|
#37247 |
Nån som varit i Cornwall?? 16 år, 10 månader sen |
Stoke: 8 |
|
Har planer på att pysa över till Cornwall och tänkte kika om nån hade varit där.
Tips på boende & priser, tider att åka dit och spots är tacksamt.
|
|
|
|
|
#37249 |
Svar: Nån som varit i Cornwall?? 16 år, 10 månader sen |
Stoke: -1 |
ådén
|
tjena!
har vart i cornwall två gånger och då Newquay som räknas som "surf capital" med ett stort antal spots som lätt nås med fötter eller bil, som alla annan europa surf så är det säsomgsbetonat, litet o soligt på sommaren, stort och kallt på vintern.
helt ok som sommardestination, räkna dock med sommarcrowd men attityden i lineupp är fin.
åker du nu under augusti är det dessutom surftävling på g, ganska kul men detta innebär att det bästa peakarna på Fistral beach är avstämnga för allmänheten.
|
|
|
|
|
#37252 |
Stoke: 0 |
Eric
|
Jag har bara varit där i september -oktober vilket jag kan rekomendera, fortfarande skaplig temperatur, vågsäkert och liten crowd. Vad jag hört ska juli-augusti vara helt hysteriskt, speciellt Newquay. Ta en sväng norrut till North Devon, många fina vågor och mindre folk. Det är inga problem att bo i bussen på stranden under hösten, kanske värre under med det under sommaren.
|
|
|
|
|
#37259 |
Stoke: 1 |
|
hur vågsäkert är det på sommaren då? alltid en svår fråga att svara på såklart, men alla tankar och uppfattningar om frågan uppskattas! funderar på en sväng i början av aug.
|
|
|
|
|
#37271 |
ådén
|
under min 12 dagarsperiod var det platt en dag, dock kunde man surfa höfthägt på kvällen sen..
swellet ligger väl på 1-3 feet konstant..
|
|
|
|
|
#37272 |
Stoke: 8 |
Craig
|
|
|
|
|
#37334 |
Stoke: 1 |
|
och vad kan man förvänta sig av vattentempen i början av aug månne? 15?
|
|
|
|
|
#37395 |
Jake
|
Kan rekommendera Stormriders guide, jag hade den som bibel när jag var där. Riktigt bra. Surfade minst ett nytt spot om dagen i drygt en vecka (kräver bil iofs). Newquay är ingen jätte mysig stad under högsommar då det är ungefär som Magaluf.... men Newquay ligger bra med massa spots att köra på olika riktningar. Man kan tom åka ner till sydkusten om det blåser nordan. Skulle nog rekommendera att inte dra till Newquay under högsäsong men annars är det klockrent. Finns en hel del boenden för surfare, borde gå att googla. Vi bodde billigt på ett hostel för surfare alldeles vid Fistral beach. Kan kolla upp vad det hette om du är intresserad.
|
|
|
|
|
#37397 |
ådén
|
heter det inte typ surfers hotell eller nåt? det som ligger på vägen ner mot fistral?
|
|
|
|
|
#37400 |
Jake
|
Kanske, fast kanske surfers hostel isf. Det var ok inte mer men ganska billigt ca £12 natten. Var anpassat för surfare med stort duschrum man gick in i via baksidan när man kom från stranden och rummet hade även en del där man kunde ställa brädor osv.
|
|
|
|
|
#37432 |
ådén
|
ok. kan det ha varit fistral backpackers ? man såg brytet från gatan där det låg!
|
|
|
|
|
#37474 |
Svar: Nån som varit i Cornwall?? 16 år, 9 månader sen |
|
Jag tänker dra till Cornwall i början/mitten av augusti. För min del blir det med största sannolikt boende i st.ives eller i Gwithian. Jag behöver tips på bra skolor? har bara vindsurfat innan, så det blir vågridar premiär i augusti! 
|
|
|
|
|
#37481 |
|
Fistral backpackers kommer stänga i slutet av sommaren, fistral håller på att bli ett bali dreamland med bara lyxhotell och lägenheter runt stranden. Men bör gå att hitta en del billiga boenden på andra sidan golfbanan sett från stranden. Hoppas du får en grym resa, Cornwall är grymt!
|
|
|
|
|
#37538 |
ådén
|
skittrist! staden kommer förlora sin själ om bara rikisarna ska bo där under sommaren!
|
|
|
|
|