Facebook data

12
Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll?
#37522 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdag 16 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

pixie skrev:
SharkBoy skrev:
and I will disagree with you because I never said anything about it implying ownership now for the fourth time.

with your logic, I could steal from you and just say, hey stop being so exclusive man. and you are wrong when you said chosen few, the people that find spots and surf them without advertising aren't chosen, they are simply energetic and resourceful, they could be anyone!

As for Hasse, he called everyone who think a certain way pathetic and then tried to make a personal joke out of me and where I work.

I don't know what he does, he could be stripper at a gay bar for all I know, but even if he was I wouldn't have brought it up in the debate because it's not what we are talking about.

It was wrong of him to do that.

No,if you stole from me you'd steal something that was mine.
And you said yourself that you don't claim the waves as yours.

sorry,can't help it,love to argue.
whatever people say will have to stand for them so i don't give a rats ass about Hasses and your's differences.

exactly and the informattion that I worked can't be mine? I never said I claimed the waves I said I claimed the information! THAT WAS THE 5TH TIME NOW!!!@!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#37524 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

So sorry. Last time i was in Hollywood they sold surfboards. My misstake then.... Still thinking is sucks if you dont a loud to talk to people about where you can surf.... And at people be angry about it. I have nerver meet that attityde in Gotland or in South Africa. Just in this side of Sweden.. And on this webbside

Logga in för att svara
#37525 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdag 16 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

i don't not allow it, i just argue it. There is a difference. And I am rarely ever angry, you can ask anyone I surf with, it's more the principle.

Surfing is sport finding waves is 50% of the sport the other 50% is paddling out and catching them/ Those who just expect free information are like golfers that don't walk but always take the golfcarts. they are missing half the sport.

Logga in för att svara
#37526 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

oki sorry i have miss something then when im start to surf. And the guys who take me out to the spot shoulden take me out then. So sorry its my wrong then at i have show 10 people a few spots in sweden.. I never more will do that then. And probly never more surf on your spots if i see you Because then you probly think i have show it for some one there

(IRONI i en del av detta nu)

Logga in för att svara
#37528 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdag 16 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

no it wasn't wrong of you to do any of that, I never said that, can you please go back through all the posts I've written on surfsverige and tell me where I wrote that? go ahead try to find them

tell me where I have ever written that:
-you shouldn't take beginners surfing
-you should surf my spot (FOR THE 6th TIME ON THIS THREAD< I HAVE NEVER LAID CLAIM TO A SPOT BELONGING TO ME!!!)

Ironi it wasn't it was stupid because you are arguing points I haven't made as if I've made them

Please try and pay attention

Logga in för att svara
#37529 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdag 16 år, 10 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

SharkBoy skrev:
i don't not allow it, i just argue it. There is a difference. And I am rarely ever angry, you can ask anyone I surf with, it's more the principle.

Surfing is sport finding waves is 50% of the sport the other 50% is paddling out and catching them/ Those who just expect free information are like golfers that don't walk but always take the golfcarts. they are missing half the sport.

I totally agree with sharkboy, half the fun of surfing is finding the wave, checking out maps, driving on some old dirt track, getting lost in the middle of the woods, walking countless number of kilometers to end up finding that secret spot and surfing it. There is nothing in the world that gives me more satisfaction.
Maybe i'll share it with my closest friends, but it's just like Sverre saying, you don't share you favorite mushroom spot, do you?

Logga in för att svara
#37530 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Hahahahahahaha

Logga in för att svara
#37535 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdag 16 år, 10 månader sen Stoke: 1

pippo
graphgraph

Well i agreed with Hasses point on the "outing spots hysteria"

didn´t really read the whole post on you running a shop and so on so no need to take it personal.. wasn´t meant that way anyways

Logga in för att svara
#37562 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Hasse skrev:
oki sorry i have miss something then when im start to surf. And the guys who take me out to the spot shoulden take me out then. So sorry its my wrong then at i have show 10 people a few spots in sweden.. I never more will do that then. And probly never more surf on your spots if i see you Because then you probly think i have show it for some one there

(IRONI i en del av detta nu)

Det är också en viss skillnad att ta vänner att surfa någonstans och att skriva på internet.

Logga in för att svara
#37581 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Jag är tillräckligt kass för att tycka att det finns ett direkt negativt samband mellan antalet surfare i vattnet och hur bra min egen session blir.

