lagningen. Det är alltid svårt att reparera rockerkurvan i aktern som troligtvis är den viktigaste delen på brädan. Den kommer aldrig bli som den var ny men körbar fixar Depontes lätt. Han fixade min bräda som jag drog leashen igenom laminatet nästan ända in till stringern.
|
|
|
|
|
#40472 |
Svar: Flygskadad bräda 16 år, 8 månader sen |
|
Har fått tillbaka brädan nu efter en rejäl omgång av CLS-Uffe i Varberg. Han skötte all kontakt med flygbolag och skickade fakturan direkt. Jag behövde bara lämna brädan och hämta den lagad några veckor senare. Grymt smidigt.
Uffe fick även lägga sin artisktiska CLS-prägel på brädan då han inte kunde återskapa färgerna i lacken. Riktigt nöjd med resultatet även om det är rätt surt att brädan i stort sett var ny innan flygbolagets behandling.

|
|
|
|
|
#40473 |
|
|
|
|
|
#40474 |
|
|
|
|
|
#40482 |
|
å jäklar vad snyggt!! fint av cls-uffe!
|
|
|
|
|
#40495 |
Stoke: 8 |
|
SKOJJAR DU ELLER?? Är det samma bräda???!!!  Eller har du gjort en "touch-up" i PhotoShop?
"CLS-Uffe" ska jag defenitivt lägga på minnet!!
|
|
|
|
|
#40501 |
Jake
|
Blev verkligen bra, vad kostade det? Verkar va en bra ide att lägga Uffe på minnet...
|
|
|
|
|
#40877 |
|
Ja fick min bräda förstörd när ja flög hem från costa rica. Gick me till cls i varberg o han fixa den o skicka räkningen direkt till sas. Hur jävla smidigt som helst. Cred till cls
|
|
|
|
|
#40930 |
Stoke: 6 |
|
Jake skrev:
Aapo skrev:
Shit vilken skada!!! Kollade sidan med Google Translate, men blev inte så mycket klokare på vad som stod... korta.nu/12f9
|
|
|
|
|
#40958 |
Stoke: -1 |
ådén
|
krale skrev:
Jag är rätt knäckt själv också. Det var en riktigt trevlig Santa Cruz-bräda som fick sätta livet till. Gillade den skarpt.
Håller på att bearbeta flygbolaget nu. Flög med United från USA. Brädan fastnade på Heathrow och kom ett dygn senare. Troligtvis har något hänt där.
!!!! min bräda vart oxå trashad på heathrow!
bor säkert någon ond goblin i bagagerummet där som spränger surfbrädor
|
|
|
|
|