|
#36711 |
GP idag, nu fortsätter vi 16 år, 11 månader sen |
Stoke: 12 |
Fader
|
Om Kåsa brygga . Good on ya Göran & Peter, surfers are starting to get some press. Let your voices be heard. seriously, we are in danger of losing the few spots we have -Mölle, Kåsa and even Åsa.
Surfers of sweden unite!
Surfrider Foundation is willing to put their name and the names of tens of thousands of members behind these preservation efforts. BUT we need help within sweden with legal representation. Are there any surfing lawyers out there willing to do a few hours pro bono work when necessary? Surfrider has most experience with the French legal system.
We have seen how effective group efforts can be for example Jonas Lilja & Skånes Vågsurfare. It was awesome to sit and read the dom från länstyrelsen ang. Mölle.
We are working on final membership details for all of europe and it would be good to involve all the local surf clubs as regional contacts; Torös vänner, Skånes vågsurfare, Salusand, SSA. A partnership with select groups with a reduced membership fee. Just so you know, I have been operating more or less alone and all expenses out of my own pocket. Those interested in helping to develope Surfrider Foundation Europe - Sweden on a more detailed professional level, please contact me.
Most importantly, membership has to mean something, a way to get involved. Activism through education.
|
|
|
|
|
#36714 |
Svar: GP idag, nu fortsätter vi 16 år, 11 månader sen |
Stoke: 12 |
Fader
|
Ber om ursäkt ang. svenlgish. hjärnan är lite trött, kom hem sent inatt.
Ville bara säga att jag samordna med några killar i Norge för att få igång Surfrider Scandinavia också. Jag hade möte förra vecka i finland. Nu behöver vi Danmark!
|
|
|
|
|
#36721 |
Stoke: 21 |
JFL
|
We are right behind you and you know that.
Hör gärna av er om ni vill ha hjälp med den där bryggan.
|
|
|
|
|
#36739 |
Stoke: 8 |
|
Jag får väl ta och citera mig själv i tråden "Varning för brygg-bygge på Kåsa, Varberg" 08.06.13 18:14
"I samband med Cederholms / Backdoors / Nordicsurftravels fest som äger rum nu i helgen, så kommer GöteborgsPosten ner till Kåsa för att göra ett reportage om denna brygga.
Dom är intresserade om vad vi surfare tycker och hur vi ser på situationen.
Om ni vill så prata med dom.
Lägg fram eran åsikt NU! Det kan vara en chans att göra ett större intryck."
Men det var rätt tomt där nere. Synd att det inte var något folk där, hade varit kul om det kommit dit lite fler så vi kunde visat "oss".

|
|
|
|
|
#36755 |
|
|
|
|
|
#36781 |
Starta blogg 16 år, 11 månader sen |
Stoke: 4 |
Ants
|
Gör som jag gjorde för Rädda Mölle kampanjen, starta en blogg och samla på er alla nyheter som räddningskampanjen har resulterat i. Se hur det gjordes,
raddamolle.blogspot.com
Google erbjuder gratis blogg som är mycket enkel och smidig att jobba med.
blogspot.com
Anmäl er sedan till newsdesk.se och skriv in ordet "surf" och vågen/platsen ni kämpar för och ni får mail från alla media som i Sverige skriver artiklar med dessa ord i. Blogga sedan upp dem på bloggen.
och vågen börjar rulla!
|
|
|
|
|
#36841 |
Stoke: 0 |
|
Hej alla,
Jag jobbar på Hallands Nyheter och vill gärna komma i kontakt med surfare i Varberg som kan tänka sig ställa upp på en intervju om er syn på bryggbygget på Kåsa.
Eftersom ni verkar överens om att det brinner i knutarna om ni ska kunna påverka beslutet föreslår jag att ni hör av er så fort som möjligt till mig. Alltså gärna idag, onsdagen den 18 juni.
/Johan Blomqvist
0340-62 9148 / 0736-78 15 28 / johan.blomqvist@hn.se
|
|
|
|
|
#36853 |
Stoke: 5 |
hman
|
Feddan skrev:
Jag får väl ta och citera mig själv i tråden "Varning för brygg-bygge på Kåsa, Varberg" 08.06.13 18:14
"I samband med Cederholms / Backdoors / Nordicsurftravels fest som äger rum nu i helgen, så kommer GöteborgsPosten ner till Kåsa för att göra ett reportage om denna brygga.
Men det var rätt tomt där nere. Synd att det inte var något folk där, hade varit kul om det kommit dit lite fler så vi kunde visat "oss".
är du förvånad över att folk missade din appell som låg gömd i en tråd som diskuterar en fest?
|
|
|
|
|
#36854 |
Stoke: 5 |
hman
|
hman skrev:
Feddan skrev:

är du förvånad över att folk missade din appell som låg gömd i en tråd som diskuterar en fest?
Äh , det var ju inte där du hade skrivit. Glöm det...
|
|
|
|
|
#36858 |
Stoke: 15 |
|
|
|
|
|
#36863 |
Ants
|
Vet inte vem/vilka som är ansvariga för "kampanjen" Rädda Kåsa, men nu har jag startat en blogg åt er,
raddakasa.blogspot.com
Svara mig så bjuder jag in er som vill administrera och uppdatera bloggen. Skicka mig så länge alla länkar på artiklar från Kåsa! Jag uppdaterar från Swedish Surf Tour 2007 - Rip Curl Surf Search så allt från det kommer upp på bloggen när jag har tid över någon kväll.. Samt fyller på med info om vad/varför bloggen är till för.
Fuck peace & war!
|
|
|
|
|
#36867 |
|
Det är nog ingen som tänkt på det som ett initiativ. Det var mer ett sporadiskt försök, från min sida, till att göra våra röster hörda genom GöteborgsPosten.
Det blev väldigt kort varsel och där av anledningen till att det var så få som var närvarande. GP ringde på söndagen, dagen efter festen hade ägt rum och alla var bakis. Så Göran och Peter fick åka ner med blixtens hastighet och jag själv på efterkälke.
Men bloggen verkar vara en bra idé. Gött jobbat Ants. Tror inte det har varit nån som tänkt på det som en kampanj heller. 
|
|
|
|
|
#36869 |
Ants
|
"kampanj" är bara ett ord med olika innebörd för olika..
Maila mig vilka som vill ha admin rättigheter för att posta inlägg. Kommentarer till bilderna är öppet för alla.
ants<kukballe>surftour.se
|
|
|
|
|