Facebook data

1
Vilken S.U.P ska man köpa ?
#36963 Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 11 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Är fett sugen på en paddelboard.Men vilken ska man köpa ?Är den NSP som Surfers P säljer för typ 7995kr typ,, nånting att ha ?Eller den Mistral som kostar 10500kr.Där man kan sätta vindurfing rigg påbutik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=22_136&products_id=987.

Logga in för att svara
#36964 Svar: Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 11 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Det måste finnas fler firmer som säljer SUP. Kom med tipps.

Logga in för att svara
#36965 Svar: Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 11 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Logga in för att svara
#36968 Svar: Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 11 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

jag tycker nsp sup e rätt najs faktisktB)

Logga in för att svara
#36970 Svar: Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

just get a jetski, an even better tool for the job

Logga in för att svara
#36982 Svar: Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 11 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jetski.Nja,ägde enn sån i två års tid.Men,, Testa den i våger,men inte fan fanns det nån surf känsla i den.Och en annledning till att jag vill ha en SUP, är att jag tror jag kan lura kroppen till lite extra motion.Då jag inte ids cyckla,gå osv.Och springa är det inte tal om ,sen benbrottet med 2st blodproppar i benet med ca ett år mellan rum:(

Logga in för att svara
#36989 Svar: Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 11 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

De två ledande fabrikaten är utan tvekan C4 waterman och Paddlesurfhawaii. Dessa gör bäst allrounders och sur-rippers. Kan vara extermsvåra att få tag på i europa men har man deg kan man ju frakta hem. C4 har köpt surftech - just det ni hörde rätt - så snart borde de finnas all over. Av de vindsurfingbrädstillverkare som är enklare att hitta i Europa och några i Sverige finns Starboard, Naish, Angulo, och Mistral som nämndes ovan. Är kanske inte lika rippiga som C4 och PSH men jag tror både Naish och Angulo har fina shaper. Naish har dessutom en Sverigedistributör belägen i Varberg som satsar lite på SUP. Kolla med Henrik Fahlén - hälsa från mig. Starboard har också en egen Sverigedistributör - onwater som ni kan kolla med. Sedan finns Gongsup, ett franskägt fabrikat som satsar stort på SUP (även ägare av vindsurfingmärket AHD som gärs i samma fabrik) har också en Svensk distributör, tillika i Varberg.

Själv skulle jag göra som jag gör, dvs beställa från min favoshaper, givet att de har koll på SUP. I mitt fall råkar det vara Matt Kinoshita som är Mauis locala shaper med mest cred på shortboard, men sedan typ 10 år även på hp longboards och sedan ett par år även rippiga stand-up.

För en mer komplett lista av tillverkare av SUP kolla in: www.standupzone.com/

Kan skarpt rekommendera Kialoa paddlarna som jag tyckr är klart sköntast av kolpaddlarna, även om en äkta custompaddel i trä slår det mesta.

/JB

Logga in för att svara
#36991 Svar: Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 11 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Tack för tippset Jesper B. Har redan kollat runt lite,, Naish bräderna hos Fahlen är slut,,,för tillfället !!!!

Logga in för att svara
#37001 Svar: Vilken S.U.P ska man köpa ? 16 år, 10 månader sen Stoke: 4

vasa
graphgraph

Dont do it!
just dont do it!
Ett synerigen vänligt menat tips

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!