Facebook data

1
Smart hyrbilskoncept!
#37076 Smart hyrbilskoncept! 16 år, 10 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Läste om ett smart koncept som visst är några år gammalt och finns lite här och var i Sverige. Sunfleet (www.sunfleet.com) heter de och är ett samarbete mellan Volvo och Hertz.

Man blir medlem i en miljöbilspool för 175kr/månaden och kan sedan boka över telefon eller internet när man behöver ha en bil. I kilometerpriset ingår bensin och sedan betalar man en timtaxa som blir max 12 timmar per dygn (tror jag att det är) eller så får man specialpris om man hyr en fredag och har den över helgen. Bilen hämtar man på ett av Sunfleets dropställen och lämnar sedan på samma plats eller annat avtalat dropställe.

Genialiskt!

Från deras hemsida:

Avgift per timme: 25 - 30 kr (27-32 kr)
Maxdebitering är 8 (12) timmar under sammanhängande
24-timmarsperiod, d v s max 200-240 kr (300-384 kr) per dygn

Avgift per kilometer inkl drivmedel:
Aygo 1,75 kr
Volvo C30 2,10 kr
Volvo S40/V50 2,30 kr
Toyota Prius 2,40 kr
Volvo S60 2,40 kr
Volvo V70 2,50 kr

Kilometeravgiften inkluderar drivmedel (gas, bensin, etanol eller bensin beroende på bilmodell). Tankning sker med hjälp av tankkortet som finns i handenheten i varje bil.

Logga in för att svara
#37078 Svar: Smart hyrbilskoncept! 16 år, 10 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Grymt ju! Satt och var förbannad idag över att jag inte kunde ta mig till surfet på morgonen. Slappo skulle jobba (fan va töntigt) och Miche har en böghals som gör ont. Seth sviker tillbaka till skåne och Sverre är som vanligt för upptagen med de mest obskyra saker. Så ska man köpa en bil ändå tänkte jag och tänkte på alla slantar som kommer flyga all världens värld (när man helst vill snylta på sina vänner). Tack för idén Annika. Nu skulle jag ju kunna kolla deras hemsida men då du verkar synnerligen pedagogisk undrar jag hur långt innan man måste beställa bilen?

Logga in för att svara
#37081 Svar: Smart hyrbilskoncept! 16 år, 10 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Hittade detta på deras hemsida:

"Hur får jag en bil direkt?
Det går bra att boka "mitt under pågående timme" om man behöver en bil direkt.

Exempel: Klockan är 10.15 och jag behöver bil nu. Ange innevarande heltimme, i detta fall klockan 10.00. Du får omgående en bekräftelse och har tillgång till bilen direkt. Vill du ha en bil direkt och klockan är 13.45 så debiteras bilen från 13.30.

Minsta bokningstid är 1 timme. Därefter kan man boka halvtimmesvis."

Mer Q&A på www.sunfleet.com/Hem/Fr%C3%A5gorochSvar/Bokningssystemet/tabid/67/Default.aspx

Så jääääkla smart.

Logga in för att svara
#37082 Svar: Smart hyrbilskoncept! 16 år, 10 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Sen kanske man itne kan räkna med att det aaaaalltid finns en bil precis direkt när man behöver den, men det verkar som om de oftast fixar det!

Logga in för att svara
#37083 Svar: Smart hyrbilskoncept! 16 år, 10 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Your´re the woman! Låter inte lika klockrent som "you´re the man" men uttryck är ju inte hugget i sten. You´re the woman! Tack för idén!

Logga in för att svara
#37084 Svar: Smart hyrbilskoncept! 16 år, 10 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

adamski skrev:
Your´re the woman! Låter inte lika klockrent som "you´re the man" men uttryck är ju inte hugget i sten. You´re the woman! Tack för idén!

Logga in för att svara
#37117 Svar: Smart hyrbilskoncept! 16 år, 10 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Såg precis att för dem som är studenter är det ÄNNU billigare. 69kr/månaden plus timshyra och km-avgift 8som inkluderar bränsle)... Nu är man ju inte själv student, men andra kanske är?!

Logga in för att svara
#37140 Svar: Smart hyrbilskoncept! 16 år, 10 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Dyrt som fan ! ! köp en Nissan Micra på blocket för 5000:- ist.. sparpeng i längd!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!