Facebook data

1
ClearType
#3687 ClearType 18 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Bara av ren nyfikenhet. Lyckades vi övertala någon att switcha till ClearType med hjälp av artikeln?

Logga in för att svara
#3689 Svar: ClearType 18 år, 5 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Inte min grej... allting blir lite suddigare....men som ni vet 'smaken e som roven kloven'

Logga in för att svara
#3693 Svar: ClearType 18 år, 5 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jag tipsade de på jobbet. Jag skulle gissa att ungefär hälften av alla som provade tyckte det blev bättre. De som ansåg att det blev sämre hade oftast inte maxupplösning på skärmen och det blev alltså lite suddigt, precis som Jakob fick med sin sunkiga skånska skärm. Även åldern verkar spela in, ju äldre skärmen är dessto sämre verkar det fungera.

Logga in för att svara
#3704 Svar: ClearType 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Det var det första jag stängde av när jag fick min laptop färdigkonfad från IT-avdelningen. Tyckte det kändes lite otäckt Nu kör jag det på prov igen några veckor, både på jobbet och hemma. Klart mer tryck-känsla men behöver ju inte öka läsbarheten för det... Men man vill ju inte vara en bakåtsträvare så jag ger det ett försök!

Logga in för att svara
#3709 Svar: ClearType 18 år, 5 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Lägg ner PeCe, tjacka en Mac och ditt datoriserade liv blir enklare! Jag skulle också påstå billigare. Hur många är egentligen intresserade av att mecka med sin dator och ladda hem drivrutiner hit och dit. Se program i datorn sluta fungera plötsligt och behöva installer om dem. Jag har hur många polare som helst som alltid har problem med sin PeCe och gör ominstallationer av hela systemet flera gånger om året. Visst det finns en och annan som behärskar sin PeCe och underhåller den som den kräver, men jag slår vad om att 90% av alla inte gör det. En Mac är billigare att äga! Själv köper jag en ny vass Mac varje 1,5-2 år och säljer den gamla för ca 1/2-1/3 av inköpspriset, försök det med en rutten PeCe..

Logga in för att svara
#3759 Svar: ClearType 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

hehe ja du vet ju hur jag gjorde redax. Jag provade i 10 min och tog snabbt bort det igen! Jag kanske är gammalmodig.

Hur som helst så var väll artikeln kanon för alla dom som gillade det! för annars hade de ju fortfarande levt i tron att deras "sätt" var det enda. Och ett enda set? eller sätt? vill vi ju inte ha här i världen, eller hur det nu var...

Jag är glad att jag vet om flera vägar att gå när det gäller typsnitten i min dator i alla fall, även om jag valt det gamla vanliga.

Logga in för att svara
#3760 Svar: ClearType 18 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Usch fortsätt du med din kantiga livsstil. Föredrar en suddigare variant hehe..

Logga in för att svara
#3777 Svar: ClearType 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Testar för fullt, men har inte bestämt mig om jag gillar det eller inte. Har upptäckt att vissa sidor inte klarar av cleartype speciellt bra.

Men det känns soft...å det är ju alltid bra...speciellt efter en morgon session när ögonen är lite trötta av sol å saltvatten

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!