Varje gång nån postar ett namn på en spot med ursäkten att "det är ju redan känt" så blir stället mer och mer exponerat. Den som inte tycker att det är för crowded i Sverige på kända och semikända spots måste vara fostrad på Superbanks, Bingin eller likn för det kan ju vara galet mkt folk i vattnet här hemma. Visst är Torö rikskänt och sväljer mkt folk men det är inte där de största problemen är (även om det oftast bara är en eller två peakar som funkar bäst)

Jag har en känsla att de flesta som hävdar att crowdproblemet inte existerar och/eller propagerar för att det är ok att outa spots antingen har kommersiella intressen (Ants var är du?) eller är fruktansvärt naiva.

Jag har i ett par års tid med en dåres envishet propagerat här för att man inte ska skriva ut ett spots riktiga namn på nätet. Om man av någon anledning inte kan maila eller ringa sina polare när prognoserna ser lovande utan måste kolla via surfsverige eller man av någon anledning känner sig tvungen att nämna ett spot så kan åtminstone ta bort ett par bokstäver så att man inte hittar det med hjälp av en enkel sökning. Det här verkar vara kutym utomlands men eftersom ingen hakat på det här så lobbar jag för det ännu en gång...

Logga in för att svara
#37584 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Allså gubbar, alla här är goa gubbar..fattar ni inte?
Har ni stött på någon i vattnet som inte är trevlig? Händer en gång om året, sista jag surfade hemma typ så blev jag indroppad av samma person två ggr irad, en gubbe som paddla ut sa tom med till mig,va fan droppade han in på dig igen? Jo, men de gör inget jag är nöjd ändå, de kanske var han tur..Väl i vattnet här är alla supertrevliga, oftast tipsar folk om spots mm, dvs alla är välkomna att surfa var dom vill..
Men det är en grej att tipsa person till person, inga problem med det, då vet man att de är en go gubbe..Men när du börjar skriva ut nåt på nätet så når det inte bara den goa gubben som frågar utan 3000 andra gubbar..alla dom kanska är goa, men de funkar inte med så många goa gubbar på samma ställe..På västkusten är redan nästan varje spot av kvalite/kända crowded så fort de funkar, så de behövs ingen mer propaganda om det, men är du ny på spotet så är du ändå givetvis välkommen..
Sen att jämföra med kite och vindsurfa så går det inte..Kite och vindsurf är lite som fotboll, de går bra att spela 15 pers i varje lag inga problem, surf är lite som pingis, försök spela 15 per på ett bord..
Sen förutom problemet med för mkt folk i vattnet så finns de andra aspekter, de flesta surfspots ligger avsides med begränsade utrymme- och parkeringsmöjligheter. Dvs de funkar inte att dyka upp 50 bilar på ett och samma ställe,
Jag diggar inte att tipsa folk om var och när dom ska surfa via nätet eftersom de är så opersonligt men träffar jag på en go gubbe i vattnet, så smilar jag och ger dom givetvis både vågor och tips..

Hänger ni med?

Logga in för att svara
#37641 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Rundpingis?

Logga in för att svara
#37661 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Till alla som gillar att dela med sig!

Om ni blir medtagna till ett nytt surfställe av någon som inte vill att du sprider det vidare..... Skulle ni ju inte göra det.. eller hur?

Och hans anledning skulle vara att han inte ville att stället skulle crowded varje gång det blåste.... Den biten förstår ni?

Men ni förstår inte att det är lite onödigt att hela tiden mata folk med information om vilka ställen som funkar när och var... (och då menar jag här på internet)

Man träffar alldeles för många människor med ett sånt inlägg!

Jag säger inte "nej jag vill inte berätta för dig om nåt spot" när vi träffas.... men jag gör det här på
internet....

Jag tycker ni kan respektera en majoritet av surfsveriges åsikt!

Logga in för att svara
#37663 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdagkväll? 16 år, 10 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

det märks att sommarn är här, nu frågar man förgäves efter skjuts varje gång man ser tendenser men ICKE!
under vintern är man dock spammad om att följa med så att personen i fråga slipper sitta ensam!

Logga in för att svara
#37713 Svar: Surf Vik/Österlen/Gislövshammar torsdag 16 år, 10 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Om ni inte skrev så förbannat mycke varje gång nån nämner ett spot skulle de inte bli så stor deal av de hela. De flesta spots kräver ju lite letande även om man hört namnet, eller om de ens går att hitta. Iaf i norrland, men vi har ju bra vågor och lite folk så vi slipper ju bry oss

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!